AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
611.600

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 34 av 144
Hej Vivaldi,

Senare när de förhoppningsvis rapporterar in en "comfort edition" eller liknade till skatteverket så blir det nog nått/några måste-ta-med-paket kopplade till den, men nu var det inget färdigt erbjudande, bara rabatt på sista raden.

Alpinvit färg, Comfort pack, Connected, Winter, Komfortöppning, Dragkrok, Elsäten, Ambient light (varför då kan man undra...men jag tror det var ett måste när man valde nåt annat) , Gummimattor.

JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
Vad får ni för leveranstider nu?

Beställt 8 jan. och har fått lev. vecka21
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Får min början av april. Beställde strax innan jul.

540i xdrive
Full m-sport paket
Sport automat (paddlar). Paddlarna känns dock mer plastiga jämfört med Mercedes e klass padlar. Hoppas det går byta dessa om man vill.
Ändrade färg till saffirsvart metallic (Det blåa i bluestone slår över till en mint grön/blå baby ton i viss ljussättning jag inte klarade av mentalt när jag såg den på riktigt).
Harman Kardon
Navi professional
Comfort paket
Integral Active steering
Svart läder (blå m kontrastsömn)
Display key
Svankstöd
Driving assistant
Multifunktionell display
Engelskt språk (röststyrning funkar ej med svenska)
Extra 12 volt
M.m

618 pix

Röststyrning på g30 har blivit mycket bättre och småskoj. Säg i need a toilet och bilen navigerar till närmsta kända toalett. I am hungry kör den till närmsta matställe etc.

He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Såg nya 530xd Touring idag på (smyg) premiärvisning.
Den ser bra ut, påminner mycket om gamla F11, men lite modernare, lite fräschare, lite nyare.... fick också provköra nya 540i sedan, tyst, trevlig, lekte lite med volymkontrollen i luften, känns ytterst lustigt....
Nu har erbjudandet för företag om BMW 520 g31 touring kommit ut på bmw.se, under erbjudanden.

Den kallas "business connected" och är inkl automat, comfortpkt och connected med bla nav.

Detta till priset 380800kr
Bygger jag samma på BMW.se så är det 461300kr
Alltså 80500kr i rabatt.
Då det är dags att byta ut nuvarande lillbil till en mer praktisk modell så är ju givetvis nya 5an en het kandidat..
Som vanligt velar jag fram o tillbaka med motoralternativ.
Ni som kört 520 kontra 530 dieslen vad är era intryck?
Hur sror skillnad är det på lägena med de dynamiska dämparna? I nuvarande 4 serie med m-paket är skillnaden väldigt liten.
Har någon lyssnat på de olika ljudpaketen och vågar på sig en recension.



Finns det även motsvarande erbjudande för G31 530d? Måste ju isåfall bli tufft att sälja såna här Länk

/Anders
Anders säljaren jag snackade med igår sa att det kommer ett förmånligt paket även för 530d.

@Harvest
Kan inte svara på hur det är för den nya 5-serien. Men jag tycker att är väldigt stor skillnad med dynamic damper mot att inte ha det på f10/f11.
Skulle definitivt välja till det om jag köper en ny femserie framtiden.
Brukar köra i comfort läge i vanliga fall. Men vid t.ex. snabba autobahn pass eller vid lite mer agil körning är det sportläge som gäller.
Re
267
Rennwagen
BMW 530d 2020
Tesla Model 3
Porsche GT3 RS
Typiskt att komma ut med paketet för tjänstebilsåkare först nu. De som är tidiga beställare bestraffas med högre pris och framförallt förmånsvärde. Det är helt otroligt att BMW väljer att göra så igen mot sina trogna fanns. Riktigt dåligt!
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Rennwagen: det fanns tjänstebilserbjudande redan för iaf en månad sedan på 377k för 520d med komfortpaket vill jag minnas. Säkert på fler modeller om man frågat.
Re
267
Rennwagen
BMW 530d 2020
Tesla Model 3
Porsche GT3 RS
Enligt min handlare i oktober / november då jag funderade på att beställa (är alltid tidig på nya modeller :) ) så fanns det inte till 530d och de hade ingen aaaning om när eller om det skulle komma tjänstebilspaket. Men på samma sätt som vid introduktionen av F11 och LCI 3 år senare så kom det och de tidiga beställarna är torsk. Därför blev det Tesla denna gång... inte alls bitter :) men numera mycket miljövänlig och snabbare ;)
js
1.784
jsn
i5 m60 -24
Rennwagen - rakt fram ja ;)
Re
267
Rennwagen
BMW 530d 2020
Tesla Model 3
Porsche GT3 RS
Med 21" och tyngpunkt lägre än Ferrari 488 så rastar Teslan det mesta även då det svänger. Sedan kan man alltid sakna ljudkulissen från en välbalanserad rak sexa i Teslan. Men snabbare än 5 serien är den nog både rakt fram och då det svänger. I näst senaste numret av AMS vann Teslan både över BMW 7-serien och Panamera.
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Gällande förmånsvärde... Det beräknas på det priset en privatist skulle betalat och dom erbjudande och paket dom kan köpa.. BMW och flera andra biltillverkare riskerade rätt hårda böter för något år sen om dom fortsatte rapportera företagspriser till Skatteverket. betalar ni baserat på vad ett företag fått för erbjudande så riskerar ni att få böter och rättelse av Skatteverket..

Vanlig rabatt på 5-10% endast utrustning är dock ok, ej själva bilen. Står mer på Skatteverkets hemsida.
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
En Tesla är en båt att hantera.. bantiderna är skit och bilen är byggd för lyx inte sport. Har du överhuvudtaget provat en själv??
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Länk

Teslas eget forum..
Visa användare
203
HIO
540i G30
520dAT LCI-14 inbytt
Z4 3,0i Roadster-05
BMWCS
BMW Nordic var på besök med några G30 samt visning av G31. Jag provade en 540ix med integral styrning och en direkt jämförelse med 520dx med integral styrning. 520d räcker för normalt bruk självklart men motorn morrar(slammrar) mer vid pådrag jmf med 540i som mullrar luckert och bara skjuter på, väldigt beroendeframkallande. 540 går otroligt tyst vid normal körning och det enda som hörs är 19 tummarna. Ljudkulissen på 520d är mer påtaglig men överkomlig eller? Jag är van närmast ifrån F11 520d som jag upplever mer skramlig än nya 520d. Integral styrningen är ett måste då bilen blir otroligt rapp och agil i kurviga partier.
Handlaren hade beställt en 530e för leverans V26. själv väntar jag på offerter för montage av en laddstation hemma,


/// Mårten
js
1.784
jsn
i5 m60 -24
Tesla model S får en Audi A6 2.0t verka agil i kurvhantering ;) Dels är den rejält tung, dels är den byggd enligt amerikanskt önskemål vilket innebär att bilen verkligen verkligen vill fortsätta rakt fram även när vägen svänger :( Man får påbörja övertalningen om att det faktiskt vore bra att svänga ungefär en halvkilometer innan det är dags att svänga...
Men de är väldigt fina pjäser på många sätt och vis, själva drivlinan i sig skulle jag kunna vänja mig vid väldigt lätt :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.