Sida 27 av 144
|
|
---|---|
4.609 320i cab -07
520D -17 G30 420D cab - 17 Chevrolet Camaro Z28-82 Ford Thunderbird -64 |
OK, har missat det, tack BMW CS #5206 |
Liten video med driving assistant + |
|
Funderar på ett sista kryss i tillvalslistan, tänker adaptiva ledstrålkastare eller IAS. Ljusfunktionen har jag på min F31 idag och är något osäker på hur mycket jag kommer sakna det. IAS känns lite spännande men har aldrig provat det och har ingen möjlighet att göra det heller. Någon som har erfarenhet av IAS, värt eller ovärt? |
|
Så man skippar 5x120 på G3x, intressant. Tyckte Gran Tourern var en outsider (i partnerskap med nya X1an) med sina 5x112 men det är alltså den nya vägen för BMW... Öppnar ju upp det för fler alternativ av original-fälgar i alla fall! //Stenback |
|
Jag tycker Adaptiva Led är mycket bra, skulle absolut inte vilja vara utan dem. Framförallt så uppskattar jag att halvljuset blir så påtagligt mycket bättre. Jag är klart positivt överraskad över hur bra och värdefullt detta är. |
|
Vid jämförande provkörningar av F10/F11, med och utan IAS, så beslutade jag att IAS inte var prioriterat för min del. | |
Tack för input @Ulf530. Adaptiva led är bra, det håller jag med om. Samtidigt tycker jag det är kul att prova ett par nya options när jag möjlighet, svårt det där. En annan sak som stör mig är att jag vill ha surround view och för att få det måste jag köpa park assistant + för 9800kr. Man borde väl klara sig på pdc + backamera i de flesta situationer och lägga de pengarna på annat? Har ett par veckor till att bestämma mig, tankarna är många och spretiga. |
|
Jag gillar också adaptiva LED, men om det är ljusstyrkan du vill åt så får du samma styrka utan adaptiviteten då det är LED standard. | |
Jag provkörde en hel del innan jag köpte min nya F11. På dessa bilar upplevde jag en betydande skillnad mellan adapriva och vanliga LED. Vare sig hel- eller halvljus hade samma ljusflöde med vanliga LED. Vår nya F20 har vanliga LED. Det lyser faktiskt riktigt dåligt i jämförelse med F11 med Adaptiva. (Faktiskt överraskande dåligt...) Men om dessa jämförelser är relevanta för G30/31 vet jag inte. Men de kanske ger anledning stämma till eftertanke. |
|
Surround view använder jag aldrig (efter att nyhetens behag har lagt sig). PDC bak eller Back-kamera räcker självfallet för varje normalbegåvad förare. (Om man inte klarar av att se framåt vid parkering bör man kanske överväga att inte köra bil..?) Att zooma in dragkroken vid tillkoppling av släp är en funktion som jag uppskattar, framförallt älskar jag den funktionen om någon annan än jag själv ska backa till ett släp... |
|
IAS gör stor skillnad på den här storleken av bilar.. Dom som har testat det säger bilen blir lika agil som en 3 serie och stadigare i högre hastigether.. xdrive med msport chassi och IAS är en väldigt stark combo om man vill ha en sportig setup med mycket grepp | |
IAS har blivit omarbetat på g30 jämnfört med f10.. samma med xdrive, mer kraftfördelning bak för att bilen ska beålla bakhjulsdriven karaktär., msport chassi gick inte kombinera med xdrive på f10 heller.. | |
Vid mina provkörningar tyckte jag personligen att IAS kom mer till sin rätt på bakhjulsdriven bil med M-chassie. Men eftersom jag skulle ha xDrive (vilket inte gick att kombinera med M-chassie) så tyckte jag inte att IAS var prioriterat för min del. En 2 ton tung diesel familjekombi kan liksom aldrig bli agil för min del. Men jag är nog lite udda, för jag tycker också att sportstolar är helt malplacerade i en 5-serie kombi. Komfortstolar är mitt val. |
|
Ännu en gång oss, ias, xdrive och mchassi skiljer sig mellan f10 och g30. | |
På F10/11 fanns väl bara xenon (statiskt resp dynamiskt) resp Adaptive LED, det fanns väl inte statisk LED på dessa modeller? Att det är rejäl skillnad mellan Xenon och LED råder ingen tvekan om :) | |
IAS fick åka med. Har läst det jag hittat om tekniken och några reviews såklart. Chansar lite här naturligtvis men jag gillar att prova ett par nya options då jag specar. |
|
Någon som sett något om det kommer fler lacker till msport, samt om det finns tillförlitlig översikt individual lacker g3x. Jonas |
|
JFR, Länk |
|
Wow "Royal Burgundy Red (C25)" vill jag se i verkliga livet, den har potential :) | |
Och nu finns M550i att bygga på bmw.se: från 779k. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.