AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
612.110

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 40 av 144
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Intressant med dessa rabatter. Inget som står på BMW.se. Det är nog en bra affär att köpa en touring nu. Den kommer ju kännas fräsch flera år framöver.
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Denna deal har jag fått av 2 olika ÅF M-bilar o Bavaria Solna. När jag lyssnade med "min" säljare på Proauto så hade kampanjen inte nått fram till alla säljare SIC!. Jag berättade om att det finns en stor risk att kunder går till andra ÅF om man inte får den kampanjinfo som ska komma oss kunder tillgodo.. Så som kompensation lade vi till svarta njurar från Performance samt tonade rutor. Alla BMW säljare har det i sitt kampanjmaterial. Han trodde att det kom förra veckan. Jag blev också info om att det har gått ut ett internt mail om att det är brist på Bensinmotorer och dagsläget så kan man inte få något leveransbesked. Det går att lägga en beställning men du får inget leveransbesked. Kunderna generellt i Europa vill inte ha Diesel längre, där är det ingen väntan
Jag måste tacka er alla för den info jag har fått här på forat annars hade jag köpt i god tro utan bra rabatt. Då hade jag blivit besviken milt sagt.

/// Mårten
Jag fick veta i går att min 540 kommer under juni. Hoppas inte att det var säljarsnack.
Om alternativet är 530i, vs 530d, hur hade ni motiverat respektive alternativ?
För och nackdelar?

540i förträfflighet behöver jag bara övertala revisorn här hemma om!
530D har ju fått bättre omdöme än 540i i par reviews jag läst (ingen länk tyvärr men googla lite så finner du). Sen är det väl vad man gillar.

Jag kör 330i idag och tycker motorn passar modellen riktigt bra. Men när jag provade 530i kändes den lite för tunn och dessutom tycker jag den är på tok för dyr.
Den ligger väl inte så långt ifrån 530D prismässigt.

Verdi
530i är konstigt prissatt tycker jag. Ska man ha xDrive också så blir steget upp på 540i inte så stort. 50-60 tusen och det bör man få igen det mesta av när man säljer tycker jag.

Fast nu var det 530d som var ditt andra alternativ? Är ju samma där egentligen. Skiljer bara 43 tusen som man säkert får tillbaka mycket av. Dessutom är den antagligen 3-5:-/milen billigare i bränsle. Så ekonomiskt går det på ett ut.

Sen är det ju det här med diesel och ev straffskatter/förbud. Det är ju en risk men å andra sidan så kommer bensin straffas hårt också av koldioxidskatter.
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
@med känsla:
Skinn krävs alltid när man väljer komfortstolar men ingår aldrig i priset på dessa. Så att gå från standardstol i tyg till komfortstol i skinn brukar kost ca 42'.
I IE-paketet ligger ju m-paket där sportstolar ingår och därmed lite rabatt på komfortstolen till ca 16'. Men skinn på ca 20' tillkommer väl på det sen? Eller ingår skinn som sådant också i IE?
I mitt fall ingick skinn
@matbi, nej i min offert på skrivbordet finns bara extra kostnad för komfortstolar 16.300 kr och på Dakota Läder finns noll.

/Anders
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Nice... Då är det som i Luxury Line där skinn är med i paketet...
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Nu finns IE för 5-serien på bmw.se
Länk
js
1.785
jsn
i5 m60 -24
@Med känsla - det beror på vilket typ av körning du har... Många korta sträckor så definitivt 530i, många långa sträckor så 530d.
Innovation edition för 120k låter ju bra.

Men jag som är en snål jävel och helt ointresserad av har absolut inte tänkt någon annan motor än 520d.
Men innovation edition är ju inte valbar till den.

Som jag förstår så är det valbart till 530i iaf, vilket bör vara billigaste lösningen.
Grundpris 470k + innovation 120 = 590.
Där bör man kunna få ca 15% och komma ner till 500 blankt, eller?

På BMW.se blir man dock tvungen att lägga till komfortstolar typ 16k och harman-ljud för 10k eller nåt, då spricker min budget.
Vad tror ni?
Verdi
Vivaldi,
Älskar att du är så optimistisk.

Innovation Edition 195 400 sek : Det är alltså ett rabatterat paketpris redan här. Sen får man det för 120 tusen vilket verkar lite för bra för att vara sant. Men inte nog med det. Du siktar på 15% rabatt på det priset också?!? :-)
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Du lär inte få 15% ytterligare på totalpriset.

På 520d, be om en offert på en 520d business connected.
För åtminstonde företag så är den prisad till 380.800 inkl comfort och connected paket för touring. 365' för sedan.
Då kan du ju speca på ytterligare 120' i utrustning.
Jo jag tänkte alltså 80k i rabatt eftersom att det är så i business connected.
Dvs 470-80 = 390

+ innovation 120 = 510
Sen snyggade jag till siffrorna lite till 500 ;-)

Men business connnected kampanjen är kanske bara tillgänglig på 520d
Visa användare
8.271
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vivaldi, ska du köpa privat eller via ett bolag?
Privat eller bolag för mig är inte klart, båda möjligheterna finns kan man säga.
Alltid bäst att köpa via bolag så att du har momsen kvar i bilen skulle jag säga. Det har normalt ett stort värde den dagen du skall sälja/byta.

/Anders
ne
111
necesse
M550i xDrive -18
850 CSI -94



En 550i xDrive med ALLA kryss inklusive UE landade på netto 841, vilket jag tycker
är mycket bra, tror bruttopriset ligger runt 1150, blir en rolig bil att hämta ut, då jag har kört diesel i 10 år.

Pär
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.