Sida 3 av 144
|
|
---|---|
Verdi |
När finns den att bygga och beställa då? Tämligen snart isf. |
Parissalongen öppnar den 1/10... Länk | |
Vet man att den kommer presenteras på Paris-salongen 1/10 då? | |
Det ser inte ut som att BMW ställer ut...? | |
Nästa "stora" bilsalong är väl Detroit i Januari -17, sedan Geneve Mars -17, och jag skulle tro att G30 kommer presenteras på eller i samband med en av de stora bilsalongerna. | |
Rätt säker på att jag hört att den ska presenteras i oktober. | |
Den kanske redan presenteras på Frankfurt mässan nu i september | |
Frankfurtmässan är väl för tunga (professionella) fordon jämna år? Bilmässan alternerar mellan Paris och Frankfurt så vartannat år på ena stället och vartannat år på andra. | |
Jag läste att den kommer att presenteras i nov/december på nätet sen blir den riktiga debuten på Detroit i januari. | |
Första officiella bilden Länk |
|
Alltså...av bilderna att döma så ser jag inga direkta stora skillnader. Verkar bara som ännu en lightversion av en facelift? Tråkigt, designen på 5-serien känns minst sagt omodern. |
|
Har sett den en hel del körande kring Sierra Nevada i Spanien, dock maskerad... De kör bilarna ganska friskt där uppe :) |
|
Med tanke på den försäljningsframgången f10 varit, så är det ju väntat att det inte blir någon revolution designmässigt. Håller inte alls med om att f10 ser omodern ut. Fortfarande den klart snyggaste bilen i klassen, tycker jag. |
|
>Henke 77. BMW närvarar i Paris. Med tanke på hur mycket som redan cirkulerat vore det märkligt att vänta till senare i höst eller början av 2017. | |
Lite info i dagens brev från Teknikens Värld Länk Verkar enligt detta bli antingen lansering i Paris, eller Internetlansering under hösten och första riktiga visningen i Detroit i Januari. | |
turbo4ever: nu hittade jag BMW under exhibitors, letade där tidigare utan framgång.... Vi kan hoppas att det är snarast iaf, känns som att de börjar lätta på locket lite.... |
|
Och nu har journalisterna fått prova prototyper. 530i, 540i och 530d. Låter lovande. Länk |
|
Transocean |
Lider BMW av Audi A4 sjukan? Ser ju ingen skillnad alls mellan den gamla och nya modellen? |
Det verkar som de blir väldigt snarlika i utseende... Bra eller dåligt, men hade hoppats på lite mera evolution..... | |
Håller med Transocean. Utvändigt händer väl inte så mycket hos någon bmw/audi men om du sätter dig i bilen så är det stora förändringar. Tror dessutom att köparna vill att bilarna ska se ut ungefär som de gör och att kritiken skulle bli stor om de skulle införa en helt ny design. Syftar på A4 skä väl tilläggas. Hoppas BMW tar rejäla kliv vad gäller interface/instrument |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.