AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
619.257

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 37 av 144
Både Innovation och Ultimate paketen är väldigt prisvärda. Funderar på att beställa en 540 G31

/Anders
Har de sänkt priset på ultimate också?
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
Jag tror nettopriset för Ultimate edition var runt 250.000 kr till 540i och 170.000 kr till M550i

BMW CS #5139
Där går tyvärr min smärtgräns. 540i + innovation edition, dragkrok och tonade rutor får räcka.

Nu ringde min BMW-handlare och kunde lösa utan läder. Kul!
Ingår även komfortstol och läder i IE. Priset i konfiguratorn är rätt, kollade upp det med säljare i veckan.
Jag fick ett väldigt bra upplägg då min f11 IE inte gick till produktion. Förlorar nästan på att välja paket före enstaka options
Hur menar du daagis?
Läste i tråden ett pris på 119kkr för IE. Siffran är 195kkr för IE, troligtvis oprutbart. Möjligt att få en rabatt på bilen, kanske det man syftar på?
Förstår du hur jag menar? Svårt att förklara i text ibland😀
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Innovation ligger på 195k i koniguratorn. Var hittar ni 120k som pris?

Paketpriserna är oftast inte prutbara. Lös utrustning och bilens pris ska gå få ner dock och funkar med ramavtal.

För mig blev det billigare att sitta och cherry picka lösa delar än att välja paket i 8 fall av 10.
Jag har offert från BMW-handlare ned i Skövde och Uppsala om rabatt på IE till 120 kkr. Ring vilken handlare som helst och kolla.
Visa användare
4.703
J.L
BMW M240i xDrive-23
BMW 760i M-Sport-10
Nettopriset är som sagt 119.000 kr för Inovation Edition, brutto i konfiguration 195.000 kr.
Sedan är det ju den vanliga rabatten på själva bilens grundpris.
Läder och komfortstol ingår dock inte i Inovation Edition utan får väljas till utöver detta

BMW CS #5139
Satt med säljare och deras säljverktyg i veckan. Har en helt annan sanning men det spelar ingen som helst roll. Får ju det jag vill ha till ett riktigt bra pris.
Men kan någon förklara vad som menas med netto på IE?
Netto är efter rabatt.
Tack, alltid en start😀
Så ni får 75kkr i rabatt på paketen?
Ja det får alla just nu. Kampanj som sagt!
Alla utom jag då😩
Då hade jag fått en G31 530DX IE för mindre pengar än motsvarande F11.
Det verkar ju inte rimligt, tror fortfarande inte riktigt på det.
Ska såklart dubbelkolla
Kan också bekräfta priserna ovan. Ännu större rabatt finns sen till Ultimate paketet till de dyrare modellerna.

/Anders
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
Intressant! konstigt att inte min säljare ger mig den info då jag håller på att specar 3 varianter på G30 en 520d business connected alt 530e och jag har även kikat lite på 540. måste ta kontakt med honom på Måndag. specen på 540 brutto hamnar på 796k med rabatt på IE 75 och på bilen runt 60k vilket ger totalkostnad ca:650k

/// Mårten
Det tycker jag också. Jag hade verkligen hört av mig till säljaren igen HIO.

Är komfortstolar med i IE eller är det ytterligare ett tillval? Vilka tillval tycker ni är ett "måste" som inte ingår i IE? EDIT: såg nu att J.L skrivit om det längre upp.

Jag funderar just nu på dragkrok, tonade rutor och M-spoiler. Vad är mer ett nödvändigt ont?
Komfortstolar (och därmed läder) ingår i IE paketet.

Priset på 120K som ni har fått kanske stiger pga av det?

Priset stämmer däremot inte mot vad vissa skriver här inne, som vanligt så hänger väl hemsidan inte med.

Gäller rabatten på IE även på privatköp?

Är det värt att lägga till för driving assistant+ ?
ne
111
necesse
M550i xDrive -18
850 CSI -94

Hej

Har tidigare gjort en beställning på en 550i xDrive men har lagt till det nya paketet
Ultimate Edition, paketet kostar 314.700 i konfiguratorn men tydligen betalar man bara 120.000. Finns inte så många kryss att göra, klart attraktivt !

Med vänlig hälsning,
Pär
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.