AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
93.998

Beställa F20 LCI - feedback önskas tack!

Sida 4 av 30
Kristoffer_L:
Hur ser den symbolen ut? Jag har inte noterat någon symbol annat än texten rattvärme aktiverad o rattvärme inaktiverad?
Pixxer:
Jag spenderade åtskilliga timmar i åf demobil med Adaptive M Suspension utan att märka nån skillnad mellan lägena alls. Hade det varit uppenbar skillnad mellan lägena så är det ju ett gjutet tillval.
Någon som har valt det på sin bil kan säkert svara på om det är märkbar skillnad mellan lägena.

Visa användare
7.665
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Jag tycker fjädringen känns bra - trots M-chassiet så känns bilen tight men utan att bli jobbigt. Har testat både 18-tum och med 16-tum vinterdäck, RFT på båda. Så jag saknar det inte på min men har som sagt inget att jämföra med heller.

Symbolen jag menar är en rattkringla med "värmestreck" - sitter längst ned till höger i hörnet på klustret i min ihop med texten "rattvärme aktiverad".
Då blir det nog att jag skippar Adaptive M Suspension, har inte hört att det är någon större skillnad från andra jag pratat med heller. Har inte testat M Suspension men tycker att med M-chassit går bilen väldigt fint på vägen, dock har jag bytt RFT-däcken och det var ju som natt och dag. Vad tycker ni om era RFT? För mig var det ingen tvekan utan de åkte av efter ca 3000 mil.

Kristoffer_L:
Vet inte om vi menar samma sak men jag har ingen symbol i klustret som lyser så länge rattvärmen är aktiverad. På min står det M135 konstant i klustret.
Pixxer:
På mina tidigare BMW så blev det en komfortmässig fördel när jag satte på dubbdäcken utan RFT. Men sen jag köpte förra bilen januari 13 så märker jag ingen skillnad. Kort sagt RFT däcken har blivit såpass bra nu så jag ser ingen anledning att byta ut dom för än det behövs pga slitage.
Visa användare
7.665
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Inga problem med vare sig spårighet eller stötighet - men nu sitter det snälla 205-55-16 vinterdäck på min. Den 116d jag testade med 18-tum tyckte jag gick fint med RFT men det är ju många andra faktorer som spelar in (asfaltstyp etc).

Fick min tillbaka efter behandling hos Vonne med deras nya lackskydd. Låter som en klyscha men den blev finare än när den stod i leveranshallen på Förenade Bil. Wow!!
Visa användare
7.665
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Clubsport: såg ditt inlägg precis - Jag har en rattkringla i min när funktionen sätts på. Fast i gengäld står det inte "118i" i klustret - av naturliga skäl kanske :-D

Visa användare
7.665
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Första stenskottet i vindrutan - check!

Första tankningen avklarad - trepipen har slickat i sig exakt 0,8L/mil under de första 45 milen (8,6L/100km på datorn). Det skall dock sägas att cykeln till största del varit stadskörning med mycket tomgång i Malmö/Köpenhamn. Samt många kallstarter i riktig vinterkyla. Bör finnas utrymme för sänkning framöver.
We
913
Weiman
116i M-Sport Valencia -14
> exakt 0,8L/mil under de första 45 milen (8,6L/100km på datorn)

Låter som en väldigt stor differens, och åt 'fel' håll dessutom?

Min brukar visa 0-0,2 L/100km mer än verklig förbrukning.
We
913
Weiman
116i M-Sport Valencia -14
*mindre* än verklig förbrukning menar jag alltså :)
Visa användare
7.665
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Jo det brukar vara så - men datorn är på väg ner nu, landade på 8,3L/100km efter dagens etapp så den håller väl på att köra in sig den med. Den har ännu inte blivit nollställd sedan leveransen.
Trivs du bra med den Kristoffer /uppfyller den förväntningarna

Visa användare
7.665
Kristoffer_L
992 GT3 -21
lasse2: Jag är mycket nöjd med den! Särkilt glad är jag att jag tog automaten. Trots bara 136hk så pinnar den på fint i vardagstrafiken. Lite mer effekt hade inte skadat men det räcker och blir över.
Jämför jag med Golf TSI 140 eller Audi A3 tycker jag 1-serien är klart trevligast trots sämre utrymmen i kupén.

Några ytterligare saker jag lagt märke till:

- Viss gummisnoddkänsla vid gaspådrag, vilket är typiskt för turbobilar. Går att leva med men lite irriterande ibland. Varför slutade BMW med sugmotorer?? :-)
- Skrev innan att M-chassiet inte var så stötigt. Glöm vad jag skrev, det ÄR lite stötigt, även med 16-tummare efter att ha kört på en del sämre vägar. Men det beror mycket på underlaget, jag tycker det funkar fint på motorvägen. Jag hade kanske skippat M-chassiet så här i efterhand dock...
ok tackar för att du delar med dig av infon ,skippade m-chassit själv så de lät ju bra

CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Min skall komma den 2e februari. Skippade också m chassit. Längtar!
Inkörning blir en resa till sälen a90mil samma vecka
Visa användare
7.665
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Det är snart dags för leverans. Bör funka fint på långfärd - motorn är väldigt tyst och har lågt motorvarv ihop med automaten.
Lite osäker på hur den funkar med tung last, har inte provat själv. Då kan det bli till att planera omkörningarna...
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
45mil körda 0.69 på mätaren vid blandad/stads körning i lugnt inkörningstempo. Vid tankning så gick det på 23L efter 35mils körning. Har tankat Shell V-power.

Imorgon bär det av till sälen vilket blir 40+40mil så efter det så bör jag ha bra koll på vad den kan tänkas dra vid landsvägskörning.

Grymt nöjd hittills speciellt med Automatlådan och Aktiva farthållaren som funkar riktigt bra.
CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
Framme i sälen, nu totalt 79mil på mätaren. 0.58 i förbrukning hit ca 10km/h över hela tiden och farthållare hela tiden. Känns helt ok. Skall kolla hur väl det stämmer när jag tankat men ganska exakt halv tank på 42mil med en full tank på 51L
Låter kanon /känns den nog snabb då?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.