AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
620.701

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 27 av 144
Visa användare
4.609
christer silvén
320i cab -07
520D -17 G30
420D cab - 17
Chevrolet Camaro Z28-82
Ford Thunderbird -64
OK, har missat det, tack

BMW CS #5206
Liten video med driving assistant +



Funderar på ett sista kryss i tillvalslistan, tänker adaptiva ledstrålkastare eller IAS.
Ljusfunktionen har jag på min F31 idag och är något osäker på hur mycket jag kommer sakna det.
IAS känns lite spännande men har aldrig provat det och har ingen möjlighet att göra det heller.
Någon som har erfarenhet av IAS, värt eller ovärt?
St
1.370
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT

Tesla Model Y Performance


Så man skippar 5x120 på G3x, intressant.

Tyckte Gran Tourern var en outsider (i partnerskap med nya X1an) med sina 5x112 men det är alltså den nya vägen för BMW...

Öppnar ju upp det för fler alternativ av original-fälgar i alla fall!

//Stenback
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag tycker Adaptiva Led är mycket bra, skulle absolut inte vilja vara utan dem. Framförallt så uppskattar jag att halvljuset blir så påtagligt mycket bättre.
Jag är klart positivt överraskad över hur bra och värdefullt detta är.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Vid jämförande provkörningar av F10/F11, med och utan IAS, så beslutade jag att IAS inte var prioriterat för min del.
Tack för input @Ulf530. Adaptiva led är bra, det håller jag med om. Samtidigt tycker jag det är kul att prova ett par nya options när jag möjlighet, svårt det där.

En annan sak som stör mig är att jag vill ha surround view och för att få det måste jag köpa park assistant + för 9800kr. Man borde väl klara sig på pdc + backamera i de flesta situationer och lägga de pengarna på annat?

Har ett par veckor till att bestämma mig, tankarna är många och spretiga.
js
1.826
jsn
i5 m60 -24
Jag gillar också adaptiva LED, men om det är ljusstyrkan du vill åt så får du samma styrka utan adaptiviteten då det är LED standard.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag provkörde en hel del innan jag köpte min nya F11.
På dessa bilar upplevde jag en betydande skillnad mellan adapriva och vanliga LED. Vare sig hel- eller halvljus hade samma ljusflöde med vanliga LED.

Vår nya F20 har vanliga LED. Det lyser faktiskt riktigt dåligt i jämförelse med F11 med Adaptiva. (Faktiskt överraskande dåligt...)

Men om dessa jämförelser är relevanta för G30/31 vet jag inte.
Men de kanske ger anledning stämma till eftertanke.
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Surround view använder jag aldrig (efter att nyhetens behag har lagt sig).
PDC bak eller Back-kamera räcker självfallet för varje normalbegåvad förare.

(Om man inte klarar av att se framåt vid parkering bör man kanske överväga att inte köra bil..?)

Att zooma in dragkroken vid tillkoppling av släp är en funktion som jag uppskattar, framförallt älskar jag den funktionen om någon annan än jag själv ska backa till ett släp...
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
IAS gör stor skillnad på den här storleken av bilar.. Dom som har testat det säger bilen blir lika agil som en 3 serie och stadigare i högre hastigether.. xdrive med msport chassi och IAS är en väldigt stark combo om man vill ha en sportig setup med mycket grepp
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
IAS har blivit omarbetat på g30 jämnfört med f10.. samma med xdrive, mer kraftfördelning bak för att bilen ska beålla bakhjulsdriven karaktär., msport chassi gick inte kombinera med xdrive på f10 heller..
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Vid mina provkörningar tyckte jag personligen att IAS kom mer till sin rätt på bakhjulsdriven bil med M-chassie.
Men eftersom jag skulle ha xDrive (vilket inte gick att kombinera med M-chassie) så tyckte jag inte att IAS var prioriterat för min del.
En 2 ton tung diesel familjekombi kan liksom aldrig bli agil för min del.
Men jag är nog lite udda, för jag tycker också att sportstolar är helt malplacerade i en 5-serie kombi. Komfortstolar är mitt val.
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Ännu en gång oss, ias, xdrive och mchassi skiljer sig mellan f10 och g30.
js
1.826
jsn
i5 m60 -24
På F10/11 fanns väl bara xenon (statiskt resp dynamiskt) resp Adaptive LED, det fanns väl inte statisk LED på dessa modeller? Att det är rejäl skillnad mellan Xenon och LED råder ingen tvekan om :)
IAS fick åka med. Har läst det jag hittat om tekniken och några reviews såklart.
Chansar lite här naturligtvis men jag gillar att prova ett par nya options då jag specar.
JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
Någon som sett något om det kommer fler lacker till msport, samt om det finns tillförlitlig översikt individual lacker g3x.

Jonas

Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
JFR,

Länk
js
1.826
jsn
i5 m60 -24
Wow "Royal Burgundy Red (C25)" vill jag se i verkliga livet, den har potential :)
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Och nu finns M550i att bygga på bmw.se: från 779k.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.