Sida 27 av 30
|
|
---|---|
Låter väldigt högt för en diesel - fast hur kör du? Ligger du i 130 i snitt är det nog ganska rimligt. | |
Snitt farten är väl ca 80km/h | |
Låter fortfarande högt tycker jag - minns inte riktigt snittfarten på min bensinare - men kör man tex 20-30 över skyltad fart på motorväg och landsväg får trean jobba en del. Det är främst i stadskörning som skillnaden mot 4-cylindrar märks, min 118i var snålare än min frus A4 TDI i stadskörning. | |
Den är åtminstone 4dl snålare per mil än min M5E39 som jag hade tidigare vid samma typ av körsätt. Så den blir billigare per mil än M5an i vilket fall. | |
Någon med comfort acces eller som vet om bakluckan öppnas och stängs elektriskt? Vill veta om det är värt att lägga till :) "if you remain a fool, living a life of pain will be your reality" |
|
Ingen elektrisk baklucka på f20, dock tycker comfort access är guld ändå. | |
Nån mer som fått kallelse om kontroll av agr/egr ventil? Våran går som en påse skit bitvis och larmar för fel på drivlina. Hänger det ihop? 6500 mil till dags datum. Har även kondens i bakljusen. Nån mer med dessa fel? | |
Det är fler som drabbats utav detta. Många auktoriserade BMW verkstäder har flertalet bilar ståendes som väntar på ny EGR-ventil. | |
Är det både bensin eller diesel som är drabbade? | |
Jag fick kallelse vid årsskiftet angående AGR ventil och har nu bytt på min f20 LCI. Märkte inget problem innan och ingen skillnad nu. | |
JonasJonas Kondens har jag med. Verkar som bakluckan börjat rosta med. Det är visserligen en 2016 som gått snart 3000 mil men hade hoppats att rosten skulle vara borta lite längre. Ska åka in och visa upp bilen någon dag. Sen är förbrukningen orimligt hög. Körde 30 mil landsväg och som fortast 90 då ligger den över 0.5 i snitt förmodligen 0.55 vid pump. | |
Sjukt dåligt om bilen rostar redan. har du nån bild på vart? Har en förbrukning på 0,61 på 6500 mil med mestadels motorvägskörning. Ska in med bilen den 20 april. Hoppas de fixar bilen samt att kondenproblemet i bakljusen blir löst. |
|
Kondens i bakljusen går på fabriksgarantin. Hade iofs inga problem på min 1:a men både min E91 och E46 fick nya glas pga fukt på insidan. Håller också med om att 0,5l/mil är löjligt högt på landsväg i 90 - jag gissar på att tom bensinaren är snålare än så. Undrar också var rosten sitter någonstans? Var någon tråd tidigare om detta och då satt den strax under fästningen till vindrutetorkaren. |
|
Jonasjonas Under bakrutans kant har det kommit "pluppar" som förmodligen är rost som växer underifrån. |
|
Någon som råkat ut för att inre baklampan (på bakluckan) lossnat i ena änden? Detta gäller en 118i-2016 uttagen i dec. | |
När tror ni 2018 års modell släpps? | |
Fblood: Årsmodellskiftet brukar ske i juli. |
|
Det verkar som 2018 års modell kommer få en del uppdateringar av interiör och utrustning. Länk |
|
Om de gör en andra facelift, eller vad vi nu ska kalla det. När tror ni nästa generation kommer? Och sen undrar jag hur långt efter 2-serie coupe dröjer. Den har ju inte faceliftats än men det borde väl ske till årsmodell 2018? | |
Nästa generation dröjer till juli 2019 enligt Länk Det betyder i så fall att F20 blir ovanligt långlivad med åtta modellår. Och om den har två år kvar blir det lite mer logiskt med en andra uppdatering. F22/F23 får facelift i höst och det är väl troligt att den får samma uppdateringar som F20. Ersättaren borde komma under 2020. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.