|
Inlagd av |
Fråga |
63 st
2016-05-17 18:41
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 118iA -16
|
Kristoffer_L : Ja, det var inge illa menat. Bara lite vad jag kände. Jag har kört en 320D GT med servotronic och upplever styrningen sportig på den när man når farter över 40 km/h. Det är något jag även hoppas på min då förstås. Du har säkert rätt också om att man inte måste ha det eller till och med bättre. Jag säger inte emot det. :)
Crille88_: Ja, jag fick ner effektiva räntan till 2,95% vilket jag var nöjd med. Verkar vara andra som fått ner det till samma summa också. IP: ...[.51.250] |
63 st
2016-05-18 17:39
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW 118iA -16
|
Var kan man gå genom individual delar till en F20 LCI? Är det via bmws egna hemsida? Isåfall finns det inte så mycket till bilen eller har jag fel? IP: ...[.51.250] |
903 st
2016-05-18 22:28
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
116i M-Sport Valencia -14
|
Det finns inget individual-program till F20. Om man inte räknar "individual" anthracit inntertak och "individual" högglans shadowline som sitter på alla bilar med M-sport...
Sen finns förstås diverse M performance tillbehör som kolfiber- och alcantarapryttlar, backspegelkåpor, dekaler och bakspoiler.
IP: ...[137.155] |
81 st
2016-05-29 23:16
Anmäl svaret
|
Kan någon berätta om det finns luftventil under de två främre sätena för luft till passagerare där bak? IP: ...[121.210] |
1.033 st
2016-05-30 15:54
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
A 45
|
Tål att notera:
"Listpris enl. bmw.se 335500kr, efter rabatt och prut landade jag på 287000kr."
14,45% rabatt.
Du är bra förhandlare. IP: ...[162.130] |
7.490 st
2016-05-30 23:02
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
992 GT3 -21
|
funnyusername: Ja det finns luftventil för baksätet på bakre delen av mittkonsolen (samt ett 12V uttag).
groggyfroggy: Listpriset är ju egentligen ointressant (om man inte tvingas använda ramavtal) då alla får grundpriset rabatterat med 30kkr samt ytterligare rabatt på M-sport om man väljer till det. Så största delen av prutningen hjälper generalagenten till med kan man säga :-) IP: ...[3.7.253] |
6.283 st
2016-05-31 18:58
Anmäl svaret
|
Det finns luftsläpp både i golvet under respektive framsäte och i mittkonsolen. Denna generation av 1-serien är även utrustad med en riktig 2-zons klimatanläggning där förare och passagerare kan välj helt olika inställningar även vad gäller luftfördelning. Föraren kan välja enbart golv och passagerare enbart ansikte (panelmunstycken), och vice versa. Det är inte så många biltillverkare som har en klimatsanläggning med sistnämnda funktion i sina instegsmodeller. Det är många biltillverkare som inte ens har det i sina dyraste modeller. Det vanligaste är en billigare lösning där förare och passagerare enbart kan välja olika temperaturer. Luften får de från samma luftutsläpp (munstycken). De kan inte välja olika inställningar. IP: ...[133.179] |
81 st
2016-05-31 21:17
Anmäl svaret
|
Chris87: det var precis det jag undrade om. Känns skönt att 1-serien har luftsläpp/ventil (vad det nu kallas) under de främre sätena då jag inte tror att bara ventilen i mittkonsolen där bak är tillräckligt.
Angående den oberoende inställningen av luftfördelning för förare och passagerare, så hade jag ingen aning om att bilen hade det. Trodde att i och med att det bara finns en "Auto" knapp så är det bara en inställning. Men där hade jag fel, och jag kan inte vara någon annat än nöjd.
Har leverans preliminärt vecka 23, så dagarna går sakta som ni kan förstå!
Ha det bra allihopa!
IP: ...[121.210] |
6.283 st
2016-06-01 06:37
Anmäl svaret
|
I Auto-läget räcker det med att ställa in temperaturen för förare respektive passagerare så sköter automatiken luftfördelningen. Det jag tycker är trevligt är att det går att ha olika inställningar mellan förare och passagerare om så önskas. Vi är alla olika och vill ha luften på olika ställen av kroppen.
Tyvärr försvinner denna funktion till nästa generations 1-serie då den kommer att få samma usla klimatanläggning som i dagens framhjulsdrivna BMW-modeller. IP: ...[5.246.4] |
88 st
2016-06-01 14:39
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
535D -08 M3 Turbo -03
|
Hejsan
Tjejen min går i funderingar på köpa en 118i och hon har tänkt ha den rätt "basic", men m-paket är ju att föredra då det ingår rätt mycket utrustning.
Vi har fått en offert från våran förhandlare på 231´ och då är försäljningspriset 271,2. Alltså ~40´ av på priset.
Det är dock bara:
- Estoril Blå
- M-paket
- Servotronic
Detta kommer vi nog lägga till utöver
- Vindruta med grå överkant
- Eluppvärmd Ratt
- Adaptiv Led
- Led dimljus
- Automatisk avbländbar innerbackspegel (krav för adaptiv led)
- Komfortöppning
- Genomlastningslucka
Är det något annat man verkligen bör ha eller klarar hon sig med detta?
Funkar det att streama spotify med vanliga std Blåtand som ingår, eller måste man uppgradera till Blåtand Pro?
Hur är stereon i 1 serien. Värt att lägga ut 7800 på H/K Stereon eller blir man besviken på std stereon?
Automatlådan hade varit fin men för 20´ i en sådan bil tycker jag det inte är värt det.
Den 3cyl 1.5l motorn som nu är i denna bil. Hur är den verkligen kontra den tidigare 4cyl 1.6l. Märker man en stor skillnad i förbrukning eller ingen alls. Och hur är gången på motorn?
Vi är inte helt omöjlig för valet av 116d heller men verkar som dom inte har kampanj på den? Samt många som klagar på att den känns otroligt slö.
IP: ...[.180.30] |
23 st
2016-06-01 15:16
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
VW ID.4
|
Hej,
Du kan köra streaming via standard bluetooth. Därtill finns också USB och AUX. Standard ljudsystem är ingen höjdare så lyssnar ni mycket på musik är det helt klart värt att uppgradera. Jag valde själv till H/K just för den sakens skull.
Om ni har en tight budget skulle jag välja H/K istället för adaptiva LED. Som det sagts tidigare i tråden så denna typen av LED inte motsvarande den mer avancerade som sitter på bland annat Grand Tourer, 3- serien och 5- serien.
Servotronic är ingenting jag saknar själv efter att ha kört bilar med och utan detta. Måhända att jag hade tyckt annorlunda om det hade gällt en X5a.
Komfortöppning är lite lyx och det är givetvis smidigt. Jag hade det på min förra bil och det är en av de få saker jag ibland saknar.
Genomlastningslucka är bra om man har behovet. Då får du också armstöd bak vilket bilen saknar original (hutlöst).
Jag själv har en 118d med automat så jag kan inte uttala mig om bensinaren. Det är ju dock många här i tråden som är väldigt nöjda med sina 118i så med lite tur får du bra respons.
Bra val av färg!
IP: ...[9.34.44] |
428 st
2016-06-01 16:24
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
|
Davajn
Läser du lite i tråden så kommer du finna svar på dom flesta av dina frågor IP: ...[.114.82] |
7.490 st
2016-06-01 21:51
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
992 GT3 -21
|
Davajn:
Jag skulle skippat servotronic, adaptiv LED, komfortöppning, genomlastningslucka och även automatisk avbländbar innerbackspegel.
Istället skulle jag lagt till uppvärmd ratt samt fällbara nackstöd bak, två billiga men bra options. Samt utökat instrumentklustret vilket gör en del för utseendet.
Om du eller din tjej verkligen gillar att spela mycket musik skulle jag lagt till HK. Annars behåll standard. Som jag skrivit hundra gånger innan i tråden ångrar jag att jag bara tog Hifi 676, men jag gillar verkligen att lyssna på musik.
Jag börjar bli orolig, allt fler verkar ha upptäckt hur snygg 1-serien är i estorilblått! Nu blir man mindre speciell ute i trafiken ;-) Kanske man skulle valt valencia orange...
Automaten är iofs dyr men du lär få tillbaka åtminstone halva pengen om du skall sälja den inom 3 år så kostnaden blir inte så farlig om kalkylen håller. Jag är iaf glad för den men jag kör också en del i köer.
När det gäller 3 vs 4 cylindrar så är största fördelen med 3:an i stadskörning eller på korta sträckor. På längre sträckor är skillnaden försumbar. Men 3:an låter skönare på höga varv :-)
IP: ...[3.7.253] |
88 st
2016-06-01 22:14
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
535D -08 M3 Turbo -03
|
Automaten hade verkligen suttit fint. Kanske går revidera lite i utrustningen för att då plats med den.
Nu så här i efterhand kan man väl ta bort adaptiv led, komfortöppning, genomlastningslucka och servotronic. Tror att komforten av automat överväger allt de och lite till. Och som du säger är andrahandsvärde bättre. IP: ...[.180.30] |
81 st
2016-06-01 22:19
Anmäl svaret
|
Jag rekommenderar Adaptiv farthållare (och då får du utökat instrumentpanel gratis) och komfortöppning om du är på tight budget
Annars finns ju andra bra funktioner som är bra att ha om man är villig att betala för de
Automatlåda var en självklarhet för mig IP: ...[121.210] |
6.712 st
2016-06-02 11:40
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M2 LCI -18 i3 -22 beställd
|
Automatlådan är klart värt merkostnaden.
Det enda jag är sur på är att automaten ska dra mindre soppa. Det gör den inte alls blandad körning. Jag har precis samma förbrukningssifror som på min gamla manuella M135. IP: ...[149.123] |
428 st
2016-06-02 11:56
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
|
Clubsport --> Då kan du bli glad igen när det antagligen beror på att du kör bättre och mer "medvetet" än genomsnittet som antaligen ligger på fel växlar för det mesta :) IP: ...[.114.82] |
55 st
2016-06-02 17:19
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW X5 G05 -19
|
Får man utökat instrumentkluster gratis när man valt adaptiv farthållare? Jackpot isf :) IP: ...[204.164] |
7.490 st
2016-06-02 17:37
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
992 GT3 -21
|
Ja det ingår i adaptiva farthållaren. Jag testade en 5-serie med adaptiv farthållare men gillade det inte. Föredrar att kontrollera själv. Men det är en smaksak och beror nog på vilken typ av förare man är. IP: ...[170.149] |
6.712 st
2016-06-02 18:05
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
M2 LCI -18 i3 -22 beställd
|
CRF_Niklas:
Automaten ska ju dra 0.2 mindre än den manuella, lite surt därför att den inte gör det för mig. Har iof noterat att den inte går upp på högsta växeln när man ligger i 70-80. Det kan ju förklara saken. IP: ...[149.123] |
|