Sida 5 av 7
|
|
---|---|
Vet inte exakt hur det är med BM3, men generellt: Steg 1 ger inte så mycket. Du behöver ingen ny hårdvara. Steg 2 kräver DP. Det finns 200 cells som funkar utmärkt = ingen motorlampa, grymt ljud. IC är + men inget krav. Märks mest vid höga utetemperaturer och hårdkörning. |
|
Tackar! | |
Funkar fint med 300 cells HJS cat också, t.ex Milltek till BM3 steg 2. Välj senaste 93 octane (us oktan som motsvarar vår 98) OTS mappen. |
|
Det har varit en lång diskussion om olika cats på F87 forumet. Jag förstår inte varför man väljer 300 om man kan köra en 200 utan problem. BTW, den 200 jag har (Fabspeed) använder en HJS cat inuti. (original är 600). |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Årets bil 2020 Världens mest sålda bil 2020 Väldens största biltillverkare. |
BM3 vs MHS , kortfattad Info på M2 ? Ungefär samma effekt ? |
Efter att spenderat många timmar på F87 forum verkar det som alla steg 2 ger ungefär samma effekt. BM3, MHS, VF/HEX etc. Skillnaden är väl mest möjligheterna att ändra parametrar och ladda nya mappningar. | |
@aerobat, jag kör med HJS 300-cell caten eftersom den är tüv-godkänd. Den borde rimligen då gå igenom svenska besiktningen utan problem medan 200-cell caten kanske inte gör det. |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Årets bil 2020 Världens mest sålda bil 2020 Väldens största biltillverkare. |
Tack ! Ja man blir helt insnöad av allt läsande. MHD verkar vara ett bra och "billigt" alternativ. |
Någon som hört något dåligt om IC från DO88? | |
Jag kör med DO88 IC och rör samt slangar. Är grymt nöjd, sjukt bra passform och prestanda. Kör BM3 steg 2. Har även en Fabspeed Downpipe monterad. 200cel Wagner downpipe går igenom besiktningen, så jag ser inte varför Fabspeed cat inte skulle gå igenom besiktningen. | |
Ahh perfekt! Hur går bilen då? Var i registret är det störst skillnad? Kört något på bana och pressat? | |
Det blir en helt annan bil tycker jag. Mer tryck i hela registret. Jag har inte kört på bana så där har jag inga erfarenheter att dela med mig av. Jag tyckte bilen då den var original kändes strypt och det finns det ingen känsla av längre | |
Har själv VF Steg 2 + 200 cell DP + CSF IC. Som maol... helt annan bil. I Sport+ eller DSC Off måste man vara försiktig i ettan, tvåan,trean. den släpper ibland även i fyran. Även ljudet är förändrat med mer bubbel etc. Om man gillar sånt. Innan BMW service lade jag tillbaka original gör säkerhets skull. Då kändes bilen väldigt tam. Det enda negativa är att den ibland vid låga varv kan ha en antydan till längre turbolagg p gr av större IC. Märks dock aldrig vid "normal" forcerad körning. Jag vet att folk med manuella har noterat detta lite mer, jag har DCT. Kan vara värt att tänka på när du väljer IC (storleken har betydelse). |
|
Hej Bullen, Har någon av er problem med misständningar vid 100% trottel över 5500 rpm? Vilka tändspolar kör ni? Har ni N55 eller S55? Vet någon om spolarna från S55 går att flytta över från N55? Svar till: Ledsen_Kille_Misfire |
|
Har inte haft några problem med misständningar | |
Nån som är intresserad av STEG 2 kit till M2? IC från DO88 6800:- Wagner Tuning Downpipe utan katalysator 4500:- Bootmod3 OTS Stage 2 + en MAP med DSC off med RevMatch On. 599$ BM3 kabel Ethernet - ODB 300:- Använt 1 vecka. Funkar riktigt bra och är värt varenda krona! Installeras på nån timme eller 2 om man har lite mekvana och lyft. Pris 11.000:- vid intresse maila till mattias@itskydd.se |
|
pe 628 Toyota Yaris -21
Årets bil 2020 Världens mest sålda bil 2020 Väldens största biltillverkare. |
Linkan_00 Kan du sälja BM3 vidare ? Jag trodde det var låst till VIN ? MHD kräver nytt köp om du byter bil. Licensen ligger på Google konto och via VIN. bara en fundering.. |
Maol och aerobat, hur upplevs förändringen vid era trimningar vid körning på komfortläge och sportläge, är det stor skillnad även där? | |
Du har ju full effekt oavsett läge. Skillnaden ligger mest i gasrespons och växlingar. Men skillnaderna är ungefär lika mellan modes oavsett ECU tune. Det finns ju möjlighet att customisera även detta med Thor Flasher. Då kan du mappa om styrning, växellåda, dsc och diff. Jag har mappat om min till M2 Competition. Styrningen och diffen är klart bättre. |
|
Kan man förenklat säga att gasresponsen på en trimmad bil i sportläget blir som responsen i sport+ på en otrimmad bil? Finns det, så att säga, ett färdigt m2 competition program att lägga in som förändrar ett antal parametrar? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.