AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

BMW 330e har fördröjd elmotor?

Visad 970 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg19st
Postad/Inlagd2016-04-08 21:33
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
330e -16
520d -11
Jag skrev om detta i en annan tråd men egentligen passade detta inte in där så jag skapar en ny tråd.

Jag fick min 330e den 5/4 -16 och den levde upp till mina förväntningar på alla sätt utan ett, det går inte att häva en begynnande sladd på ett kontrollerat sätt. Eller så är det jag som är dålig på detta och därför undrar jag hur ni andra ägare med 330e upplever elmotorns "lagg".

Så här ligger det till (enligt min gissning), elmotorn släpper inte på gasen när jag släpper på gasen och samma fördröjning finns även vid gaspåslag men det är inte lika farligt när en sladd ska hävas... Med andra ord så tar det en liten stund från det att man släpper på gasen tills att elmotorn slutat driva. Jag har provkört en demobil (tack till Bavaria i Solna!) och även den betedde sig likadant.

Detta är väl helt ok vid normal körning men inte alls ok om man råkar ut för en sladd för den häver man genom att släppa på gasen och styra. Problemet blir ju att elmotorn fortfarande driver och vips står man med fronten åt andra hållet... Enligt Bavaria i Solna finns det ingen planerad lösning på detta, om inte alla som stör sig på detta fel säger till.

Så hjälp mig gärna! Om du upplever samma sak som jag och inte gillar det, säg till BMW att det inte är kul och att det behövs bättre programvara!

Mitt ego är riktigt skadat efter att ha råkat snurra i två rondeller (blöta och hala så man kan köra sakta), något jag aldrig gjort förut. Ena gången var med läget sport+ aktiverat och andra var med antisladd deaktiverat mest för att se om beteendet kvarstod. Har man antisladd på så stryper datorn motorn så inte sladden kan bryta ut men jag vill ju kunna ha möjligheten att åka på banträffar och då funkar inte detta beteende.

/Linuxs           IP: ...[186.194]
Annons
Antal inlägg220 st
Postad/Inlagd2016-04-09 16:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
125i Cabrio -10 - Sommar
320i Touring -07 - Vinter
Vill minnas att Chris Harris sa något liknande vid hans provkörning av i8an, just att elmotorn trycker på lite efter att gasen släppts under en liten "laggperiod".

Kanske inte är så lätt som att ny programvara kan råda bot på det tyvärr(?) men förstår att det inte är något man vill bli av med.

Mvh // Gustav Busch – [LÄNK] till bilblogg           IP: ...[171.195]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2016-04-09 22:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
330e -16
520d -11
Tack Gustav för tipset, jag ska leta fram hans testning av i8'an... Chris har för övrigt varit lite aktiv på andra 330e-ägares filmer på youtube så han verkar vara intresserad av denna modell. Om det nu är rätt Chris Harris, vill säga.

/Linuxs           IP: ...[186.194]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW X1  -17
Pris: 205.000:-

BMW i3s  -21
Pris: 6.354:-

BMW 3.0 Si  -74
Pris: 40.000:-

BMW X5 3,0d  -07