AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

Någon som köpt 2-serie cab? Erfarenheter?

Visad 2.371 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg2.534st
Postad/Inlagd2016-03-09 14:21
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
228i cab
850i
Är det någon som köpt eller provkört en 2-serie cab? Vad har ni för erfarenheter av körupplevelsen, gärna ni som kört eller ägt gamla E88:an?

Något i utrustningsväg ni tyckte var nödvändigt, eller överkurs? Hur resonerade ni angående val av motor?           IP: ...[.223.45]
Annons
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2016-05-13 15:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
X5 3.0d M-sport -17
220i cab M-sport -16
Jag köpte nyss en 220i Cab, har haft den i ca 1 mån. Positivt överraskad av ljudnivån i kupén med taket uppe. Mycket lågt för att vara en cab. Betydligt bättre än min Boxster S -09 jag hade tidigare. Styrkänslan är också bra, snabb och med tydlig återmatning. Baksätet fungerar faktiskt hyfsat för mina barn som är 8, 11 år. Vuxna får nog problem att få plats..
Har M-sport paket och Nevada skinn, lilla Nav, comfort access. Valde standardchassi vilket jag är grymt nöjd med. Motorn känns helt ok för biltypen. Har inte varvat ut ännu då motorn inte är inkörd. Har Sportautomat. Bilen växlar gärna upp tidigt i comfortläge (default), ett tryck mot sport ger stor skillnad i uppförande med bibehållet högre varvtal.
Avs utrustning..
Hifi systemet är riktigt dåligt.. Kan vara värt att uppgradera ett steg till.
Comfort Access, smidigt att aldrig behöva röra nyckel, samt att kunna öppna/stänga cab med nyckel
Vindskydd, ger en turbulentfri och tyst kupé upp till ca 130 km/h
Automat, fungerar bra med denna lilla motor. Snabb i nedväxlingar.
Överlag positivt överraskad av bilen. Praktisk för biltypen, hyfsat kul att köra och hög kvalitetskänsla.           IP: ...[148.239]
Antal inlägg2.534 st
Postad/Inlagd2016-05-16 12:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
228i cab
850i
Tack för synpunkter.

Det jag gillar med just E88:an är att den är just tajt och fin.

Har du M-sport med standardchassi? Hur går det ihop? Har du M-sport har du väl M-sportstötdämpare med lägre sättning? Eller valde du runt det?

Hifi-systemet är väl steg 2? sen är det väl bara HarmanKardon som är bättre?

Den jag överväger är 228i, men jag har hört både ris och ros om den.           IP: ...[.223.45]
Antal inlägg5.827 st
Postad/Inlagd2016-05-16 13:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
M235i/6 -16
Om vi utgår från standardljud som steg 0, så är hifi steg 1 och HK steg 2.

28i är en trevlig och pigg motor. Svagare än sin storebror med 326hk, ja. Mindre upphetsande ljud än sin sexcylindriga storebror, ja. Men det är ju känt redan från början. Förbrukning vet jag inte, min bil snittar 0,9l/mil med min körprofil.

Se över vad 228i med m-sport (om du tänkt välja det) blir i skillnad mot M235i. Fick intrycket av att prisskillnaden inte är så stor som man kan tro. M235i har en del annan utrustning som standard också, typ xenon om jag inte minns fel.

Hade själv varit sugen på caben om inte jag stod ute hela vintrarna. Var faktiskt en 228i cab som jag provkörde inför köpet av min coupe.           IP: ...[6.28.75]
Antal inlägg6 st
Postad/Inlagd2016-05-16 15:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
X5 3.0d M-sport -17
220i cab M-sport -16
Jo jag har M-sport paket med M 18" fälgar, men kryssade i "Standardchassi" pga vägarna där jag bor är mycket dåliga. Så fjädring och höjd är standard, vilket funkar bra. Mycket bekväm, ingen störande krängning i kurvor heller, men jag använder inte bilen som en sportbil (därav lilla motorn) utan mer som glidarbil.
Hifi systemet, steg1, är jämfört med samma system i min X5:a, ganska dåligt.. men det är också relativt X5:an, som jag upplever som riktigt bra. Hade väl förväntat mig mer helt enkelt. Har man inga höga krav på ljudsystem så duger hifi/steg1 bra.
          IP: ...[.236.37]
Antal inlägg2.534 st
Postad/Inlagd2016-10-29 23:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
228i cab
850i
Jag har haft min 228i cab i ett par månader nu, och jag måste säga att det är en grymt trevlig bil. I finish, kvalitet och känsla så är den på varje punkt något lite bättre än föregångaren E88. Sufletten är dessutom lite tystare.

28i-motorn brummar på nästan som en liten sexa, men cabbarna har ju alltid lite roligare avgasrör än coupé-modellerna har.

Alexander           IP: ...[.155.77]
Antal inlägg1.024 st
Postad/Inlagd2016-10-30 10:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
F31 330iA x-drive Touring -16, M-sport, Glaciärsilver
AlexanderK, vad blev det för spec på din bil?           IP: ...[.51.162]
Antal inlägg2.534 st
Postad/Inlagd2017-01-25 13:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
228i cab
850i
228i Msport, stora navin, läder, sportautomat, fällbart baksäte, rattvärme, 18" med 225 fram och 245 bak, fälgarna är de som de flesta 2-serie har, dubbelekrade ljusgrå modellen, bilen är för övrigt, rattvärme. Tror jag fick med det mesta nu.

Dock inte komfortöppning och det saknar jag faktiskt för det hade jag på min gamla.

Jag köpte dock ingen helt ny, utan hittade en som gått 74 mil. :)           IP: ...[219.113]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW M3  -96
Pris: 239.000:-

BMW Z4 3,0si  -07
Pris: 195.000:-

BMW 320  -02
Pris: 22.222:-

BMW 330xi  -06