AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
619.546

Leverans M2

Sida 1 av 173
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Hej. Tänkte att det är hög tid att skapa en ny tråd för frågan om leverans av M2.

Vilka har fått produktionsdatum och när i så fall? När leverans blir aktuell får ni fylla på det här.

Själv beställde jag en den 14 okt och bör ligga bra till, men vet inte produktion eller leverans ännu.
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
I dagsläget känns det inte som om det finns någon som vet, men det är mycket spekulationer på forum.
Jag har ordern utskriven på min bil som är beställd av Bilia group Göteborg den 15 oktober, men så sent som i lördags hade den status 77 i systemet. Enligt säljaren är denna beställning bland de 5 första i Sverige, vet ej om det stämmer men i alla fall bland de 10 första är väl fullt rimligt att anta?
Den information jag fick i förra veckan var att svensk premiär är den 16 april, och att inga bilar kommer levereras till kund före dess.
Det är väl dock full rimligt att tro att leverans av de första bilarna på svenska marknaden bör ske någonstans i samband med premiären kan jag tycka?

Den information jag har fått är att min bil preliminärt skall kunna levereras i slutet av maj eller början av juni, vilket hade passat mig utmärkt för då är allt grus uppsopad mm.

Som jag har förstått det skall tillverkningen av HEA-bilarna starta vecka 6, jag kan tycka det är rimligt att mer information om produktionsveckorna för övriga beställda bilar bör komma i samband med detta, då produktionen har startat på riktigt, så att säga.
I dagsläget tror jag det bara är att avvakta som gäller

BMW CS #5139
Ett gäng tidiga ordrar borde få allokering vid månadsskiftet.
Min skall dyka upp runt premiären om inget inträffar.
Har inte heller hört något ännu. Beställde i början av December.
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Mycket verkar också hänga på kvoten hos BMW handlarna enligt min säljare.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Ja, månadsskiftet är vad jag hört också. Förhoppningsvis har man en produktionsvecka nu på fredag.
Ni som beställt här. Vet ni vad för vecka er säljare satte in som önskad produktionsvecka?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Det var något orealistiskt som V 1, typ.
Min önskade prod. vecka är V6.
Realistiskt är det säkert inte men vi får väl se när det börjar röra på sig.
Dm3: Okej, samma som min. Tänkte att det var kanske därför jag och några andra fått allokeringar redan men då var det inte så enkelt.
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
Jag har också vecka 1 som önskad produktionsvecka

BMW CS #5139
Min beställning hamnade på nästa års kull, helt osäker när det blir. Orkar inte vänta och nöjer mig inte med vad som helst under tiden så jag har gått och beställd något rätt så trevligt som egentligen passar våra behov bättre. Beställningen på M2:an står dock kvar så länge, mycket kan hända på 1-1,5 år...
Ouch!
När beställde du Onehp?

Mvh
Bör tillägga - högst troligen (ingen vet ju nåt med säkerhet) - nästa år.

För drygt två veckor sedan - jag som trodde jag var rätt så tidig ute ändå. Icke...
Hehe, jag ställde mig (först) i kö för M2:an för ett år sedan typ...
Läxan lärd ;)
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
Den informationen fick jag också av Bilia Group Göteborg att orders som läggs nu kan räkna med leverans tidigast i slutet av denna år alternativt början av 2017

BMW CS #5139
J.L,

BMW Sverige skickade ut ett mail till sina ÅF förra veckan att alla bilar för 2016 är sålda och det finns en rätt lång väntelista in på 2017 på bilar redan. Så om inte produktionen rampas upp rätt rejält så är det kört för leverans innan sommaren 2017 i princip.

Sedan gällande HEA-bilar så tillverkas de redan för fullt sedan ett tag tillbaka, däremot Bilia Göteborg får sin tillverkad v6.

Nu är M2:an i Umeå borta med. Undrar om någon gjorde en lyckokast och fick tidig produktion.
Hej,
Ville bara meddela att jag inte hört något nytt :)

Någon annan som har något nytt bekräftat eller skvaller om leveranser?`

Mvh
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Tycker det är märkligt att det bara spekuleras här. Jag har iallafall fått besked om produktionsmånad nu och jag får min i sensommar. Hade ju hoppats på våren, men det lär vara få förunnat.. Ni som beställde allra tidigast runt release har väl en sportslig..
@Bmwkillen, när beställde du för att få den i sensommar?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.