AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
618.596

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 25 av 144
Visa användare
7.668
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Jag tycker en ljus exteriör passar allra bäst ihop med M-sport. Vit, grå, silver men även röd funkar fint eller ljusare blå. Anledningen är att M-sport har många svarta detaljer som shadowline, svart diffusor mm vilka förstärks ihop med ljus färg. Dessa detaljer försvinner om man väljer en mörkare färg.
Detsamma gäller mörkblå - otroligt snygg färg men där gör den sig bäst ihop med kromdetaljer och gärna ljust skinn. Blått ihop med svarta detaljer skär sig lite tycker jag. Återigen, mina två ören :-)

Men jag vet att många gillar helsvart, typ "test mula" :-)
@Sani, det är också ett trevligt alternativ.
@Kristoffer_L, håller med. Har mineralgrå och m-sport idag. Även om jag tycker färgen är grymt snygg så "äter" den upp en del linjer och detaljer.

Puuh, skulle inte lyft på den här stenen :)

Nåja, Ganska säker på Bluestone (utan att sett den live), svart läder till det.
Bubblare: Safirsvart med brunt alt vit läder.

Vilka problem man kan ha...
ma
166
matbl
520dA Touring -17 (G31)
Lite info jag fått nyligen.
G31 kommer som 530e efter sommaren.
G30 530e börjar på ungefär samma som en 530i xdrive men tvingar att man väljer till Comfort package och Connected services package. Så i praktiken ca 45000 mer.

Att det är mindre tank i en 530e är väl inget problem? Åhh nej, man måste stanna och tanka efter 50 mil...
Jobbpendling går ju dock att göra på el om man inte har för långt.
e3
336
e39520it
520dT -14
Inget drag, och ingen parkeringsvärmare på 530e. Det blir ju lite dumt.

Inget reservhjul heller..hoppas inte det gör att man blir tvungen till RFT.
Hg
34
Hgberg
BMW 335D F30 -14
Kristoffer_L: Blir en Carbon black g31 för mig ;)

Svart är alltid svart.
Verdi
Man kan värma kupén med el/batteri på hybriderna så parkeringsvärmare behövs ej.

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Senaste Teknikens Värld kom ut idag med grupptest av nya 5:an.
Resultat:
1. S90 D5
2. E220d
3. 520d
4. XF 2.2D

TV verkar riktigt kära i nya Volvo programmet:-)
Visa användare
7.668
Kristoffer_L
992 GT3 -21
@Hgberg: Jag gillar också svarta bilar - finns det egentligen något snyggare än en nytvättad och nypolerad svart bil? Men det kräver sin puts :-) Se till att ge din carbonsvarta g31 ett ordentligt lackskydd direkt vid leveransen - fågelskitar är ett elände på den färgen!
Kör du ljus eller mörk interiör?
Verdi
M.A., Tester är rätt poänglösa eftersom de förutsätter att folk värderar bilars egenskaper på ett sätt som stämmer mot testets betygssystem. Vilket såklart är långt från säkert.

Re
267
Rennwagen
BMW 530d 2020
Tesla Model 3
Porsche GT3 RS
M.A. det säger mer om Teknikens Värld än om bilarna. Har man det minsta känsla i handlederna och vill ha en bil med styrkänsla och -respons så går det inte att välja Volvon. Dessutom träig motor med 4 cylindrar. Iofs tänker jag mentalt här på 530d snarare än 520d, men ändå. Vill man bara åka bil och inte köra så kan det vara poäng att se på Volvo, men annars - nej.
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Fler tester

Länk

" För att sammanfatta mina intryck från denna vecka med nya BMW 520d xDrive, så är det en av de finaste bilar jag testat. Enormt hög kvalitet, härlig körkänsla, massor med smart utrustning och en komfort som inte lämnar något att önska. Här har BMW verkligen visat att man menar allvar med att ta marknad från sina konkurrenter. Det här är en bil att verkligen räkna med, även med ett ingångspris till privatkonsumenter på 422 000 kr. Jag misstänker att priset till företag kommer att vara lägre, som tidigare. Och givetvis är tillvalslistan väl tilltagen. Testbilen hamnade på drygt 665 000 kr, men då saknades det egentligen ingenting. Det här blir riktigt svårslaget! "
Hg
34
Hgberg
BMW 335D F30 -14
@Kristoffer_L: De blir Mörk interiör. Dakota läder. Gillar dom vanliga stolarna i m-paketet.
st
8
staffans
320d Xdrive M-Sport 2015
Jag är också mitt uppe i förhandling om en G31a med M sport paket.
Att välja färg ger mig huvudvärk (i land problem!).
Ungefär varannan dag går jag på Carbon svart, och varannan dag på bluestone.
Jag kommer från en Safir svart F31a.
Vill inte välja exakt samma nyans på ny bilen...
Caron svart gillar jag skarpt och de är en ganska unik färg, samtidigt som de vore kul med en helt ny färg. Hur är carbon svart i strålande sol? Ser den mer mörkblå ut då?
Beställde idag!
Valet mellan vit och bluestone gick inte riktigt som planerat.
Hjärnan blev väl överröstad av hjärtat så det blev safirsvart med ivory-interiör. Riktigt snyggt men såklart en hel del jobb.
I slutänden ville jag inte avstå något jag vill ha (inom budget) i den här prisklassen för att det ska vara praktiskt.
Om jag känner mig rätt, vilket jag gör, så skulle jag reta ihjäl mig på att jag inte specade som jag ville när hade chansen.
Tack för tips och tankar!
Hg
34
Hgberg
BMW 335D F30 -14
@daagis: Berätta gärna mer om din beställning.
Vilken utrustning valde du? Motor och paket m.m.
Privat köp?

Jag funderar på vart jag kan få bäst affär privat i Sverige.
Är öppen för tips.
Företagsleasing enligt:
530d xdrive (G31)
-Comfort package
-Winter package
-M.sport
park assistant plus
Navi pro.
Traffic information
Takrails Shadow line högglans
H/K
Tonaade rutor
Gesture control
Komfortstol, Ivory White/black
-----------------------------------------------
Fick ett extra fördelaktigt upplägg då min beställda 530 Innovation Ed. stoppades innan produktion.
Tyvärr har jagi inga tips för privatköp då jag aldrig haft någon bil privat.
Antar att det är något sämre en för företag.

Är det någon som har beställt, eller tänker beställa "driving assistant+" ?

Vad tror ni om den?
Ve
210
Velgro
G32 640D GT
Angående driving assistans plus så är det något jag inte tänker lägga en enda krona på, mer outvecklat system får man leta efter. Provkörde G30 igår ca 15 mil och prövade systemet både på landsväg och motorväg, men den är på tok för vinglig och dessutom verkar systemet ha svårt för när streckade linjer övergår till heldragna linjer. Då slutade systemet fungera helt för min del. Ska man ha dessa system så ska de fungera betydligt bättre, just nu känns det mest som en gimmick med undermålig funktion. Nu kan det hända att det är mer prylar inbakade i plus paketet som inte har med denna halvautonomiska körning att göra, men för det priset så hoppar jag nog dessa andra delar.

På den positiva sidan så tycker jag G30 är en fröjd att köra, sanslöst tyst även i högre farter och väldigt lite däckbuller trots 19 tum och i övrigt fin komfort trots standardchassi utan EDC. Synd att man hoppade på SAV/SUV tåget för ett år sedan, för det som kändes tråkigt med G30 var att flytta ner en våning igen. Inget lätt val det här men man bör kanske byta bil nu då min X5 rullat 8000 mil på ett år och lär väl ha rullat 11000 mil innan man får leverans på en ny G30.
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
Håller med om driving assistant plus.

Dock är vanliga driving assistant bra och fokuserar på säkerhet och att underlätta vanlig körning med föraren i kontroll.

Plus fokuserar mer på självkörande bilar, kommer hända mycket här dom närmsta åren, systemet är där inte riktigt än.
Ma
254
Marw007
BMW E39 M5 - 03
BMW E39 525i M - 03
BMW X3 20d M - 17
13:e mars tillverkas min 540ixm. Bekräftat datum.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.