AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

bra försälljning av framhjulsdrivna bmw 2-serie

Visad 1.272 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg9.834st
Postad/Inlagd2016-11-11 18:41
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325i- 07
[LÄNK]

Bmw:s framhjulsdrivna versioner av 2-serien verkar sälja riktigt bra. med tanke på att detta är samma platform som mini samt x1 får vi nog anta att bmw dessutom tjänar bra med pengar på dessa. har inte kört någon framhjulsdriven bmw men de verkar ha lyckats igen. ni som äger en 2-serie at eller gt vad säger ni om dessa bilar, är det en äkta bmw?           IP: ...[0.1.225]
Antal inlägg67 st
Postad/Inlagd2016-11-12 08:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
518 -90
Saab 9-3 SC-09
218 AT -16
Roligt att det går bra för 2-serien :-) Köpte min 218 i AT i somras och än så länge har jag inget att klaga på. Kanske det att jag blivit avrådd att montera på en ledramp pga original led ljus . Bmw har ingen bra lösning på det just nu, hoppas det löser sig. Original ljuset är ändå riktigt bra så jag får kanske klara mig utan ändå. Har ryggproblem och finner sportstolarna väldigt bra för ryggen, men sidostöden på sätena är väl hårda ! För nästan ont på yttersidan av låren ibland.

Jag har haft ett antal BMW genom åren och tycker den här är lika skön att köra som dom andra jag haft. Även känslan när jag sitter i den är mycket bra. Jag tillhör inte den grupp av BMW ägare som anser att det måste vara bakhjulsdrift och en herrejösses motor, Bmw "känslan" infinner sig ändå !
Från början tänkte jag köpa en 1 serie men frugan fick mig att fundera på en bil man sitter lite högre i, så det blev en provkörning och jag föll för den direkt ! Tiden får utvisa vad bilen går för, jag planerar att ha den i många år framöver tills den eller jag lägger näsan (nosen) i vädret.

Kan tilläggas att jag är 58 år och mycket bilintresserad, jag bryr mig om dom bilar jag äger, har alltid mekat själv men har med ålderns rätt tröttnat ur. Har en gammal trotjänare kvar en 518 i -90 som sommarbil, frugan och jag pendlar med bil båda två ca 6 mil om dan. Den andra bilen är en Saab 9-3 -09, mycket nöjd även med den.

Om det är en äkta BMW ? Absolut! Om ni inte gillar den så behöver ni inte köpa den, enkelt.

Hoppas nån fler skriver om sina erfarenheter av 2-serien.
Thomas
          IP: ...[5.67.44]
Antal inlägg6.699 st
Postad/Inlagd2016-11-12 09:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
M2 LCI -18
Har noterat det sen den lanserades att den säljer rätt bra, skulle vara intressant att veta vilka kunderna är, om det är nya kunder som inte har haft BMW tidigare. Jag har fortfarande väldigt svårt att tänka mig en framhjulsdriven BMW. Gillar utseendet på nya X1 som med xDrive är riktigt trevlig att köra, maskerar ju framhjulsdriften rätt bra..

IP: ...[0.61.87]
Antal inlägg5.037 st
Postad/Inlagd2016-11-12 09:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
335i -12 F30
Jag har bara kört tvåhjulsdrivna X1 och tänkte först inte på att den hade FWD. När jag stod på lite mer märkte jag att framhjulen inte betedde sig som de skulle när jag gasade på ut ur svängar och undrade först vad som var fel. Sen kom jag på att den är framhjulsdriven.           IP: ...[209.219]
Antal inlägg1.732 st
Postad/Inlagd2016-11-12 13:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Hur vart det med löftet från en boss om att aldrig tillverka en framhjulsdriven BMW?           IP: ...[.10.168]
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2016-11-12 16:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
220dA Gran Tourer -17
Vi har haft lite olika BMW 3-serie sedan slutet av 90-talet och köpte en 6 mån begagnad GT 220dA i höstas efter att ha testat både nya VW Touran och Citroen C4 Picasso. Begagnatutbudet är rätt stort och den blir riktigt prisvärd jämfört med en motsvarande begagnad Touran.
Interören är det som skiljer sig mest med riktig premiumkänsla i BMW. Kraftöverföringen (motor och låda) jobbar fint och det finns resurser så det räcker.
7-sits funktionen är något trängre än på tidigare nämnda bilar, men det är något vi kommer att använda max 10 ggr/år. Bilen är hög, vilket påverkar köregenskaper såklart men vi är än så länge riktigt nöjda med den.           IP: ...[.35.244]
Antal inlägg1.281 st
Postad/Inlagd2016-11-15 19:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
M3 E92
X5 30d F15
318d GT F34
Vi köpte som synes inte en framhjulsdriven men jag har provkört två framhjulsdrivna innan köpet. Riktig BMW eller inte, det som jag tyckte sabbade BMW-känslan var mer 3-cylindrig motor och framhjulsdrift än själva inredningen.

Man måste dock ha respekt för att alla inte vill sitta på golvet och då är dessa bilar som är mer högbyggda ett bra alternativ. Jag föredrar att sitta lågt men det äter upp benutrymmet rätt bra, Gran Tourern har bättre benutrymme i baksätet än någon annan "riktig" BMW vi haft.

Många AT/GT är snikspecade och det kanske färgar folk intryck i viss mån, valde till M-sport och är helfrälst i stolarna och ratten!

//Stenback           IP: ...[3.61.34]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 449.000:-

BMW 320  -94
Pris: 30.000:-

BMW 750i  -91