AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Visad 428.426 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2017-06-01 19:28
Anmäl svaretAnmäl svaret
Den är inte uppe i konfiguratorn.
Säljaren räknade om från tvåhjulsdrivna först, sen när dom fick in xd-priserna så slängde jag snabbt in beställningen 🙂           IP: ...[3.69.39]
Antal inlägg114 st
Postad/Inlagd2017-06-01 19:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Min ÅF hörde av sig och berättade att min 540 kanske kommer i september. Fantastiskt.           IP: ...[3.16.41]
Antal inlägg270 st
Postad/Inlagd2017-06-01 19:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Ser nu att det står 439.300 för 520 xdt på en annan sida på
Bmw.se, lite offensivt prissatt då 520 dt business utan x-drive är 408.800. 30.500 för x-drive.           IP: ...[242.138]
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2017-06-01 20:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Min 520 xdt ligger på grundpris på 408,8 k med Business connected.

          IP: ...[3.69.39]
Antal inlägg270 st
Postad/Inlagd2017-06-01 20:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Okej bra pris då antar jag. Jag har en gammal offert där jag fick 408.800 för 520 dt utan x-drive. Antingen har du fått företagspriset eller köper du via företag?           IP: ...[242.138]
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2017-06-01 20:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det är personalbil, så det är företagspris på den.

          IP: ...[3.69.39]
Antal inlägg270 st
Postad/Inlagd2017-06-01 21:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Åter till din fråga. Jag kör väldigt lite mörker/skymning utan gatlyktor. Jag hade inte tyckt det var värt att betala med egna privata pengar, men jag har läst att många andra som gillar adaptiva gillar det väldigt mycket. Antar att du vet hur de fungerar. Att de ger mycket bättre upplevd upplysning. Hade gärna dock betalt för att testa laser lysen.           IP: ...[242.138]
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2017-06-01 21:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Laser lär nog vara helt ok ljus 🙂
För mig blir det att ta adaptiva led privat, "på sidan om" så att säga.
Har maxgräns på 10 pbb att handla för.
Jag kör klart mest riksväg (till jobbet) med rätt mycket trafik och inte jättemörk omgivning, så mitt dagliga behov av AL är väl måttligt egentligen.
Men är säkert grymt om det funkar bra. Har dock hört att både Audi och MB inte har 100%-ig funktion på sina.
En annan fundering är hur restvärdet påverkas, hur mycket man "får tillbaka" när man byter.


          IP: ...[3.69.39]
Antal inlägg5.015 st
Postad/Inlagd2017-06-01 21:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW tycker jag har klart bättre adaptiva led än både Audi och Volvo, Mercedes har jag inte provat. Det bästa var adaptiva led i kombination med night vision, ruggigt bra!

/Anders           IP: ...[.55.171]
Antal inlägg270 st
Postad/Inlagd2017-06-01 21:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Alla prioriterar olika men komfortstolar kanske istället för adaptiva led, eller aktiv farthållare, eller driving assistant plus om du kör landsvägspendling? Och eller i kombination med head up display.           IP: ...[242.138]
Antal inlägg462 st
Postad/Inlagd2017-06-01 21:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:

AL är riktigt bra och dessutom supersnygga. Jag pendlar dagligen på slingrig väg genom mörka skogar under höst och vinter, då är dom fantastiska.
Annars skulle jag nog ändå ta dom för utseendet + att det ska vara klass på en 5-serie.           IP: ...[3.34.27]
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2017-06-01 22:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
Har bara 15 km till jobbet, så landsvägspendling har jag inte direkt. Är relativt mycket trafik och till stor del upplyst av byggnader och intilliggande gator som är upplysta.
AL är dock helt klart snyggare.
Man hade velat provköra med AL men jag bor i Norrbotten så det är ljust i princip dygnet runt fr.om nu fram till aug...           IP: ...[3.69.39]
Antal inlägg295 st
Postad/Inlagd2017-06-01 22:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
MB GLC 220d
Har man en gång haft adaptiva lysen så vill man inte vara utan.
Efter att kört adaptiva xenon på min F11 så är adaptiva lysen nu mer ett grundkrav. Speciellt om du kör när det är mycket trafik regniga höstkvällar är det extra värdefullt. Blir så mycket behagligare att köra när du hela tiden får maximalt med ljus och lyser upp i skogen långt framför framförvarande bilar.
Sen tar BMW som vanlig bra betalt för praktiska tillbehör. Vill man ha alla som är standard på många billigare bilar kostar det som en hel småbil           IP: ...[16.38.0]
Antal inlägg12 st
Postad/Inlagd2017-06-02 08:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ok, intressant. Regniga och mörka höstkvällar med ganska mycket pendlingstrafik är rätt vanligt på min körväg till jobbet.
Får nog överväga att lägga till AL ändå.

Sant, BMW (och även övriga premium-kärror) drar iväg snabbt när man börjar ladda på med bra-att-ha-utrustning. Men det är väl en annan diskussion kanske...           IP: ...[1.254.6]
Antal inlägg329 st
Postad/Inlagd2017-06-02 09:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 225xe PHEV -17
Såg ett par G30 igår och blev besviken på att sidobackspeglarna sitter i dörrseglet och inte under som på alla andra moderna bilar. Då har jag inte nämnt den konservativa faceliften både utvändigt och invändigt :)

Jag kanske är skadad men G30/G31 känns inte ny och fräsch till skillnad från konkurrenterna.           IP: ...[.101.52]
Antal inlägg180 st
Postad/Inlagd2017-06-02 10:01
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag dras lite med samma problem, har därför börjat snegla lite på E-klass
Nya G31 känns inte så ny utseendemässigt.
Däremot kvalitetsmässigt känns BMW bra mycket bättre än MB

3år med tjänstebil, blir den som ger bäst offert/inbyte som vinner känns det som...
Så kanske man skulle kunna överleva tre år i ett annat märke än BMW eller? hehe

Vilka I-landsproblem, rent skämmigt           IP: ...[2.54.80]
Antal inlägg5.015 st
Postad/Inlagd2017-06-02 10:10
Anmäl svaretAnmäl svaret
Det viktigaste är väl ändå körkänslan, kvalitetskänslan och hur man känner sig inne i kupén. Det är ju svårt att säga annat än att designen är konservativ, men varför ändra för mycket på ett vinnande koncept? Däremot får den ju strålande recensioner i varje test som jag har läst. Många funktioner är nya och/eller förbättrade. Stolarna kändes fantastiskt sköna mm. Priserna är dessutom väldigt bra jämfört med F11. Inte vet jag om E-klass är så mycket annorlunda designad än den gamla E-klass, relativt konservativt där också tycker jag.

/Anders           IP: ...[.55.171]
Antal inlägg1.971 st
Postad/Inlagd2017-06-02 11:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Ang Adaptiva LED, så här skrev jag tidigare i en annan tråd, då gällande min F11:
Adaptiva LED är ett bra tillbehör.
Det lyser nog bättre än Xenon men det ger fortfarande inte så imponerande ljus, framförallt inte räckvidden, när man som jag kör en hel del norrlandsvägar och får chansen använda helljuset ganska mycket.

Men den adaptiva funktionen är faktiskt suverän. T ex så har jag vid halvljus väldigt mycket bättre ljus på älgar och annat ute på höger sida om vägen, såväl vid möte som när jag ligger bakom en annan bil. Mitt ljus lyser till höger om och t o m framför den framförvarande bilen, men utan att blända denna.
Även en hel del mera ljus ute till vänster, som lyser framför en mötande bil. Vid möte kryper ljuset närmare och närmare, vinklar allt mera till vänster, i takt med att den mötande bilen närmar sig och för att till slut blända av helt bara ca 1 sekund (!) innan mötet.
Sammantaget ger det under 90% av tiden ett MYCKET bättre halvljus.

Jag kan bäst beskriva funktionen som att min bil automatiskt bländar av bara just den sektorn där en mötande eller framförvarande bil befinner sig. Det blir en mörk sektor precis där den andra bilen befinner sig medan min bil lyser för fullt på båda sidor om den andra bilen. Den mörka sektorn följer hela tiden den andra bilens förflyttning i kurvor etc. Om jag ligger bakom en annan bil och styr lite vänster/höger så är det ändå hela tiden ett mörkt parti som som följer den andra bilens bakända.
Det ser mycket intressant ut och är faktiskt lite imponerande!

Jag är mycket nöjd med Adaptiva LED på min F11 och sannolikt är de väl minst lika bra (bättre?) på G30/31.           IP: ...[.57.104]
Antal inlägg1.140 st
Postad/Inlagd2017-06-02 22:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
F11 520d -13 vit m-sport 6WB panorama nav/prof aut
Enligt uppgifter jag såg på USA-forum tidigare ska nya adaptiva LED vara överlägset den på F10/F11 för att dom gått från reflektor-LED (snik) till projektor-LED (dyrare).

Apropå välja tillbehör... Man kan ju ta en liten diesel och i stället få HeadUp, night vision, komfortstolar, driving assistant och adaptiva LED. Varför välja... :)

Skulle jag valt bort något skulle det nog varit night vision. Visst, det är en ball funktion, men adaptiva strålkastare (den variant som kommer med LED) har mycket större betydelse för säkerheten. Konfortstolarna skulle jag också kunna leva utan och dom tar en massa plats. Tyvärr har jag vant mig vid dom nu efter tre år men har man inte det så är sportstolarna mycket bra.

Hittade en tråd som diskuterar nya LED lite:
[LÄNK]           IP: ...[.152.10]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2017-06-02 22:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
Är intresserad av en 540ix men gillar inte läder och inte sportstolarna. Är standardstolarna med svankstöd ok? Tips på visningsbil med standardstolarna?
Kör mycket korta sträckor och tycker sportstolarna är störiga när man ska i och ur bilen. Väl på plats är de bra.           IP: ...[101.190]
Sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur



Regler för forumet

 



© 1997 - 2019 AutoPower.se







PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 523  -00
Pris: 7.500:-

BMW 330i m-sport  -01
Pris: 28.000:-

BMW 335 Diesel  -08
Pris: 79.000:-

BMW 540ia  -95
Pris: 59.000:-

BMW M3  -95
Pris: 100.000:-
Gå till PowerBörsen Gå till PowerBörsen