|
Inlagd av |
Fråga |
1.904 st
2017-02-05 10:16
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Micleg>> Det är väl iPhone som inte stöder trådlös laddning så då får man sätta på ett skal som stöder det. Verkar ganska meckigt.. IP: ...[114.195] |
1.088 st
2017-02-05 11:33
Anmäl svaret
|
Verdi, det var precis min poäng, Känner många med stort musikintresse och musikalisk talang som inte kan det minsta om elektronik. 16 medelmåttiga högtalare med blinkande lampor för 45500:- ovanpå standardhögtalarnas pris verkar inte helt genomtänkt kanske. IP: ...[123.153] |
1.149 st
2017-02-05 16:39
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision F11 520d -13 vit m-sport 6WB panorama nav/prof aut iX1 msport med mycket utrustning på gång
|
Wiberg: det är bara det att texten indikerar att ett skal följer med men vad jag vet så har dom inte ens ett skal för sjuan, än mindre sju plus. Men troligen är alltihop fel och inget skal följer med. När iPhone väl stödjer induktiv laddning kan jag ge mig den på att det är en annan teknik... Men man kan ju alltid ladda sin Display Key :) IP: ...[.152.10] |
1.904 st
2017-02-05 16:50
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M550i -21 X3 30e -23
|
Aha, jag trodde dom hade laddskal redan. Men det kanske är en reklamfilm som är fejkad eller något som jag har sett.. IP: ...[114.195] |
118 st
2017-02-06 08:05
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
F10 M5 -12 F11 525dAM -11
|
Jag kan fasen inte bestämma mig om det ska bli en 30d eller 40i.
IP: ...[7.16.99] |
2.044 st
2017-02-06 10:04
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
530d F11 xDrive Msport -16 118d F20 xDrive Msport -17 530i E34 -89 en ägare
|
Jag tycker att bensinmotor är överlägsen.
Att få äga en 40i och slippa dieselmotor vore en ren njutning.
Säger jag som själv nyss har köpt två nya bilar med diesel... Men med det upplägg jag har så gör dieselalternativet så mycket positivt för min privatekonomi.
Men jag längtar verkligen efter min nästa bensinbil!
Min senaste provkörning var en M140i och jag får fortfarande ett leende på läpparna när jag tänker på den... IP: ...[.57.104] |
1.714 st
2017-02-06 10:14
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
535d xdrive -16
|
@JFR - varför välja, ta en av varje... ;)
Vilken typ av körning har du? Hur mycket kör du? IP: ...[14.60.2] |
67 st
2017-02-06 12:34
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
520dT xDrive -14
|
Hade i princip bestämt mig för 530e och skulle diskutera detaljer med min ÅF som visade slides från ÅF presentationen där det visade sig att inte heller 530e kan utrustas med drag pga brandrisk!
Iom att jag bestämt att min nästa bil ska klara pendlingen till jobbet(2mil) på el så går BMW bort vilken besvikelse :-( IP: ...[7.105.2] |
267 st
2017-02-06 12:59
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 530d 2020 Tesla Model 3 Porsche GT3 RS
|
Valet mellan 30d och 40i beror på körstil. Jag som kör med pjäxan djupt i pannrummet kan nog inte ha 40i då bränsleförbrukningen rasar i höjden vid aktiv körning. Det fantastiska med dieslar är att de inte drar mycket mer även om man gasar stenhårt. Provkörde en 335i för en tid sedan och snittförbrukningen jag fick på den provturen är inget jag vill leva med i alla fall. IP: ...[.19.129] |
118 st
2017-02-06 14:26
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
F10 M5 -12 F11 525dAM -11
|
Dilemmat är att det är ett j..la knattrande även på dieselsexorna och det är inte särskilt sofistikerad gasrespons. Det talar för dieseln men samtidigt är dieseln grymt praktisk i vardagen.
Bensin får jag tanka hursomhaver i M5an (som stannar i garaget under alla förutsättningar) men frågan är hur osanna förbrukningssiffrorna är för 40i-motorn i G30n och om den nya dieseln har gått och helst blivit lite sexigare sen sist.
De tester jag kommit över talar nästan om att 40i motorn tappat karaktär i G30n men det kan väl inte stämma.
IP: ...[7.16.99] |
579 st
2017-02-06 14:39
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Kommer förbrukningsiffrorna väga så tungt egentligen när bilen kommer kosta omkring 700kkr? Har inte räknat på det själv, bara en fundering
IP: ...[.72.124] |
7.335 st
2017-02-06 14:40
Anmäl svaret
|
JFR,
40i lär väl vara B58-motorn från M140i och 340/440i? Har jag fattat det rätt så har den ett större turboaggregat och kraftigare mellanregister men med lite sämre topp och kanske lite större turbolag (jämfört med föregångaren N55). Lite mer turbokaraktär helt enkelt? Stämmer det mot testerna du läst eller svamlar jag bara? :)
daagis,
Nej det skiljer nog inte mer än 3 dl per mil vid verklig körning. Samtidigt så tycker jag större bilar passar bra med dieselmotor och det är även skönt att inte behöva tanka så ofta. Fast ärligt talat hade jag nog valt 540i trots det. :) IP: ...[6.28.75] |
254 st
2017-02-06 18:01
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW E39 M5 - 03 BMW E39 525i M - 03 BMW X3 20d M - 17
|
b58 är bättre än n55 på alla sätt.. b58 i 2 serien, 240, slår till och med m2:an rakt fram. n55 tappar mycket vid 140-150 där b58 maler på hela vägen.
The B58 is still as smooth as ever, as if it were running on liquid silk instead of gasoline. The power comes immediately and surges as the rev needle climbs. It still amazes me how BMW is able to make its turbocharged I6s feel naturally-aspirated. Not a whiff of turbo lag, just smooth, deliberate power. You can trim the throttle mid-corner and get back on the power on corner exit without a hint of lag. And the noise, what a noise. This new 340i could make the M3 look bad. It sounds like BMW I6s of old, with a throaty, metallic rasp and a wail as the rev needle touches red. It’s a gem of a motor, it really is.
[LÄNK]
IP: ...[.72.166] |
579 st
2017-02-06 18:32
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Håller med om större bil och diesel passar. När det gäller 5-serien tänker jag alltid 530D, passar väldigt bra. Blir säkert något sådant då det är dags. IP: ...[3.34.27] |
34 st
2017-02-06 19:53
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 335D F30 -14
|
Jag kommer nog köpa en 540. Haft två bilar nu med diesel. Är väldigt sugen på bensin igen. IP: ...[.179.16] |
2.004 st
2017-02-06 21:02
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
E60 530i 2004
|
Jaha, då blev det ingen dragkrok på 530e. Helt värdelöst. IP: ...[9.166.1] |
1.791 st
2017-02-07 10:18
Anmäl svaret
|
Lite nya rykten gällande G3x:
The following comes from a new unverified source, so please don't give it as much trust as to my previous reports. Still, to me it seems plausible, so worth posting.
* EU 530i and 520d EffDyn will have a shorter production run than other G30s - up to 06/18. The assumption is they will be re-engined (this matches with the rumors of B48 TU coming out at G20 introduction).
* Under the same assumption, 540i, M550i, and US 530i will be re-engined in 07/19. I find it interesting that US is again going to be one year behind EU with 4-cyl replacement.
* 530e will continue until at least 06/20.
Från: [LÄNK] IP: ...[.74.146] |
1.088 st
2017-02-07 11:18
Anmäl svaret
|
Har hört liknande, G20 et.al. kommer att få de nya motorerna redan från början, dvs slutet av nästa år. Vintertester körs just nu i Sverige, spännande. IP: ...[123.153] |
1.088 st
2017-02-07 14:29
Anmäl svaret
|
Inte säker på om beteckningarna 540i etc kommer att bestå, men open-deck-konstruktionen i sig ändrar man nog inte på. Anpassning till partikelfilter (PM 10 troligen tyvärr ej PM 2,5 av förklarliga skäl)) kommer nog krävas. I stort blir förändringarna blygsamma, de kostar ju en hel del och det är ju kunden som betalar. Tycker inte de 4-cyl motorerna håller gångmässig BMW-kvalitet (vad det nu är i dagens sortiment), låter lite väl mycket Diesel (även bensinvarianterna) i vissa lägen. IP: ...[165.116] |
2.044 st
2017-02-07 15:14
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
530d F11 xDrive Msport -16 118d F20 xDrive Msport -17 530i E34 -89 en ägare
|
"Trenden med downsizing är över"
Man ska alltså åka 6-cylindrigt (minst...) och med en 540i skulle jag verkligen njuta av bilkörningen.
[LÄNK]
IP: ...[.57.104] |
|