AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
628.070

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 50 av 144
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Jag är 1.91 och testade en med sportstolar och lade in en bakåtvänd bilbarnstol modell större och satt ok. Mycket bättre än f10. Fast om komfortatolarna skulle ta en cm till skulle de inte vara aktuella. De är ju rätt dyra också. Sportstolar är helt ok
St
1.382
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT

Tesla Model Y Performance

Stockholm-1: Jag satt riktigt bra i sportstolarna med svankstöd som tillval. MEN, tänker man gå på M Sport + skinn och vill ha elstolar samt svankstöd så skiljer det bara typ 5-6 k i tillägg för komfortstolarna. Och då får man elinställning av ratten med =) Men räcker inte utrymmet så gör det inte... och som sagt, skillnaden är ju bara liten om man planerar M Sport och skinn, annars skiljer det betydligt mer.
Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Stenback. På min kostade det inget extra att välja dakota skinn istället för alcantaran i m sportpaketet. Sportstolen är ju redan "halv"-el som standard. Nöjer man sig med halvel och msport och läder kostar det ändå 16.000 extra för komfort.
Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Aktivitetsnyckeln: är det nån som har köpt den till tidigare generationer av 5-serien och tycker ni att den varit användbar? Hur har ni använt den? Hur fungerar den?
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Aktivitetsnyckeln?
Ni
297
Nic112
Länk

Sök på activity key
Funkar inte av nån anledning att kopiera länken i mobilen. Hade gärna haft en mindre nyckel, var bara nyfiken om nån på forumet har använt den och hade mån feedback.
jag har fortfarande inte fått något leveransdatum. Beställde innan påsk.. segt!
Det kommer tydligen mera leveransinformation i början på nästa vecka som jag förstod det idag. BMW Sverige verkar inte veta själva. Iaf gällde det 540i G31.

/Anders
jo
501
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

Vi har fått veta vilken vecka vi får bilen ( 530d x-drive g31).

Idag under provkörningen märkte jag att "sport plus" inte fanns tilltägnligt, utan det var endast eco, comfort och sport som fanns. Har bmw tagit bort det i de nya g3x modellerna?
När får ni bilen?

/Anders
jo
501
jonte520d
BMW 330e xDrive LCI- 2023

V.28 har vi fått.
Ni
297
Nic112
Jonte: allvar? Du beställde för nån dag sen och fick v28? Vilken åf får man fråga???
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Sport plus är väl bara att traction control vrids av ett snäpp + sportläge låda + eventuell fjädringsändring
Jag har beställt g30, men eftersom det verkar vara leveransproblem med bensinsexan så antar jag att det gäller den också.
Si
61
SimonThePilot
Bmw 530d xdrive G31 2018

Bmw 116i 2015

vw polo 2015
Jag har så otroligt svårt att förstå vad som ingår i Driver Assistant Plus som inte ingår i Driver Assistant?

Ingår lane change warning och automatisk farthållare (som håller avstånd mot framförvarande bil) i Driver Assistant eller måste jag lägga till pluspaketet för att få det? Tycker det är saftigt med ytterligare 16.700 kr utöver I.E. priset.

Tack på förhand!

(Beställt en G31 530dXdrive I.E. bluestone met. med lev. vecka 28)
Ni
297
Nic112
Simon: som jag fattade det så ingår inte att bilen automatiskt håller avstånd till framförvarande bil eller i bilköer utan man måste ha "plus". Lane change varning ingår i vanliga. Jag tog inte "plus" till min ie
Si
61
SimonThePilot
Bmw 530d xdrive G31 2018

Bmw 116i 2015

vw polo 2015
Hej Nic112,
tack för svar!

En annan (liknande) fråga: valde du till Remote Parking? Är det värt de 4.800 kr mon tro? Läste på ett amerikanskt forum om att man ev. kan mjukvaruuppdatera senare. Någon som vet om det kan tänkas stämma?

ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Simon, i plus ingår även automatisk filhållning. Provkörde det någon mil på motorväg och ska man sitta och mata långa motorvägsträckor så är det nog otroligt skönt. Jag tog plus på min 520.
Ni
297
Nic112
Simon: nej valde inte remote parkering. Tänkte att när det är så trångt så vill man nog inte köra in bilen, då får man väl märken från de andra bilarna, de ska ju in i sina bilar. Hade varit en rolig gimmick men i trånga garage gäller det att man står med hela bilen exakt rakt framför, kan ju vara lite trixigt när det redan är trångt. Hade nog tagit det om man kunde svänga med den, tycker funktionen är begränsad med att bara kunna köra rakt fram eller bak 1.5 billängd.

Jag valde bara med blue metallic, integralstyrning, 664 m 19" däcken, sportlådan, aluminium runtfönster och hotspot
Ni
297
Nic112
Och svart/svart dakota läder stolar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.