AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
608.171

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 5 av 144
js
1.775
jsn
i5 m60 -24
Går fortfarande att bygga även F10 :-S
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Nu är det bara ett par dagar kvar till den presenteras officiellt iaf...

Re
267
Rennwagen
BMW 530d 2020
Tesla Model 3
Porsche GT3 RS
12 oktober verkar vara datumet! Se länk från Auto Motor Sport Länk
St
1.362
Stenback
M3 E92 6MT
320i E91 6MT
Tesla Model Y Performance
318d F34 6MT

Och det intressanta är att AMS skriver 12 oktober men filmen från BMW som de har bäddat in säger 13 oktober... =)

//Stenback
sx
172
sx3
335i E92 -11
Man får väl hoppas att dom tagit sitt förnuft till fånga och webjuder dragkrok till laddhybriden, något som inte går att få till 330e...
Ti
450
Tinne
Kör:
F01 730d Xdrive
E64 650i cab
Volvo XC60 T6 Recharge
Länk


¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Av den lilla uppfattningen man kan bilda sig från ovanstående bilder så är jag inte särskilt imponerad. Fronten känns ganska tråkig och anonym, och bakljusen känns för stora.

Kan ju dock bara vara dåliga bilder! Man får vänta och se tills de officiella bilderna kommer :)
Verdi
Det måste väl vara en med M-sport dessutom? Konstig diffusor men annars är det väl inte så mycket att säga om?
Snygg tycker jag men ser ut som en förstorad 3-serie.

/Anders
Konstigt karossveck strax under A-stolpen hoppas att det bara är nån skuggeffekt.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Någon som vet var /på vilken sajt nya femman släpps i eftermiddag (amerikansk tid)?

BMW.com, Facebook, eller fysiskt på något event "over there"?

Mvh
Christian

St
1.362
Stenback
M3 E92 6MT
320i E91 6MT
Tesla Model Y Performance
318d F34 6MT

Verdi: Japp, men verkar som att default numera ska va aluminium line och inte shadowlinte på M Sport. Fattar inte varför, jag tycker helt klart att M Sport ska ha shadowline, men det går såklart att beställa som man vill.

Zig: På den tyska sidan har man lagt upp en teaser-film I alla fall: Länk

//Stenback
e3
336
e39520it
520dT -14
Det tog ett par år innan jag vande mej och började gilla E39, och samma med både E6x og F1x.
Är nog ganska konservativ, eller eventuellt trög:/, men tror också det är en kvalitetstämpel att designen inte blir gammal efter ett par år.
Tvärt om med en del andra, billigare, bilmärken. Några kan man gilla skarpt men efter en månad är de gamla och glömda.

Hoppas det är det samma med G30 som med tidigare femmor, för jag gillar inte helt fronten som liknar för mycket på 3-serie GT...
We
906
Weiman
116i M-Sport Valencia -14
> Konstigt karossveck strax under A-stolpen hoppas att det bara är nån skuggeffekt.

Tror inte det, vecket fortsätter ju ända bak och upp i C-stolpen. Ser konstigt ut men vi får väl se när det kommer bättre bilder och filmer.

För övrigt ser det lovande ut. Lite stora baklysen kanske.
We
906
Weiman
116i M-Sport Valencia -14
Mer bilder och info här:
Länk
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag tycker att den signalerar kvalitet och stil i kombination med tydlig BMW-känsla. Jag tror dessutom att designen (som alltid?) kommer växa med tiden och att den är mycket snyggare i verkligheten än på bild.

Många bilars design och form i front/grill (så även några BMW-modeller) påverkas väldigt negativt pga fotgängarskyddet.
Men nya femman är ett bra exempel där man löst denna funktion på ett mycket lyckat sätt. Kanske bäst hittills?

Jag har ännu inte vant mig vid designgreppet med det där karossvecket nedtill i kombination med "luftutsläpp" bakom framhjulet. Ett s k "luftutsläpp" som saknar funktion faller mig inte riktigt på läppen.
Lite av typ Koreanskt tänk att ha designmässiga gimmicks som försöker föreställa en funktion men som helt saknar funktion. Jag tycker att BMW borde hålla sig för goda för detta eller att de borde förstå att BMW-kunden är lite för kompetent för att gå på detta.
(Ett exempel av samma typ som retade mig på min förra E61 var att plastkåpan över motorn hade 5 st stiliserade insugsrör... 5 st, stön...!).

Rent egoistiskt så är jag mycket glad att designen på nya 5:an (G30) inte på något sätt gör att min F11 blir daterad. När jag bestämde mig för att köpa en ny 2016 F11 hoppades jag, och lite räknade med, att F11:an skulle komma att stå sig helt ok, åtminstone med tanke på att jag betalade ca 200 000 mindre än för en G30. Och jag är nöjd för det måste ju nästan till en BMW-nörd eller åtminstone en bilintresserad person för att se någon revolutionerande skillnad.

Om man jämför med steget från E60 till F10 så var ju förändringen den gången tio gånger mer revolutionerande!
Eller steget från E39 till E60 som var 100-falt...

Jag är övertygad att nya femman kommer att bli minst lika framgångsrik som F10/11.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Nu kl 00:00 ska bilderna släppas officiellt enligt uppgift...
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Länk
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
M550i xDrive... trevligt!
Jag tycker det ser riktigt bra ut, visserligen rätt mycket som förväntat med många delar från G11 men svårt att klaga på det.
js
1.775
jsn
i5 m60 -24
"All BMW 5 Series’ will feature LED headlights as standard, with optional Adaptive LED Headlights" - mkt trevligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.