Sida 20 av 30
|
|
---|---|
Såg nu att man kan köpa till carplay snart till connected drive men går det att få connected drive till bilen i efterhand? | |
Finns inte en grundversion av connected drive som standard och som ingår i 3år? Jag är däremot också intresserad om man kan få Apple CarPlay i efterhand... |
|
Tror det kostar en ca 3000 kr för tre år. Är dock osäker | |
Vart såg du det Sebbeh? | |
Jag har ju en connected drive flik i menyn. Men jag visste inte att jag kunde logga in via den till butiken! I värsta fall kanske man får höra av sig till bmw. Förstår mig inte på bmws egna hemsida när det kommer till det. 3000 för carplay har jag också sett till och med på bmws hemsida. Jag läste om det i köpråd för 4-serien tror jag. |
|
Jag har BMW Apps (tillval från fabrik), men du menar att man utöver det kan köpa till CarPlay? Det är intressant för mig, fanns inte att välja när jag beställde min i mars 2016. | |
Är CarPlay bara till de bilar med den större navigationsskärmen? | |
Jag registrerade mig i alla fall på connected drive nu. Ska ut till bilen lite senare så ska aktivera bilen så får vi se vad som händer. Antar att det lär komma lite information då. | |
För bilar utan några valda extra tillval (t.ex. BMW Apps etc.) så är det enda connected drive erbjuder "battery guard". | |
Inne nu och kan köpa till connected drive services och genom den remote control och consigire service. Inget om carplay. Vad exakt ger connected drive service? Väldigt oklart. |
|
Ser nu att man kan köpa till tjänster som du sebbeh säger. Det var inte möjligt för en månad sedan när jag kollade. | |
Får kanske höra med bmw om man kan få carplay då också när det lanseras. | |
700mil har min rullat - och nu verkar det som att förbrukningen börjar lossna trots 18-tummarna. Nu ligger jag på 6,8L/100km mellan tankningarna och 130-140 på motorvägen. Går säkert lätt att göra 1L mindre i den cykeln. Rätt bra tycker jag! | |
Våran har passerat har nyss passerat 4000 mil och ligger på 0,6 nu med ca 16 mil motorvägspendling i 120-130 km/h om dagen. | |
500 mil och jag ligger nu på 6,7 när jag pendlar 10 mil om dan mest 125km/h. | |
0.73 pendlat 16km om dagen endast stadskörning Norge resa visade 0.53 |
|
Är nyfiken på vilka vinterdäck/fälg ni andra köpt och hur tpms ventilerna fungerar om man inte väljer att köra på BMWs egna ventiler? Funderar på 17" från Molway, Fälgproffset etc med Dubbfria Goodyear UG ice 2. |
|
16-tums direkt från BMW, odubbade Conti TS830. Kostade ca 13kkr i kampanj förra hösten. Faktiskt helt OK pris för helt nya grejer och då slipper man också problemen med ventilerna också. Jag kollade möjligheterna att köpa begagnade fälgar på Blocket och däck via nätet men jag räknade ut att besparingen blev rätt liten i sammanhanget. | |
Det jag funderar över är om någon upplevt problem med tpms ventiler från annat håll än BMW. Tydligen ska de vara programmerade till bilen. Matserwheels säger att de säljer original ventiler. Enl dem ska det bara vara att skruva på och nollställa i Idrive. | |
Har kört 400 mil med min nu.Supernöjd på alla punkter, tycker motorn påminner en del om min gamla e91 325i. Saknar inte diesel en sekund, mycket skönare rull med bensinmotor. Förbrukning 0,74 hittills. 40 % motorväg 130-140, 40 % landsväg och 20 % riktig stadskörning. Lite mycket men ändå ok tycker jag. Ni som köpt takbox, vilken har ni valt? Jag lett efter en svart slimmad variant. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.