Sida 93 av 144
|
|
---|---|
Blir spännande att se hur telefonkontakt med BMW Sverige utfaller i nuläget. Tror det tar tid innan kunderna vänjer sig vid de attityder tyvärr utvecklats hos GA. BMW har ju tidigare varit något av ett entusiastmärke och kunderna har nog omedvetet byggt upp en föreställning om att BMWs medarbetare, åtminstone i viss utsträckning, delar denna positiva inställning. Tyvärr går sedan en rätt lång tid inte denna bild att upprätthålla med dagens organisation. Man ska helst inte låta dagens attityder och beteenden förta den ingenjörskonst som BMW tidigare uppvisat. Jag tänker tex på M318-motorn, 6:an som låg långt, lång före sin tid och som fortfarande har ett skimmer bland motorkonstruktörer. |
|
Den som väntar på nåt gott.... Du har beställt en underbar bil!! Jag bokade min i april så jag hade turen stt få min i augusti. |
|
Funderar på att ev välja till något mer medan det går. Driving ass +? Massagestolar? Läderbeklädd intrumentpanel? Soft close? Integral styrning? Någon som har det i sin bil och kan rekomenderar något av dom? |
|
Uppgradera till Ultimate Edition /Anders |
|
Fiske: integralstyrningen skulle jag verkligen inte vilja vara utan, kör mkt stadstrafik. Otroligt mkt smidigare än utan. Känner inte så mkt på landsväg även om det ska höja styrningen även där. Instrumentpanelen är inte jätterolig både i utseende eller när man tar på den om man inte har läder. Tveksamt dock om jag hade tagit det ändå nu så här i efterhand för 7600:-. |
|
Halvt OT: Nu finns G32:an att konfigurera på svenska hemsidan. I fall ni vill ha ytterligare ett alternativ. :) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Hej ni som har fått er G30/31 senaste två månaderna och har 6WB Multifunktionell instrumentpanel . Jag skrev just i en annan tråd här på forumet om en sak jag just fått reda på gällande min bil 540i xdrive, levererades i måndags :-). (Är ny här så jag ber om ursäkt om jag skriver i även denna tråden i onödan...) Hursomhelst, det visar sig att det finns en bugg i programvaran på ett stort antal bilar som producerats den senaste tiden. Det märks genom att man inte kan ändra i instrumentdisplayen till den analoga klockan. Man kan dock kontakta sin ÅF så har dom en uppdatering till bilen som löser det. Så, kolla om ni kan det på era bilar. Om inte, kontakta er ÅF och be om en uppdatering! Ha det bäst!! |
|
lunne: menar du att den stora analoga klockan försvunnit som tillvalsmöjlighet från "Control Display"? Har du även tappat "Split Screen-möjligheten" från "Option knappen"? Verkar vara att ha mer med "Connected Drive" att göra än med en tillfällig bugg från produktionen. Fler erfarenheter någon? | |
332: Nej, inte den i control display, den kan jag få fram.Jag menar den i instrumentdisplayen. Split screen och allt annat funkar som det skall! | |
Konstigt det hela. Förstår att du redan hittat vägen in, dvs,: i.Drive - Min Bil - iDrive-inställningar - datum och klockslag - tidsformat - analog. Den stora klockan är ju en bedrift i sig, men det beror väl på att du inte tappat "split screen möjligheten"! Fortsättning följer. |
|
På min F31 fanns det krokar i bagageutrymmet där jag satte fast matkassarna så de inte skulle flyga omkring när jag åkte hem. Min G31 verkar ju inte ha det, är det ett tillval eller är det något jag inte fattar? Stor risk för dumstrut här till mig men den är jag van vid att ta på mig. |
|
Hej daagis! I min G30 finns det en utfällbar krok rätt högt upp på vänster sida strax innan hjulhuset. Innan man fäller ut den är den i stort sett plan. Jag gissar att det är motsvarande utfällbara krok, men i infällt läge som syns till vänster i denna bilden på BMW´s hemsida (Följ delningen mellan luckorna till vänster upp längs sidan så finns det en plan plastbit c:a 2 cm bred och 7 - 8 cm hög strax under ventilationsutsläppen); Länk Lite oroande är dock texten nedanför bilden; "Bagageutrymmespaket Bagageutrymmespaketet gör bagageutrymmet ännu funktionellare med sin nära nog steglösa inställning av ryggstödens lutning inkl lastläge. Till vänster och höger finns fästskenor med två skjutbara surrningsöglor, dessutom omfattar utrustningen två spännband med plastram på höger och vänster sidoinklädning samt en universalkrok." Att man skulle behöva köpa ett bagagerumspaket för att få med " ... en universalkrok." känns lite besvärande.... Hoppas att universalkroken finns med som standard även i Touringen! |
|
lunne: Det visar sig att BMW har en bugg som ger alla dessa problem vilka dock ska lösas. BMW kunde ju ha artigheten att meddela i displayen att man har störningar så ägarnas dyrbara tid inte slösas bort i onödan. Några andra som tappat funktioner? Att det skulle vara relaterat till produktionsstörningar i tillverkningen av bilarna i sig verkar sakna verklighetsanknytning. | |
332: Jag har letat efter den analoga klockan och undrat var tusan man hittar den inställningen, men förgäves. Det verkar inte finnas någon inställning för det, kan vara en bugg eller att dom helt enkelt tagit bort det. Vet inte om jag saknar något annat i menyerna. Bilen är tillverkad i juli 2017. | |
Velgro: om du läser mitt inlägg ovan så får du förklaringen. Har fått bekräftat av BMW sverige att det är en bugg och dom har en uppdatering för att rätta till det, (hoppas det inte ställer till något annat bara....🤤). Prata med din ÅF så kan du åka in och få den uppdaterad. Ha det bäst!! |
|
Hej, I vilka motorer finns active sound , med andra ord " fake" motorljudet som kommer genom högtalarna? Om det nu ens finns för G3x så att säga. |
|
Varför ska man åka in till en verkstad om man har Connected Drive där BMW kan uppdatera bilen trådlöst över nätet. Det är väl just på det här sättet som BMW fått in buggarna i våra bilar, dvs funktioner kommer och går lite hur som helst! Var glad så länge du kan starta din bil eller att tjuvarna inte redan gjort det! | |
332: Tydligen var det så med denna uppdateringen att man var tvungen att göra det på verkstad, i alla fall enligt min ÅF.. Han sa att dom förmodligen behövde ha bilen något dygn.. Verkar som om dom skall ladda upp rätt mycket programvara?? | |
Rule Germania, Jag hittar fortfarande ingen krok, ska kika en gång till i dagsljus och utan stress men tycker jag borde att sett den. Ruskigt snålt och girigt om man är tvungen att kryssa för paketet som du skriver om endast för få en plastdetalj i skuffen. |
|
På min gamla e91 har jag två krokar i skuggen som används flitigt! Inget förvaringspaket på bilen! | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.