Sida 4 av 7
|
|
---|---|
Aerobat; Vet du hur mkt man går miste av att det inte är optimerat för 98 oktan, vilket jag förstått det inte är? | |
Nej, det är en justering av befintlig programvara, dvs den är adaptiv och drar nytta av högreoktan antal på samma sätt som original. Lite snällare setup, marginellt lägre effekt. Men jag tycket det är bra att man kan tanka vad man vill, det finns ibland situationer när man inte får tag i bra soppa. | |
Har någon här provat bm3 från Länk ? mvh Tobias |
|
@_pancho_ Jag ska testa snart! Gjorde min inkörningsservice idag, så nu är det dags att trimma! 😎 Jag har en Wagner FMIC och en DP i garaget som skall monteras först, återkommer när BM3 är på plats! | |
Jag har bestämt mig för att testa också, får se vem som hinner först dårå :) | |
Det gick ju sådär... installerade Wagner DP/FMIC igår och skulle flasha BM3 idag, FLASH FAILED! Just nu så har jag alla felmeddelande man kan ha i displayen, typ 40 felkoder och en bil som inte rör sig ur fläcken. Spännande! 😂 Mailade supporten och fick ett supersnabbt svar att "We're on it." Fortsättning följer, imorgon blir det pendeltåg till jobbet! |
|
Joxgbg, låter sisådär. Men det första som BM3 gör är väl att ta en kopia på original-mappen. Går inte den att flahsa tillbaka så att du slipper pendeltåget? | |
Nej, det går inte att flasha alls... Fick dock ett mail från Dzenan och han skall connecta via Team Viewer om en timma så ska vi kolla på det. Verkar vara ytterst få som råkat ut för detta, så jag skall inte dömma ut produkten än. Dzenan åker in till jobbet på en ledig söndag bara för att kolla på detta, så man kan inte klaga på supporten i alla fall. I värsta fall har jag bara en mil tiil Schmiedmann som är återförsäljare för Bootmod3 och kan benchflasha, så det skall nog ordna sig. Men visst, det är alltid spännande att fucka upp en bil som gått 260 mil! 😎 |
|
Ja det blir intressant att se hur Protuning Freaks löser detta, säkert bara någon parameter som behöver justeras. Men att de löser det är jag övertygad om. Ser att du är datanörd så jag antar att du (precis som jag) är ganska luttrad vid diverse programvaror som behöver finjusteras och därmed tar det ganska lugnt. Det skulle vara ytterst pinsamt att behöva bogsera bilen till BMW-verkstan och behöva be de att lägga tillbaka orginalprogramvaran - nej, host host, jag har ingen aning om vad som har hänt😄 |
|
Japp, att saker strular är ju vardagsmat! 😂 PTF löste detta helt sjukt bra, Dzenan fixade det hela remote och på mindre än en halvtimma så var allt löst. Jag väntar fortfarande på en återkoppling på vad som sket sig. Men ja, att bogsera in bilen till BMW med disco på instrumentpanelen hade känts liiiite jobbigt! Nu återstår att se hur mappningen känns. Jag körde in Stage 2 91 oct, och än så länge har jag bara kollat att bilen går som den skall. Får se imorgon när jag åker till jobbet hur den känns. Jag får nog dra ner på exhaust burble i alla fall, nu låter det som om man har en takmonterad AK47 när man släpper gasen... |
|
Ok joxgbg går den suveränt nu? Vet du hur mycket effekt steg2 mappen ska ge? |
|
Valde du 91 okt för att kunna ’fultanka’ 95 eller hur gick tankarna där? Jag klurar på 93 okt mappen steg2, om man nu vågar ;) | |
Nu går den som en riktig M-bil! Det blev en påtaglig skillnad på kraft och det känns som om det alltid finns lite mer att ge! Bakdäcken kämpar för glatta livet... Jepp, jag kör på 95 oktan. Finns ingen 98 i min direkta närhet, och jag orkar inte stå och mixa E85 just nu. Ska köra slut på denna tank och dra i 98 vid nästa tillfälle, uppdaterar mappen då. Jag är sjukt nöjd med Bootmod3 . Bilen känns som en sportbil nu, inga konstigheter med turbolag eller nåt annat. Bara mer kraft! Jag kan verkligen rekommendera Bootmod3. Otrolig service från PTF och extremt prisvärd! Sjukt smidigt att kunna mappa själv utan någon speciell hårdvara, att man dessutom kan sälja vidare licensen om man vill köra nåt annat är ju också skitbra! |
|
Så då har jag mappat med BM3 också, det blev ju bra skillnad i sug! Men den smäller och bluddrar ordentligt vid gassläpp, har bara kört med sportläge så har inte laborerat mer. Tog steg2 93 oktan |
|
Sa 61 330e m-performance -20
M2 -18 318d m-paket -18 118i m-paket -18 116i m-paket -16 118i m-paket- 18 118i m-paket -17 vw polo -18 V70 2.5 FT -11 S60 2.4 |
Joxgbg och pancho bor någon av er i skåne ?Skulle behöva hjälp att trimma min med med Bootmod3 men vågar inte själv så att jag inte förstör något :) |
Norra Halland! :) Orkar du dig hit så hjälper jag dig gärna, annars är det inga konstigheter att göra det själv. Blir det problem så var supporten fantastisk från PTF! Det viktigaste är nog att ha en bra laddare inkopplad då det är superviktigt att det inte blir för låg spänning. Jag misstänker att det var det som strulade för mig, när Dzenan väl kopplade upp sig så hade bilen stått på laddning ett par timmar. |
|
Sa 61 330e m-performance -20
M2 -18 318d m-paket -18 118i m-paket -18 116i m-paket -16 118i m-paket- 18 118i m-paket -17 vw polo -18 V70 2.5 FT -11 S60 2.4 |
Tack ändå Joxbg Det blev trim på GDM istället. Wow vilken skillnad det blev.. helt annan bil ,nu bottnar man alla mätare på displayen :) |
Någon som har erfarenhet av trimsteg 1,2 från Stertman på en Bmw M2? | |
Någon som provat detta? Länk |
|
Hej! Precis skaffat mig en M2. Sugen på att trimma lite. Kommer köra mest trackdays. BM3 steg 1. Kommer jag klara mig med bara byte av IC från do88.se? BM3 steg 2. Vad måste jag byta? DP? 300 Cells cat? Eller funkar det med IC bara? |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.