AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
623.877

Nya 5-serien 2017 modellkod G30 och G31 officiell tråd

Sida 103 av 144
Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Fiske: vilket datum beställde du? Verkar som det inte är nån kö alls för att få produktionsvecka....

Det står ett 7 siffrigt nummer i köpeavtalet, kan det vara det?

RDC montering på fälgen försöker jag lösa mig till? (Kan inte Tyska)

Beställde i slutet av September
Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
fiske:
Nja, tveksamt, VIN (Vehicle Identification Number/chassinr) tilldelas väl i samband med produktionen och är totalt 17 siffror har jag för mig. Ring till din ÅF och kolla :)
Ni
297
Nic112
Bmw g31 530 xd, IE, med blå, integral, 19" 664M, svart dakota, sportväxellåda, alu line, hot spot.
Fiske: ladda ner webläsaren chrome, finns för mobil och dator, översätter alla tyska sidor automatiskt, gör det enklare att beställa.

Ang vin, du kan ju googla g30/g31 och din motor, så får du alltid fram några vin-nummer om du vill fylla i ett vid beställning. Det är ju bara för leebmann att säkerställa att tillbehöret passar just din bil.

Alternativt är det ju bara att beställa via din åf om du tycker det är för bökigt att beställa via leebmann.

Fiske och bilar >
Du har hamnat i en lite prekär situation med däck och fälg.
Sådant är ganska dyrt som du vet 😳

Ett alternativ är ju att sälja hela uppsättningen sommardäck som du får med, och sedan köpa helt nya paket med sommar resp vinterdäck.
Tror detta blir billigast.

Ska du trä av gummit på fälgarna som följer med, sälja dessa och köpa nya gummin till vinterdäck så kostar det nog 7-8k.

Jag har en uppsättning av de m-fälgarna med vinterdäck friktion på, dvs m-662.
Om du vill kan du köpa dom och köra på vintern.
De kostar väl runt eller drygt 30k direkt från BMW antar jag.
Har inte kollat.
Men hör av dig med bud isåfall.
Tack o lov så är ju fälgar något som går att lösa i efterhand.

Har bra kontakter gällande däck, men ska ha @vivaldi i åtanke ifall det behövs :)

Ska kolla vad BMW kommer ta för 664m, annars så blir det beställning från leebman
Re
52
Regensburg
520d G31 -18
428i cab -15
Kommer 525 diesel säljas i Sverige?
Nån som vet nåt om detta?
Finns sedan ett bra tag med i bygg-din-bil-konfigurationen i Tyskland.

Ser ut att vara en nära nog perfekt spec. med 231 hk istället för den aningen sävliga 520d med 190 hk. Samma fyra på 1995 cc men lite uppskrämd i power. Väsentligt snålare och billigare än 6-cylinders 530d.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Vivaldi: Jag har skickat P.M till dig.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Herr Gaspedal> har svarat dig.

Har en fråga till er som har g30/g31 och värmare.
Jag använde denna idag första gången.

Kom på lite sent när jag var på väg till bilen bara, startade med connected appen 5 min innan jag var framme vid bilen.
Den var igång hördes när jag kom fram till bilen.

Men jag vet inte hur man stänger av den, hittade ingen knapp för det vare sig i appen eller bilen.
Hur gör man?

Eller, är det så att den stängs av per automatik när man låser upp bilen eller startar motorn?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Bara att starta motorn, så stängs den automatisk av...
Ni
297
Nic112
Vivaldi: du kan stänga av den med hjälp av displaynycleln. Där du slår på den, står det stoppa istället om värmaren är igång. Har för mig att man kan stänga av den i appen men är osäker.

Displaynyckeln använder aldrig ja, gör ni andra det?
Jag förstår inte riktigt nyttan med den, och en till nyckel som tar plats behöver jag inte.

Men det vore ju onekligen konstigt om man inte skulle kunna stänga av värmaren i appen, men jag har som sagt inte hittat funktionen än.

Ni
297
Nic112
Använder bara display för att sätta på värmen på morgnarna, om jag inte har gjort det i appen redan. Konstigt att man inte kan sätta ett mån-fre schema i appen....

BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Kan man använda endast display nyckeln? Eller måste man ha en vanlig nyckel?
Jag använder enbart displaynyckeln. Tycker den är rätt smidig och passar bra i fickan. Dessutom behövs den ju för fjärrparkering av bilen (vilket jag först trodde jag inte skulle använda men det är oerhört praktiskt när någon har parkerat för nära vilket händer rätt ofta.. Bilen är ju hyfsat bred..) 😃
BM
128
BMWKBA
540i X G30 2018 M Perfomance
Lunne: Tack för svar, jag lär göra samma när min kommer :)
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Någon som är intresserad av byte, alpinvit m2 -17 man mot en g30/31 helst bensinare och ska det va diesel endast 6-cyl! Mvh
Fälgarna som följer med 662m/18", är det någon som vet exakt storlek på gummit på dom?

Tänkte byta ut sommar sulorna, till vinterdäck ikke RFT, någon rekommendation på däck (ej dubb, bor i Sthlm) ?

Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
Från BMWs sida:

18" M lättmetallfälgar Dubbeleker 662, Bicolor Ferritgrå, högglanspolerade med nödgångsegenskaper och olika däckdimensioner, fram 8 J x 18 med däck 245/45 R 18, bak 9 J x 18 med däck 275/40 R 18
Ni
297
Nic112
275 bak, jag hade svårt att hitta vinterdäck ej dubbat i 275 bredd för 19”. Samt att priset gick upp enormt från 245/19 till 275/19.

Vet iaf att det finns sottozero pirelli i 275, även om det säkert inte är det bästa vinterdäcket

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.