AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Fått fel bromsskivor av Reservdelar24

Visad 22.239 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg62st
Postad/Inlagd2016-02-10 16:31
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
318iT -03
Hej,

Jag beställde [LÄNK] till min bil men i paketet hittade jag [LÄNK]. Vad är era erfarenheter av bromsskivor från tillverkaren STARK? Zimmermann är erkänt duktiga varav jag beställde bromsskivor av dem men ifall STARKs bromsskivor motsvarar Zimmermanns känner jag inte för att lägga tid på en retur utan montera de bromsskivor jag fick.

Hur tycker ni att jag ska göra? Bilen i fråga är en 318i E46 -03.

Tack på förhand!           IP: ...[180.236]
Antal inlägg21.535 st
Postad/Inlagd2016-02-10 17:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nja, Stark är deras eget "lågprismärke"....

De försökte samma sak med mig när jag beställde framskivor till Hyndan (Santa fe) och jag hade beställt rostskyddslackade skivor och plötsligt hade de ändrat ordern till Stark-skivor. Jag hann upptäckta detta innan de skickade dem och efter en del dribblande ändrade de tillbaka till de skivor jag beställt från början. De beställda skivorna var slut i lager enligt dem, men de låg fortfarande kvar som "levereras inom 24 timmar" under flera dagar vid min kontakt med dem. Efter typ tre dagar gav de plötsligt med sig och då gick det helt plötsligt bra att leverera just de jag ville ha från början, men det var först efter jag givit dem några andra produkter som jag skulle kunna tänka mig i stället för de jag beställt, alla var billigare än Stark men något dyrare än de jag beställt.

Stark-skivorna var dyrare i deras web-shop men då ingen annan säljer det märket (under det namnet i alla fall) har jag fått en känsla av att de har prissatt dem högt bara för att kunna byta till sitt eget märke efter att kunden har beställt något annat, med motiveringen att "vi skickade bättre/dyrare produkter - så du borde vara nöjd!", men i själva verket är det nog betydligt billigare produkter.

RD24 är billiga men de har en tveksam affärsetik i sin verksamhet - de lämnar ofta 10 eller 15 % rabatt under begränsad tid och som av en tillfällighet har då "ordinarie priset" plötsligt höjts så att slutpriset nästan alltid är ungefär lika högt med 10 eller 15 % rabatt, som när de inte har rabatt alls och man "bara" får en 5%-rabattkod om man kontaktar dem innan order eller har beställt något tidigare där man får en ny kod på fakturan/leveranssedeln...jag har kollat ca tio varor under de senaste månaderna och det har varit rabatter från 0%, 7%, 8%, 10% , 13% och 15%. Slutpriserna efter rabatt skiljer marginellt oavsett "rabatt".

Jag vet inte vilken lagstiftning de faller under svensk eller tysk, men hade det varit en helt svensk handlare hade det inte varit tillåtet att hålla på så!

Jag hade begärt att få returnera (kostnadsfritt) och sedan få en leverans med rätt skivor - de du beställde!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!           IP: ...[.89.243]
Antal inlägg2.543 st
Postad/Inlagd2016-02-10 20:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag fick STARK bromsbelägg efter att jag beställt febi bilstein...
Är övertygad om att det är så illa som Johan beskriver med prissättningen på detta skitmärke bara för att kunna byta ut andra bättre men billigare produkter.
Min bromsbelägg gnisslar... Helt värdelöst :(

Jonas           IP: ...[55.36.4]
Antal inlägg62 st
Postad/Inlagd2016-02-10 20:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
318iT -03
Blev besviken när jag fick paketet och ännu mer missnöjd nu efter att ha läst din historia. Har tidigare beställt från dem utan problem trots de dåliga omdömena på internet men ville ge det en chans. Tråkigt att företag gör på detta vis med deras försök att utnyttja godtrogna köpare som inte dubbelkollar sina paket.

Deras betalningar är också något som förbryllar mig. Jag fick bekräftelsemejl på betalning och kvitton skickade från ett annat namn, bildelaronline. Jag blev jätteorolig för att ha blivit lurad på mina pengar men efter att ha pratat med deras support (som knappt kunde göra sig förstådd i skrift) fick jag veta att de hade tagit emot min betalning. Det är kanske såhär de fungerar men det gör mig som vanligtvis inte handlar från Tyskland skeptisk till hur seriösa de är.

Sista gången jag handlar från Reservdelar24, nästa gång blir det MisterAuto. Nu ska jag försöka returnera skivorna och få hem rätt.           IP: ...[180.236]
Antal inlägg7.884 st
Postad/Inlagd2016-02-10 22:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
Reservdelar24 och bildelar online är typ samma företag bara olika sidor.
har hört en del dåligt, så jag brukar beställa från mister-auto istället.
Att beställa en sak av ett märke och få något annat är inte acceptabelt.           IP: ...[.76.126]
Antal inlägg7.433 st
Postad/Inlagd2016-02-10 23:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
E39 525i Touring M-pkt -04
Har köpt 20-25 artiklar från reservdelar24 vid 5-6 tillfällen. Mestadels bromsskivor, bromsbelägg, oljefilter och sånt. 1 gång frågade de om de fick byta ut en artikel och det fick de, annars har jag fått vad jag beställt. 1 artikel (bränslepump) har jag returnerat och fått pengarna tillbaka efter att ha ångrat köpet.

Har också insett att en del grejer är skit. T.ex. en termostat för 300kr som ligger 6 grader fel i temperatur så att kylfläkten går hela tiden, ska se om de tar tillbaka denna nu.

Jag försöker köpa kända märken som ATE, Bosch och liknande, har ej provat de där allra billigaste. Utom termostaten då...           IP: ...[2.53.46]
Antal inlägg2.543 st
Postad/Inlagd2016-02-11 08:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
Reservdelar24 och bildelar24 är som sagt samma företag.... dom har bara 2 sidor av nån anledning....
Undrar om inte nya "Autodoc" som bland annat annonserar här på autopower också är samma företag... upplägget i sidorna är mkt lika och även priser och produkter... dock verkar autodoc sakna "skitmärket" STARK...

(Har nåt svagt minne av att det stod Autodoc på senaste paketet jag fick från reservdelar24... det brukar väl stå PKW autoteile på kartongerna... tror iofs att allt äga av Wemax Group eller vad dom heter...)

/Jonas           IP: ...[.60.108]
Antal inlägg62 st
Postad/Inlagd2016-02-11 15:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
318iT -03
Autodoc är vad det stod på kartongen med STARK-skivorna.

Pratat med kundtjänsten idag och skickat tillbaka skivorna kostnadsfritt. De nya skivorna skulle han personligen se till att jag fick rätt den här gången plus att jag skulle få någon extra rabatt vid nästa köp i med att jag får betala ytterligare en frakt. Dock ger jag inte mycket för dessa så kallade "rabatter". Får se om allt stämmer när jag kontrollräknar.           IP: ...[180.236]
Antal inlägg21.535 st
Postad/Inlagd2016-02-11 16:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vänta nu!

Vill de att du skall betala ytterligare en frakt när det var de som levererade fel skivor?

Det hade jag aldrig accepterat!

Mvh
Johan B

Antal inlägg62 st
Postad/Inlagd2016-02-12 11:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
318iT -03
Jag har försökt förhandla bort den andra fraktkostnaden. Argumenterade på varför jag ska bli straffad på deras misstag men det ledde ingen vart.

"we never refund to the customers the shipping cost,

We made another order with the right spare parts, and send you a return label which you send us for free the wrong spare parts,

All we can offer is a discount code for you future orders...

These are the terms and conditions of our company,"

Slutade med att de bjuder på fraktkostnaden vid min nästa order i februari men det vet vi alla att det är bara för att jag ska handla mer. Nu lägger jag inte mer tid på det, inte värt det.           IP: ...[180.236]
Antal inlägg7.433 st
Postad/Inlagd2016-02-12 18:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag fick svar ang min felaktiga termostat. Idioterna vill att jag skickar in kvitto på fakturan från den auktoriserade verkstaden som monterade den OCH DEMONTERADE DEN för att kunna skicka tillbaka den för kontroll och eventuellt utbyte mot en ny.

Är osäker på om de ens kan ställa ett sådant krav? Att kräva att den skall vara fackmässigt monterad, javisst! Men inte att en "authorized mechanic at an authorized auto service center " har gjort det. Det framgår ju om den varit felhanterad/skadad under monteringen när de se den.

Jag ska svara då vill jag att de bekräftar att de står för kostnaden för demontering/montering a 240EUR eftersom de kräver att en verkstad skall göra jobbet och det blir en gång till pga att delen var felaktig, innan jag skickar tillbaka något. Obs, en sketen termostat för 30 EUR. Aldrig att de skickar tillbaka den till någon leverantör.

Sen att det inte är ett alternativ att låta bilen stå i 3 månader för reklamationen är ju solklart. Lika orimligt som att en auktoriserad verkstad ens skulle gå med på att montera delar jag kommer med i näven från Tyskland. :)

Blir till att köpa en ny helt enkelt...           IP: ...[2.53.46]
Antal inlägg9.972 st
Postad/Inlagd2016-02-13 08:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
Sist jag handlade från de betalade jag med Klarna. Inte för jag gillar Klarna det minsta men just för att undvika det som TS råkat ut för, dvs att de "bytt ut delar till sämre märken". Tidigare gånger de bytt ut delar så har de alltid mejlat o meddelat att "den beställda delen är inte tillgänglig, vi kan erbjuda denna istället", alltid mot en tilläggskostnad då ersättningsdelarna var några kronor dyrare...Jag tyckte naturligtvis att de skulle stå sitt kast, står att den beställa delen finns på lager (ventilkåpspackning Ehlring) o den trots detta "inte går att få tag på " så får de väl skicka den dyrare Victor Reinz packningen...Men då hette "Vi frågar alltid kunden när vi byter ut delar till andra fabrikat", vilket skall vara " Vi frågar alltid kunden när vi byter ut del till andra kända märkesfabrikat vilka är dyrare än den beställda".

I TS fall hade jag bett de ta tillbaka grejerna o beställt från ebay.de för samma slant.           IP: ...[.23.252]
Antal inlägg10 st
Postad/Inlagd2016-02-25 09:54
Anmäl svaretAnmäl svaret
318i -90
Mitt bästa tips är att lära dig från dina misstag. Använd en annan sida istället där du får rätt saker. Jag själv använder alltid [LÄNK] Mister-Auto när jag beställer. Har alltid varit nöjd med dem.

Happiness can exist only in acceptance // George Orwell           IP: ...[161.247]
Antal inlägg2.543 st
Postad/Inlagd2016-02-26 18:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
Mister-auto är ju dock ofta 50-100% dyrare än reservdelar24/autodoc...
Ligger ju ibland inte långt från mekonomen i pris.
Har dessutom fått väldigt dåliga packade paket då jag beställt från mister-auto.
Fick t.ex. en mosad slutdämpare till min fd. 318

/Jonas           IP: ...[191.144]
Antal inlägg7.884 st
Postad/Inlagd2016-02-26 18:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
Som mekonomen i pris?
Jag håller inte med absolut inte på bromsdetaljer.
          IP: ...[.76.126]
Antal inlägg768 st
Postad/Inlagd2016-02-27 00:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
Mercedes W204
Porsche 996
off topic kanske men håller med dig azkikr i att mr-autos personal packar i blindo.
Har sällan sett värre, tex, en vattenpump i en megastor kartong och en löjligt liten "luftkudde" som flaxat runt som ska skydda.
Ibland spelar det faktiskt ingen roll om man sparar några hundringar om man sedan ska krångla med retur hit och dit för en trasig produkt eller som i mitt senaste fall med mr-auto, en bromsslang som skulle passa men nejdå! icke! inte innan man bockat om metallröret vid fästet.
Ja visst, tillverkarfel och inte ÅF fel men ändå.           IP: ...[238.106]
Antal inlägg538 st
Postad/Inlagd2016-04-04 17:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
530da -02
Jag beställde delar ifrån reservdelar24 för två veckor sedan, då valde jag endast saker som fanns i lager för en snabbare leverans, bla bromsar till e91, dagarna går efter att beställningen lagts och efter 6 dagar så drar jag ett mail till dom och undrar vart sakerna tagit vägen, då får jag till svar att dom väntar på delar för dom hade inte allt hemma, dagarna går och efter 12dagar kommer det två stora paket och jag åker till garaget för att byta skivor, när jag kommer upp så är det faan inte mina bilstein skivor som jag fått och betalat för utan det ligger stark i kartongen, dom har bytt ut både skivor och belägg fram bak som va beställt bilstein till sitt eget märke stark. Men på min beställning på deras hemsida står det fortfarande att jag beställt bilstein.

Nu har jag mailat dom så får vi se vad dom säger, dom verkar satt det i system att skicka sitt lågprismärke. Som kompensiation fick jag 5% på alla framtida inköp på deras sida, skulle inte tro det kommer användas tyvärr..

Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet / Andreas           IP: ...[242.177]
Antal inlägg2.748 st
Postad/Inlagd2016-04-04 17:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
E91 320dA -09
autoteilemann finns ju också dom har lite bättre priser. Lite högre fraktkostnad men alltid fått rätt grejer.           IP: ...[145.194]
Antal inlägg21.535 st
Postad/Inlagd2016-04-04 17:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Håller precis på och strular med dem då de utan att ha frågat mig, har ändrat en beställd artikel som fanns i lager enligt hemsidan vid ordertillfället, till ett helt annat märke...efter många och långa chat-konversationer med dem, fick jag dem att ändra tillbaka till den artikel jag beställt, men "den är inte i lager just nu". De lovade återkomma med leveransdatum inom 48 timmar - vilket nu har gått....inget svar givetvis! Har "chattat" med kundservice senaste två timmarna och nu anger de att jag får svar inom 48 timmar (dvs. efter 96 timmar från att de lovat att återkomma) - de lär väl inte hålla det heller.
Nämnas kan väl att aktuell reservdel finns som "tillgänlig inom 3-5 dagar" på deras "moderhemsida": autodoc.se (de äger/driver Reservdelar24 och några andra "tvilling-hemsidor".

Att få 5% rabatt på kommande ordrar som kompensation är ett hån och en blåsning - de lämnar ALLA 5% rabatt när man lägger en order om man bara kontaktar deras kundservice (chatt) i förväg!

De håller på med någon form av "monkey-business" för de har ständigt olika tidsbegränsade rabattkampanjer - allt från 5 till10 % rabatt (eller kanske mer). Det som är riktigt anmärkningsvärt är dock att de ALLTID har höjt "listpriset" med nästan exakt lika mycket som rabatten gör - dvs. rabatterat pris under kampanjen blir nästan exakt samma som "icke-rabatterat" inräknat de obligatoriska 5% som de alltid ger...

Deras kundtjänst via Chatt-funktionen är ett stort skämt och även om personerna som sitter bakom skärmarna där inte har del i att delar inte finns på lager som utlovat, så är det grymt irriterande att försöka "chatta" med dem, då de ofta stänger chatten mitt i en konversation och att svaren dröjer många minuter efter man skrivit något...

Att dra pengarna från mitt kontokort gick på mindre än en minut, att få svar på när de kan tänkas skicka delarna lär ta en vecka...

Så RD24 må ha billiga delar, men de är inte pålitliga och seriösa! :(

Mvh
Johan B

Antal inlägg3.632 st
Postad/Inlagd2016-04-04 17:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
CS 3381

R75/7
330XI M-Sport
525ITM-Sport -02
SAAB 900-98
530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Opel Signum elegance -03
LMC Cruser Comfort Premium 731 2016
Jag handlar inte mer från autodoc,hatar när det strular.
Jag fraktar också en hel del av deras paket och tycker mig se en minskning av paket med deras logga i burarna,så dom har nog skitit i de blå skåpet

Mvh/Micke Lindberg
Min tii [LÄNK]           IP: ...[.233.72]
Antal inlägg2.748 st
Postad/Inlagd2016-04-04 18:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
E91 320dA -09
Nu när jag tänker efter har jag gjort en beställning en gång på reservdelar 24. Beställde ett Mahle LAK 248 aktivtkolfilter kupe. Kostade bara 179:- vilket är ett sjukt bra pris. Runt 450:- här i Sverige. Nu kostar det dubbelt upp på samma sida. Denna beställning gjordes för drygt två månader sedan. Det var rätt filter som kom iaf.           IP: ...[145.194]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 328  -00
Pris: 25.000:-

BMW 116i  -06
Pris: 45.000:-

BMW M5  -02
Pris: 300.000:-

BMW 525 Touring  -02