AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
623.894

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 109 av 144
On
114
Onelife
118i -18 F20
540iX -18 G31
Någon som har lyckats få screen mirroring att funka med Android?
Har en Samsung galaxy S9+ men fattar inte hur jag ska göra.
Bilen dyker inte upp när jag använder olika mirroring-appar, trots att bilen ska vara synlig.
Le
8
Leonardgren
540i Touring -18
A1 Sportsback -16
HIO// Tack för svar. Jag upplever exakt det du beskriver.

Visa användare
24
Stapelv
G31-18
Corvette
Dom här fälgarna vart det på min bil.
Länk

Transocean
Tips på bra röststyrning-kommandon mottages :-) Testade lite igår men den kunde inte höja stereons volum t ex, snackade istället länge om vilka knappar jag kunde använda. Frågade bilens aktuella räckvidd, stämman angav 2 km längre räckvidd än bilens skärm. Fråga bilens elektriska räckvidd men den gav samma bensinräckvidd.

ei
51
eis
X5 45e - 20
530e - 18
En fråga till er som kört F10/F11 innan, jag har alltid uppskattat funktionen med att höger backspegel viker ner sig när man fickparkerar, på min G30 så tycker jag dock vinkeln blir lite för skarp - upplever att jag ser mindre av trottoarkanten jmf med min F11 - har inte hittat någon inställning för att justera detta - någon annan som reagerat på samma sak?
Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
Upplever samma sak, har stängt av dippen (går inte att justera vad jag vet) och använder "surround view" istället vilket fungerar riktigt bra. Förutsätter såklart att man har funktionen.
Transocean
Ja surround view är helt kanon
Ic
52
Icemachineboss
330e G20 M-sport -19
545iA E60 -04
skaffade mig en KCR-box i fredags. Hittills nöjd, drar lite hårdare efter 3000rpm, och storknar inte där längre. Den ger helt klart bättre kräm på höga varv.
Utlovar 315hk och 730Nm typ.
Återkommer med utförligare rapport.

Någon annan som har chipat den nya 530in ?
Visa användare
24
Stapelv
G31-18
Corvette
Länk

Visa användare
24
Stapelv
G31-18
Corvette
Ja nog ska jag söka något vettigt till min G31 så man får lite mer flås i motorn. Men man har läst om dieselkraft ,kCR , chiptuning, men man vet inte vad man ska välja-
Bilen har snart gått 400mil så den borde vara inkörd så man kan montera något.

Tips av någon som monterat?bmw 530xd -18

BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Stapelv: Jag har hört några dåliga kommentarer om Dieselkraft..
De säger att man inte behöver göra en uppdatering i växellådan men polaren som renoverar växellådor får in mängder som har rasat just pga dieselkraft

Visserligen kan man välja nivå/styrka, tar man medel så kanske det är safe

Annars var M-performance power & sound kitet väldigt trevligt på min 540ix!
Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Vad är det för uppdatering som kan göras på växellådan???

BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Nic112: Mjukvara
Bytte till sommardäcken & nya fälgar igår, betydligt högre ljud utifrån på 19" -664M kontra vinterdäckens 18" -662M

Värt att ha i åtanke ni som inte beställt ännu, snyggt är det, men till ett visst pris av mera vägljud.

Sedan får man ju nästan hjärtstillestånd över allt grus som rasslar, låter hemskt!

Har även jag haft 19" på G31, såväl sommar som vinterdäck, och ljudet är rent bedrövligt. Uppfattar Audi och MB på liknande sätt. Dessa bilar ju på tok för dyra och fina för att man ska plågas dessa stora komfortbrister. Antar att du tillbringar mer tid bakom ratten än med att stirra på hjulen, så det finns väl inte mycket att välja på. Vilka däck har du?
Ke
711
Kenta
G31 520dAT -18
Att det ska är så stor sildnad i ljud och komfort imellan 18” och 19” !
Behåller nog pirelli sommardäcken på 18” (ej rft)
Går tyst och bekvämt, betydlig mycket bättre komfort än med minna
19” med Michelin rft jag hade på min f11
Funderar på 18” 684 med dubb till vintern
Har Goodyear eagle 245/40 fram & 275/35 bak

Bilen var märkbart tyst innan, så man jämför ju med det.
Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Fan va deppigt. Har själv 664m både sommar o vinter så har aldrig riktigt upplevt den med 18 el 17”. Är det nån som har en decibelmätare? Vore intressant vad man får för mätresultat. Hur mycket är mkt mer? Då jag ändå tycker att den är relativt tyst med 664m 19”.
Ni
297
Nic112
Jag som inte kan nåt om bilar, är det större omkrets på hjulet på 19 än 18”? Så att det skapas mer ljud under hjulhusen pga av mindre utrymme, eller är det profilens höjd som avgör eller gummits bredd?
Verdi
Nä hjulen ska vara lika stora oavsett fälgstorlek. Lägre profil och bredare däck orsakar mer buller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.