AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
305.039

Hur undvika stöld av navi och ratt?

Sida 79 av 79
Pa
1.097
Passo222
BMW G21 330E M-Sport XDrive 2022
Kan ju undra varför BMW valt att inte fortsätta med Smart DNA-märkning som de haft tidigare, om det hade hjälpt vet jag inte men bör ju stoppa en del av buset. Mvh
Tror du verkligen att smart DNA har funkat? Är det inte snarare så att det inte har funkat och att man därför har slutat med det?
Pa
1.097
Passo222
BMW G21 330E M-Sport XDrive 2022
Re: smurf
Som jag skrev...vet inte men kan ju ev ha en avskräckande effekt.
Jag har iaf fixat dekaler till min. Mvh
Visa användare
868
aerobat
M Roadster
BMW 325ti (Trackday)
BMW M2 (såld)
Lösningen heter garage. Vill man skydda sig helt behöver man låsa in bilen i ett garage. Och hur mycket än Ulf530 vill beskriva detta som ett samhällsproblem är det bara ett brott på marginalen. Men fruktansvärt trist för de som drabbas.
Men det är inget våra politiker är intresserade av eftersom både bilstölderna och stölderna av utrustning har minskat, om än lite, de senaste 20 åren. Finns liksom inga röster att vinna på ett fåtal BMW ägare. Dessutom tycker man nog att det inte drabbar någon fattig. Man har fullt upp med mord och organiserad brottslighet.
Största anledningen till att vi diskuterar det här är att BMW är kraftigt överrepresenterade, speciellt på stöld av utrustning. På andra märkes forum tror jag inte detta är någon större fråga.
Jag har ett Defa DVS 90 till salu om någon är intresserad, har lagt in det under annonser.
Nu har det varit min tur. Att det fortfarande pågår år 2024... Har en F31 som kommer vara borta ett tag nu. Som aerobat säger så är nog garage enda lösningen, har sökt om bygglov.

Frågan är om man ens vågar ha bilen hemma nu tills det är klart. De vet ju vart den står, de lär komma igen.
mp
18
mpe17
535D M Sport F11 2014 LCI
Vidrigt! Var ungefär i landet hände det?

Jag köpte en disklok som vi alltid använder nattetid sedan de tog våra grejer.
Visa användare
8.451
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Supertråkigt! Hade du larm? Om ja, BMW original eller eftermonterat?

Jag körde disklock ett tag efter jag drabbades men upplevde det som för stökigt för att fungera i längden.
bl
2.130
blixten
325i -88
Snodde dom både ratt och navigator?
Det hände i norrort i Stockholm. Tyvärr hade jag inget eftermonterat larm eller disklock, var inte så insatt innan det här hände så tänkte att en 5 år gammal modell inte var så intressant eftersom de senare modellerna fått facelift. Men det var okunskap... Bilen stod på min carport i ett väldigt lugnt villaområde. I min naivitet trodde jag man kom undan då.

De snodde ratt, instrumentbräda, nav, växelspak av det jag kommer ihåg och såg. Verkar ha krossat rutan lätt och knuffat in de mesta av glaset på sätet också för att göra mindre ljud.

Såhär såg det ut:
Länk
Visa användare
2.646
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
325 E46 - Alpenweiss mit Scorpion rör och ny optik ala 03.
318 E90 - Alpenweiss
För ett tag sedan blev alla MB och BMW utsatta i mitt område med 30 tal hus. Enda undantaget var min X5, M3 och E90. M3 står i carport och de andra utanför.
Varför jag klarade mig vet jag ej men jag har rörelseaktiverade starka strålkastare plus 6 kameror som filmar i olika vinklar. Polisen som ringde på hade heller ingen vettig förklaring.
Jag har haft påhälsning efter det. En natt var det en maskerad man som gickfram till de kameror han kunde nå och vinklade ned dem. Sedan gick han. Han ville väl kolla om vi tittar på dem då jag märkte det direkt på morgonen och vinklade tillbaka dem.
När jag gick igen tidigare inspelningar så såg jag en mörkgrå F20 med 19 tums varje natt (
Visa användare
2.646
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
325 E46 - Alpenweiss mit Scorpion rör och ny optik ala 03.
318 E90 - Alpenweiss
För ett tag sedan blev alla MB och BMW utsatta i mitt område med 30 tal hus. Enda undantaget var min X5, M3 och E90. M3 står i carport och de andra utanför.
Varför jag klarade mig vet jag ej men jag har rörelseaktiverade starka strålkastare plus 16 kameror runt huset/trädgården och i carporten, kameror som filmar i olika vinklar. Polisen som ringde på hade heller ingen vettig förklaring.
Jag har haft påhälsning efter det. En natt var det en maskerad man som gickfram till de kameror han kunde nå och vinklade ned dem. Sedan gick han. Han ville väl kolla om vi tittar på dem då jag märkte det direkt på morgonen och vinklade tillbaka dem.
När jag gick igen tidigare inspelningar så såg jag en mörkgrå F20 med 19 tums varje natt (vid 0100 tiden) som stannade till en stund. Det sträckte sig 9 dagar tillbaka. När jag hade vridigt tillbaka kamerorna så dök bilen upp igen samma natt men efter det dök den inte upp igen. Kanske de vill kolla om jag var på min vakt?

"Jag klimatkompenserar din miljöbil med min bensindrivna SUV"
BMW CS #05XXX

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.