e91 325i M-sport - 07 (såld) e46 325ci M-tech II 04 (såld) Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Det är dags att ställa av m3an för första gången. Har ett vindstilla kallgarage. Hur gör ni med bilkapell/täcke i kallgarage?
Har kollat på denna, är för inomhusbruk men kommer den andas tillräckligt för ett kallgarage? [LÄNK]
Finns även denna, men känns overkill att ha ett skydd som ska stå emot snö/regn när den står i ett garage samt att den inte har någon mjuk insida mot lacken.[LÄNK]
Jag använder det första du länkar till. Det har fluffig insida som inte repar, det bara fnasar av sig lite.
Jag har iofs varmgarage så jag vet inte hur det reagerar vid kondens.
Är ditt garage bra ventilerat och har ett tätt golv så ska det inte bli några bekymmer. IP: ...[.128.13]
e91 325i M-sport - 07 (såld) e46 325ci M-tech II 04 (såld) Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
japp det är bra ventilerat och asfalt. Har även tillgång till fri el så kan ha en värmare igång hela tiden också om jag skulle vilja men vet inte om det gör någon positiv effekt. Kanske på låg effekt så man ligger runt 10-15 grader
Ett kallgarage blir alltid fuktigt när det regnar ute, ofrånkomligt. Jag skulle inte ha nåt kapell alls. All mekanisk kontakt med lacken skapar repor, om än små sådana. IP: ...[.23.252]
650i coupé F13 -12 i3s -22 328i Sedan F30 -14 Z4 3.0Si Coupe E86 -07 + fem veteraner, ej BMW
Finns det risk för möss i garaget? Skippa i så fall kapellet för mössen verkar trivas bättre i en täckt bil. Enda gångerna jag fått möss in i mina vinteravställda bilar är när jag haft kapell på.
**BMW-ägare i 36 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** IP: ...[.223.74]