Nu fick jag svar från åf och han sade dom valt att ta bort dem eftersom det är så dålig kvalitet på dom. Synd att han inte nämnde det när jag hämtade ut bilen. Får dom på posten snart. Har bytt till gummimattor nu, känns ju sådär.. :) IP: ...[.67.222]
Där kom första stenskottet och jag åker på att byta ruta. Är det värt att vänta ett tag till exempel till snön faller? Det var ok med försäkringsbolaget. IP: ...[3.151.2]
Beror väl på hur stor skadan är? Är det bara en mindre del som är påverkad som inte stör kan du gott vänta. Risken är att det blir fler nu med grus och dubb... IP: ...[170.131]
Dags för trådlyft, tjänstebil beställd så nu är det klart att min 118 skall säljas när nya bilen kommer i slutet av januari nästa år. Bilen kommer troligen ha rullat ca 1200-1400mil.
Någon som har en ide om värdering inkl vinterdäck?
Kristoffer > Leta på en likvärd på blocket, och dra sen av ~20k på priset så e det nog på ett ungefär vad du kan tänkas få.
När du säljer så pass ny (och dyr) bil så kan det ju vara bra om "du" kan erbjuda finansiering... vad jag förstått så erbjuder väll visa finansieringbolag (t.ex bmw finance) att "nya ägaren" övertar finansieringen...
Tack för svaret. Finans kan säkert underlätta en del, kanske skall kolla vad BMW skall ha för att förmedla den...
20kkr är kanske rimligt att dra av pga privatköp - å andra sidan kan en bilhandlare knappast erbjuda bättre garantier än vad den har. Sen är det väl 5 månaders leveranstid på en ny 118i idag vilket kan hålla uppe prisbilden. IP: ...[147.128]
Angående de förlängda leveranstiderna på 118i så fick jag detta bekräftat så sent som idag av säljaren till min kommande 330. Tydligen har kampanjen på 209 helt utgått på 118i pga efterfrågan och ledtiderna. IP: ...[.63.232]