Sida 18 av 144
|
|
---|---|
Men finns 530e att beställa? | |
Nån som vet när G31 blir beställningsbar? | |
Nån som vet var man hittar färsk information om nya 540d/550d? Hoppas så att de gör 540dn lite sexigare än 530dn precis som Audis stora sexa med ljudbilden. När allt kommer omkring är vi alla barn. |
|
Verdi |
Finns fungerande konfigurator på bmw.co.uk för g30. Priserna ser klart trevliga ut där också nu när pundet är på väg ner. |
Jo jag har sett att det går att konfigurera på BMW i UK och DE. Men varför går det inte på bmw.se? Det är frågan nu när bilen är beställningsbar i Sverige. | |
Har blivit inviterad till en "closed room session" den 9 februari hos den lokale ÅF, så nu närmar det sig... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Alltså jag tycker att F10 är snyggare utvändigt jag älksar verkligen designen med M-pkt |
|
...kul att någon tycker det också - framförallt som du är helt objektiv ;) I mitt tycke (som är meningslöst att diskutera egentligen), är den nya ungefär 28% snyggare. |
|
Någon som inte är lika snål som mig som har läst auto motors test mellan A6 och S90? | |
I AMS test 3/2017 vann Mercedes 220d över nya 520d, Volvo S90, Jagga XF och Mercedes GLC (joker med SUV?). Men tittar man lite noggrannare i testet och deras nya betygssystem och viktar upp grenarna äga åka köra älska så vinner 520d. Men Mercedesen är prisvärd (egen reflektion). A6 var inte med i detta test och i provkörningen i nummer 1 /2017 så valde de inte fram en segrare så tydligt. |
|
Tycker att njurarna på 2017 är lite overkill. Annars i det hela så är den lite fräckare. |
|
Har inte vant mig vid bakljusen ännu, tycker de är lite för blaffiga, men annars gillar jag nya F30 mer och mer ju mer jag ser den. | |
Nu är svenska konfiguratorn uppe! | |
Är det fel i konfiguratorn eller måste man verkligen lägga till navigation för 25000 drygt för att kunna välja till backkamera/apple car play eller Harman Kardon ljudpaket?! //RX 450h -12 |
|
Enligt prislistan: Apple car play kräver navi, ja. Gissningsvis får man med navi en annan "huvuddator" och det är den som har apple cr play. Backkamera ska inte kräva det och inte heller HK ljud. Däremot kräver parking assistant det. |
|
Konfiguratorn verkar inte helt funkis än. Inget av paketen i prislistan finns i konfiguratorn. Och bara 520d xdrive går att välja. Osv... |
|
Det går snabbt att lasta på extrautrustning för 200-250K... Nåja, det kommer väl mildras något när det kommer diverse paket. | |
Paketen finns redan. Ladda ner prislistan från bmw.se istället... | |
Provsatte igår 530i G30 i Florida där den nu anlänt för 3 dagar sedan. Man fick verkligen gå nära för att skilja den från F10, men "gälarna" på framskärmarna och fälgarna avslöjade för mig. Alpinvit, mkt clean och snygg. Läckert skinn o snygga nya alu interiörlister. Kostar ca 67000 dollar helt "fullmatad" här med extra allt. /Anders |
|
Jag undrar om de vinterdäck/fälg som passar F10/f11 även kommer passa klockrent till G30/G31? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.