Sida 42 av 144
|
|
---|---|
När blir det årsmodell 2018 för G30/G31? G31 som ju är en helt ny modell blir väl oavsett när beställning görs årsmodell 2018? | |
HIO skrev det på sidan innan. Jag kopierar: "dream_theater det fanns några slots med bilar för lev i juni, så det stämmer säkert för dig! Jag fick den möjligheten också men beslöt att vänta till fabrikation efter v 26 då det blir årsmodell 18. Vilket i sig inte spelar så stor roll. Men jag kommer att vara utomlands juni o juli, så det är ok för mig att vänta till Aug-sept" |
|
HIO, Ja jag har ju det, men jag hoppas att jag inte pillar något mer. Kör du mer än 3k mil i tjänsten? |
|
Nej Jag kör kanske 1,5k men visst hade det varit bra ur förmånsvärde att köra mer än 3k. Det som oroar mig nu är det nya bilskatteförslaget där vi pratar om höjda förmånsvärden och betydligt höjda skatter på stora motorer med höga CO2 utsläpp! F-n måste man välja en 530e trots allt? /// Mårten |
|
Vad fan har jag missat nu då..? | |
Fan vad less man blir på sossarna. Men men, ska man tro mest motor så är höjningen inte direkt radikal. Länk |
|
Nej det har du helt rätt I! Det är fortfarande ett förslag, och drabbar isåfall de som köper bil efter 1 Juli 2018. Så vi sitter still I båten! Bäst att passa på att köpa en bil med stor motor! Kanske är sista varvet. Nästa bil blir säkert en elbil! |
|
Ja detta är sista chansen. Jag byter inte tillbaka till 530e, känslomässigt är det helt omöjligt. Sen hoppas jag att det finns vettiga vätgas- eller elbilar när BMWn ska bytas. Synd bara att stödet för att köpa miljövänligt är så dåligt. Spara 1000 kr i månaden på en hybrid.. aldrig. Det måste till bättre verktyg från regeringen. |
|
Nu har nya m550d tydligen presenterats Länk resp Länk Nu börjar ha-begäret infinna sig på allvar :) |
|
Är det nån som beställt på sistone? Jag kommer nog beställa en 540 G31 IE, men väntar även på en offert på 550i UE. M550d verkar också intressant men den ligger tydligen längre bort och det finns inga priser ännu vad jag förstår. /Anders |
|
Med känsla Jag beställde en g31 540ix IE med lite ytterligare saker för ett tag sedan. Leverans i slutet juni början juli. Beställde för kanske 4 veckor sedan innan IE fanns, men då den inte gått i produktion fick jag uppgradera till det till kampanjpriset, så den blev billigare men med mer utrustning |
|
Juste deal :-) Hur ser din spec ut? /Anders |
|
Ja det var verkligen juste att få uppgradera till rabatterat paket efter beställning. Han känna mig lite irriterad att det kom så fort efter beställning men övergick till positivt när jag fick ändra utan minsta knorr Det blev enl nedan: BMW 540i xDrive Touring 416 Carbonsvart Metallic LCFK Läder Dakota Svart kontrastsöm Svart ZXI Innovation Edition 195 400 21N 18" Lättmetallfälg dubbeleker 662 M 248 Eluppvärmd ratt 258 Runflat däck 2NH M Sportbromsar 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 2 500 322 Komfortöppning 337 M Sportpaket 3DS BMW display key 402 Panorama glastaklucka 417 Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. 481 Sportstolar 4HA Sätesvärme, fram och bak Obs tar bort 4HB 4NB Klimatautomatik med 4-zonsreglering 4UR Ambient light 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 552 Adaptiva LED-strålkastare 575 Extra 12 Voltsuttag 5AC Helljusassistent 5AL Active Protection 5AS Driving Assistant 5DN Parking Assistant Plus 609 Navigationssystem Professional 610 Head-Up Display 688 Harman Kardon högtalarsystem 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6U8 BMW Gesture Control 6UH Traffic Information 6WB Multifunktionell instrumentdisplay 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak 7S9 ConnectedDrive services package ZGC Connected ZGI Innovation ZGL Travel ZGN Comfort Pack ZGW Winter Utrustning, fabriksmonterad 320 Ej modellbeteckning 3AC Dragkrok infällbar 11 800 3DZ Lines emblem bortval 3MC BMW Individual Takrails Shadow line högglans 1 500 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 4 400 488 Svankstöd 2 700 6CP Förberedelse för Apple Carplay 3 000 6S4 Svensk språkversion 6WD WiFi hotspot Change in paket ZXI 4ML Individual interiörlist i svartpianolack 4 400 6NW Telefoni med Wireless Charging 1 000 |
|
Som det ser ut nu verkar leveranstiderna vara korta, i alla fall vad gäller diesel och sedan, det verkar som min beställda bil skulle dyka upp flera veckor tidigare än vad som var sagt från början BMW CS #5139 |
|
Juste spec, mkt bil för pengarna helt klart! Jag tar nog också Carbon svart, väljer mellan Sophisto grey och den men det blir nog den förstnämnda. Sen tar jag 20", komfortstolar, dynamic damper control och sen sitter jag och lurar på om det blir IE eller UE. Båda är ju enormt prisvärda. Extra allt är lockande :-) /Anders |
|
Verdi |
Klart du ska ha en 550i UE! :) Det är ju inte riktigt en RS6 men det blir ju ändå en förbannat läcker bil med all utrustning. |
Jag tänker ha originalfälgarna till vinterhjul och köpa 20" separat så därav jag inte uppgraderat dom. Har carbonsvart nu och gillar den, samt att det knappt märks att jag bytt bil då vilket kan vara bra. Hoppade över komfortstolarna denna gång även om dom är sköna. Har en 991 turbo som jag använder dagligen så det blir inte så många mil i bmw:en | |
Ryk 330xi: den specen kan inte vara långt ifrån UE, och då får du massa annan utrutsning på köpet (night vision, B&W stereo etc. Vad har du fått för pris på den specen? | |
Cay Drygt 650. Men jag har redan mer saker än jag vill ha :-) skulle helst slippa taklucka och el bagageluckan men det är som det är (i-landsproblem). Tanken var att köpa en riktigt snikutrustad men det höll inte riktigt hela vägen. |
|
Riktigt bra pris där, ryk 330xi. Jag har en offert på samma bil (540i touring) med UE för knappt 710', men förmånsvärdet är brutalt, 12'/månad tror jag det landade på brutto. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.