|
|
---|---|
Hej! Är sugen på en 635 csi, gärna någon av dom sista årgångarna. Vill ha med manuell växellåda och i fint och välvårdat skick. Vad ligger ett rimligt marknadsvärde på i dagens läge? Är det kanske någon som vet av en bil som är till salu? Med vänlig hälsning | |
Begreppet "Fint och välvårdat skick" är ju ett uttryck med ganska stor spännvidd. Sist jag var och tittade på en 635:a (med automat) så kostade den 100 jämt, men den hade då automat. Den hade dessutumt BBS RS (har jag för mig) fälgar och det är ju trevligt. Den var VÄLDIGT fin invändigt dessutom. Om det är inte är en M635 CSI du menar? För då kan du multiplicera med 2,5. Alexander |
|
Jo, visst har du rätt i att det uttrycket kan vara lite luddigt. Dessutom bedömer vi olika så det skiljer mellan olika individer vad som är "fint och välvårdat skick". Jag menar en bil som är hel och ren, inte rostig och fin i lacken samt invändigt. Vet av en bil som enligt ägaren ska vara väldigt fin. Ej rostig (betyder iofs olika mellan olika ägare) och aldrig omlackad och fin i lacken. Inredningen ska vara fin och hel. Går bra i motor och låda. Han verkar vilja ha någonstans kring 130-140 tusen för den. Nej, det är inte M635 jag menar. utan den "vanliga" 635. |
|
Ska du bara köra eller kan du tänka dig att ställa i ordning en bil? Om du vill skruva så kan du ju köpa en på blocket som enligt säljaren är nästan rostfri, men har motorproblem. Det är väl rost som är problemet på de här bilarna. Allt annat går väl att fixa? Hel inredning är ju viktigt. Köpa en bil för 50 och lägga lika mycket till på renovering så har man nog en fin bil. Om man nu vill fixa själv? I Tyskland kostar de ju upp till 55.000 Euro, så som sagt, en ganska stor spännvidd. |
|
Nej, jag vill inte renovera en bil. Vill ha en som är bra från början, och sen köra vanligt underhåll och små förbättringar förstås. Nån som har koll på priser på bilar som har sålts typ sista året? |
|
Ingen som har någon bil till salu eller är uppdaterad på aktuella försäljningspriser på ett dylikt objekt? Finns ju inte så många på Blocket att jämföra med... |
|
Hej, Tyvärr vet jag ingen bil till salu. Men räkna med att betala minst 100' för en fin bil. Sportstolar och manuell är bäst!:-) Håll uppsikt på rost. E24orna har inga innerskärmar fram och det finns flera flera kanter, hyllor och prång där smuts och fukt samlas. Framskärmar är dessutom dyra. Lister och kromdelar är också rätt så dyrt och tusenlapparna går fort om man måste byta sådant. Bakljusglasen kostar också 4000:- styck. Andra rostställen är nummerskyltsbelysning, runt bakljus domkraftsfästen och skärmkanter. Kolla också noga utmed gummilisterna på undersidan av dörrarna. Där kan det samlas fukt och börja rosta. mvh Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.