AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
94.968

Beställa F20 LCI - feedback önskas tack!

Sida 17 av 30
Ska lyssna igen i eftermiddag men säg så här det låter inget annorlunda mot i min gamla M135 utan HK högtalare.
Se
64
Sebbeh
Volkswagen Tiguan -18
Nu har även min bil kommit till Sverige och jag får hämta ut den nästa vecka!

Jag har funderat på det här med dragkrok. Egentligen klarar jag mig utan men finns det några eftermarknads dragkrokar som är snygga? Jag gillar den som man kan styra in under bilen med en knapp. Finns i alla fall till 3-serien. Är det något som någon tittat på? Dock så begränsar det möjligheter till m-performance grejjer. Dock så lär det inte bli några till denna bil.
Visa användare
383
Johan.S
KIA EV6-22
Jag har dragkrok monterad från fabrik den är av märket westfalia.
Det är en vanlig avtagbar som är helt osynlig inget som är utskuret ur bakre kofångaren. Kostande 7900kr från fabrik.

Dom är inte mycket billigare att montera i efterhand tror det var 6900 så tyckte det var lika bra att beställa bilen med dragkrok.

Finns ingen dragkrok till 1-serien som styrs med knapp som på 3-serien.
Nej, jag har inget brus i högtalarna. Då får man nog vara hund för att upptäcka det.
Fast det är ju olika hur man uppfattar störande ljud. Måste nog jämföra med nån som har bruset för att kunna svara 100%.
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Någon som vet vilka däck bilen levereras med från fabrik? 18" M-sport.

/ElakaKatten

Nu
192
Number_3hree
Bmw 320d GT xDrive M-sport -16 PPK
Hyundai i30 Kombi - 17
Pirelli, Continental eller Bridstone. Inte ens säljaren vet förens bilen har kommit till hallen.
Visa användare
7.668
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Jag har Bridgestone Potenza på mina 18-tummare.
We
913
Weiman
118i M-Sport -24
Nu är konfiguratorn på bmw.se äntligen uppdaterad med de nya bensinmotorerna!
120i B48 184hk (tidigare N13 177hk)
125i B48 224hk (tidigare N20 217hk)
M140i B58 340hk (M135i N55 326hk)

125i finns bara med automat.
Navigationspaket kostar 0 kr i konfiguratorn för 120i och 125i men det stämmer inte med den nya prislistan:
Länk
Nu får man även LED dimljus helt utan kostnad med de vanliga LED strålkastare, något som man inte ens kunde välja förut utan att behöva köpa till adaptiva strålkastare.

Någon som vet vilken LED lampa det sitter i i dimljus? Kan man bara byta ut den fula halogen lampan?
Se
64
Sebbeh
Volkswagen Tiguan -18
Imorgon ska jag hämta min bil! Ska bli kul, nu vet jag inte om någon längre är intresserad men kan återkomma med recension för jag ska köra 60 mil med den i helgen.
Visa användare
7.668
Kristoffer_L
992 GT3 -21
Vad kul, grattis! Det är väl kul att läsa om hur du tycker bilen känns!
Se
64
Sebbeh
Volkswagen Tiguan -18
Är fortfarande på resande fot med bilen. 120 mil har jag kört sen jag hämtade bilen i torsdags. Mest landsväg. Väldigt nöjd hittills, återkommer med mer sen.
Se
64
Sebbeh
Volkswagen Tiguan -18
Nu har jag avverkat 180 mil i bilen. Anledning är att jag och min sambo besökt båda våra föräldrar vilket gjort det till en lite längre resa. Jag har kört mest landsväg, lite i stadstrafik och en del sämre vägar också.

Det som kanske var min största oro och många andras var om krafterna skulle räcka till att köra, njuta och mest av allt göra säkra omkörningar. Det tycker jag den uppfyller utan problem. Har inte behövt göra en enda farlig omkörning och då har jag kört större delar på vägar utan omkörningsfiler. Det är först efter 120km/h som det börjar bli lite jobbigt men i alla fall jag kör sällan om någon som kör över det. Jag har gjort en hel del omkörningar. Automatlådan gör sitt och ser till att det alltid finns drag när jag behöver det.

M-chassit tycker jag inte är stötigt då man kör landsväg som jag gör mest. Det var uppe på en skogsväg i Kiruna och i Vasa som jag kände att det var styvt men eftersom jag pendlar e18 till jobbet så tror jag inte att det stör mig. Vägljudet är ganska högt men skulle inte säga det är högre än på min fars 320GT (i alla fall inte så att jag reagerat på det).

Jag tycker förarställningen är bra och skuffen räcker bra för mig och min sambo. Förbrukningen låg på 6,5 l/100km när jag körde från Kiruna till Vasa.

Lite om tillvalen:

- M-sport: Jag tar det varje dag i veckan i fortsättningen. Ratten, stolarna och utseendet är vackert och det är många som påpekar att just ratten är väldigt bra.

- Estoril Blue och 18 tums ferricgråa m-fälgar: Fin färg, många gillar den och till och med sambon som var skeptisk tyckte om den när vi hämtade bilen. Samma sak med fälgarna.

- Instrumentkluster: Det ger faktiskt en modernare look och jag reagerade faktiskt på att farsans instrumentbräda såg tråkig ut nu när jag valt det utökade.

Servotronic: Jag tycker den gör sitt jobb och vill jag ha styvare så lägger jag i sportläget. Inte nödvändigt tror jag men inte heller onödigt.

Det jag dock har reagerat på är att den behöver växla ner i uppförsbackar när man kör över 100km/h men inget jag egentligen stör mig på.
Se
64
Sebbeh
Volkswagen Tiguan -18
Tittade till min bil i fordonsregistret nu och det står att max antal passagerare är 4. Stämmer det?

Sedan står det att däckdimension är 195/55 R16. Spelar det någon roll vid en eventuell besiktning?
Sebbe,
Hur hade du tänkt få in fler än fyra passagerare i bilen? Mig veterligen har din bil bara fem sittplatser varav en är dedikerad föraren.
Se
64
Sebbeh
Volkswagen Tiguan -18
Jag tänkte mig föraren som passagerare. Tror det räknas så i Finland där jag kommer ifrån. :)
Fe
9
Fendt
BMW X1 2.0D-18
Hejsan,
Ja då var det dags för leverans av min Bmw 118i känns lite som julafton.... ;)

Äntligen kom min BMW 118i LCI förra veckan😀
Bara positivt att säga om allt. Trots att dom monterade fel fälgar o interiören blev lite fel. Men det är snart fixat. Gummimattor följde med utan extra kostnad
" tidigare inlägg om den saken" beställde den i mineral grey med M-Sportpaketet
Tonade rutor o M 461 FarricFarric grey fälgar. Har även bytt ut grillen till matt svart.
Kolla gärna in den på garaget.

Länk

anellka67 bilderna är väldigt bra tagna. Mineralgrå ser väldigt fint ut. Har du hunnit köra mycket? Var har du skaffat grillen, den ser väldigt bra ut ?

Vad blev det fel i interiören? Förresten så borde motorn i din bil vara I3 1.5L 136HP 220NM och inte I4 1.6L 240NM. Vet att den motorn finns i vissa länder men i Sverige tror jag inte den erbjuds i 118i.
Har nu kört kring 2100 km, de flesta km har varit lugna men ibland har jag haft snabba accelerationer och gasat 70-90% ungefär. Men har inte överskridit 140km/h.

Tror ni att det är okay om man kör gasen i botten nu när man ska accelerera från stilla? Eller ska man vänta några hundra mil till?

Jag är väldigt punktlig person och är rädd om bilen, och brukar få lite ångest i efteråt om jag känner att jag varit lite hård mot bilen. Sån är jag haha

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.