Sida: 1 2 |
AutoPower Forum |
    |
|
Inlagd av |
Fråga |
1.360st
2015-10-06 19:17
Anmäl inlägget
 Äger följande bilar:
BMW 530iA -07 MINI Cooper Lounge -15
|
Ge mig styrka, men eftersom jag bytt jobb, och numera delvis är avlönad av Mercedes Benz AG, Stuttgart, så kan det hända att jag måste köpa mig en Mercedes av viss rang...
Jag har tyvärr redan avyttrat min sista E32:a till en tokentusiast, som tur var.
Minin är såld, och nu ryker även en av Volvobilarna.
Frågan är: OM man nu inte skall köra BMW, Vilken Mercedes skall man köpa?
Ja, detta är litet out of BMW-forum, men i alla fall...
Ha det bra, alla BMW-bröder o systrar! Kom gärna med förslag....eeehhh Fan, jag kanske köper en...B..
/A
BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. IP: ...[134.156] |
|
232 st
2015-10-06 19:56
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
- Alpina B12 (E32) - Dodge RAM Hemi - Ferrari F430 - Audi R8 4,2 - BMW 750 E38
|
Vad för modell är du ute efter?
Jag gillar personligen de flesta MB modeller men föredrar absolut dom större modellerna!
Mina 2st 7-serier jag har idag har inte alls samma pondus i mitt tycke som en S-klass! IP: ...[.51.142] |
8.359 st
2015-10-06 19:56
Anmäl svaret
|
W/V140 bör passa dig bäst eller möjligen W/V126. IP: ...[.60.202] |
1.360 st
2015-10-06 20:57
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Ja, W126 o W140 har slagit mig, och jag har kikat på ett par av varje, faktiskt.
Dock känner jag att jag vill ha så nytt, att rostskyddsgarantin gäller och även maskinskadegarantin...
Eftersom vi bara är 2 i familjen numer, så har jag faktiskt kikat på A-Klasse AMG:n! Den är tuff och går bra som sjutton! C/CLA-klassen likaså!
En nyare S-Klasse eller GLE-klasse har jag inte råd med, helt enkelt!
Man kanske skall kika på W123 300D :-) Passar allas plånböcker!
(köper jag en 300D W123:a, även om den är i nyskick, kommer jag att bli bestialiskt mördad av min sambo...själv förstår jag inte varför, det är ju kanonbilar! Hon säger något om "resandefolk"? Vad är det??? :-) JAG reser ju i bilen...)
Tack för tips iaf!
/Anders
BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. IP: ...[134.156] |
8.359 st
2015-10-06 23:48
Anmäl svaret
|
Den här borde funka på punkterna, [LÄNK]
E32 har bra pondus, bra mycket bättre än 126an. 222an är svår, men F01 klarar sig bra mot 221. IP: ...[.60.202] |
1.033 st
2015-10-07 13:20
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
A 45
|
A45 är rolig. Men inte att långköra i. Den är som ett gift - man känner suget varje dag... IP: ...[162.130] |
296 st
2015-10-07 15:48
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Varierar ständigt.
|
En 211:a tillverkad 2008-2009 med bra historik. Inte supervanliga i Sverige, dock...
Eller en 219, 2009-2010. Givetvis också servad som den ska.
ATF-bytet vid 6000 mil SKA vara gjort. IP: ...[142.159] |
1.360 st
2015-10-08 18:32
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Hallå igen!
Tack för mycket bra synpunkter, och visst, en S-klasse är alltid en S-klasse, så att säga, och det vill man ju egentligen ha....Ooooh, she´s an image, som Poeme Electronique just nu sjunger i högtalarna...faktiskt, heheh :-)
A45:an är precis så: man måste bara köra som f-n varje dag, o hela tiden, men den är liten o låter, MYCKET :-))) Det är bra som fan, men man blir litet trött efter ett tag och jag tror den är allt för liten i längden...
En 211 är en mycket stilig bil, med avsevärt bättre kvalitet än den stackars 210:an...ett av Mercedes sorgebarn, tyvärr... 211 är svår som f-n att hitta med rätt mil, utr. o skick :-( Jag har letat....
Idag fick jag dock vad man kan kalla "an offer You can´t resist"....he...öhö host :-/
Jag vill ju kunna köra ekonomiskt och ändå med viss prestanda, och Mercedeskänsla. Jag vill också ha en ngt. mindre bil.
Det kan man faktiskt göra med råge, i en C-klasse W204 CGI Turbo Bluetec, dvs den med nya radfyran utan kompressor o väldigt mycket för långa kamkedjor a ´la BMW:s radfyror.
Jag har nu på prov en sådan i Indiumsilber metallic (nej, jag har inte skrivit fel på Iridiumsilber...). Biljäveln är alltså BRUN, på ett mycket Tyskt vis, faktiskt skitsnygg!! Den skiftar i lila och grått...
Massor med fin utrustning och automat, och halv-MB-texinredning, med pepitarutigt, guldbrumnelerat tyg på sittytorna. Även detta är så Tyskt, och 70-tal man kan tänka sig.... Det gillar jag :-)
Bilen är knäpptyst i kupen, även vid avsevärt höga hastigheter, och den är framförallt snål, har bra vrid och original infällbart Westfaliadrag!
Vad säger Ni? Är jag ute och cyklar, eller är det kanske bra?
BTW: Det är en 2010:a med 4700 mil på klockan. I övrigt i nyskick!
/Anders
2.898 st
2015-10-08 19:44
Anmäl svaret
|
Jag gick över till "the dark side" för en massa år sedan, därav minskat engagemang här på Autopower...
S-klass är alltid S-klass. W126 är otvivelaktigen världens kanske genom tiderna mest ikoniska lyxbil och W140 den i särklass skönaste att köra. W220 är skräp. W221 är trevlig om man kan leva med utseendet. W116 är majestätisk och har åldrats väl och den nyaste S:en är helt sanslös. S-klass har alltid varit "världens bästa bil" för att ta dig från punkt A till B. Mistake me not, E38 var [betydligt] snyggare och roligare att köra än en W140, men W140 kändes som att svepas på ett moln. Allt handlar om vad man är ute efter.
On topic - jag hade köpt förra E-klassen om du skall köra MB. Fin value for money nu och en trevlig bil att köra. A45 är riktigt junk och skall hållas så långt ifrån banträffar och hård körning som möjligt, bilen äter bromsbelägg och jag känner flera vana banförare som rullat in i fulla rökmoln efter ett vanligt varv på Nordslingan (eller två varv av en erfaren racingförare på Falkenberg med en ny bil för den delen). Något står inte rätt till och man blir inte klok på vad. IP: ...[0.171.6] |
2.898 st
2015-10-08 19:47
Anmäl svaret
|
Korrigering: med "förra" E-klass menar jag en W212 innan faceliften.
W204 är en underbart trevlig bil för pengen, letar själv efter en till sambon men som det skrivits ovan är de svåra att hitta i kul spec. IP: ...[0.171.6] |
1.360 st
2015-10-08 20:25
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Hej E38B12!
Det var ett tag sedan!
Ja, W204 verkar vara en jävligt bra bil! Jag har flera kollegor som kör dessa, och de talar sig varma för modellen! Men det är väl som med allt, den sist tillverkade är den bästa....
Jo, alltså den jag har här hemma nu är en Edition Bluetec, C180CGI Turbo.
Den har allt det vanliga + delbart fällbart baksäte, knäairbag, och alla andra påsar också :-) Den har Avantgardechassie med 245/45-17 Michelin sport , Tirefit, Distronic, Tempostat, Brakeassist med blinkfunktion på bromsljus, Servotronic, Coming-leaving-homelight, Ljusautomatik, Dolt drag, rutautomatik, bagageluckeautomatik, tetherpoints och Isofix, semielektriska framstolar, regensensor, sjuk stolsvärme!, AUX, Bluetooth, Handskfackskyla, Dold CID, Bordcomputer, Klimatkomforvindtruta, innerbelysningspaket, svart innertak, mm, mm..
Jag tycker den är bra utrustad! Mer än vad man fick i BMW:s Advantage o Comfortpaket...Därför bangade jag att köpa en Premium Selection BMW. Det blev ändå dyrare än vad denna blir...
Ja, jag kanske går över till "the dark side" jag också :-)
Det blir jag i familjen som kör den sk. dam-bilen, medan min sambo kör 8:or runt mig i Volvo C70T5:an från 2011 :-) Tills hon måste tanka....för den är fan inte snål! 1,3 liter milen vill tackjärnsgalten ha när man kör som jag vill...Jag tror Volvo har missat hela miljöracet tills i år....
/Anders
Detta kan bli kul! För henne!!!
8.359 st
2015-10-08 21:35
Anmäl svaret
|
Distronic är ovanligt på en C180. Trevligt tillval.
Det närmaste jag har kommit att köpa en Merca är en W211 E500, prisvärd med möjlighet till hög utrustningsnivå. Distronic är hyfsat vanligt till exempel, men det blev en 550iA E60 i stället.
Stephan IP: ...[.60.202] |
296 st
2015-10-13 17:22
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
Varierar ständigt.
|
Grattis till en trevlig vagn. Jag nämnde inte dessa då jag trodde du var ute efter något ganska stort efter E32:an, och att åldern därför inte heller var avgörande.
Nörden i mig är dock inne på att du menar BlueEfficiency om vi snackar CGI ;)
Parentes: som jag med den intagnes envishet upprepar: 210 är en katastrof - vad gäller ROST. Illa nog, men med en seriös rostskyddsbehandling i tidiga år tuffar de på längre än de flesta bilar, dessutom ståndsmässigt. Speciellt med diesel eller 112-motorn. Kolla milen på de som finns på Blocket... Flera inlägg här i BMW-space får en att tro det är en Fiat Ritmo, och då blir det liksom fel... Mekanik och interiör lämnar inte mycket övrigt att önska och det är en oerhört underskattad modell.
Nej, jobbar inte inom Daimler. IP: ...[.64.173] |
2.898 st
2015-10-15 19:12
Anmäl svaret
|
Kraftwerk,
Ja det var verkligen inte igår :-)
Det låter som du funnit ett fint exemplar. Det är som sagt oerhört trevliga bilar.
Har inte ägt en BMW på sex-sju år. Den utgående sjuan samt nuvarande femman ser fina ut, men alla begagnade är ju så dystert specade. Ge mig åtminstone lite Individual eller någon skojig standardfärg! Icke.
MVH,
Victor
IP: ...[0.171.6] |
8.359 st
2015-10-15 20:44
Anmäl svaret
|
E38B12: Ge inte upp, här är läcker 520i Touring [LÄNK] IP: ...[.60.202] |
1.360 st
2015-10-30 18:02
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Hepp!
Det blev NTE ovan nämnda vagn!
Eftersom jag är diagnostiserad ambivalent nyskick-asberger-syndrom-skadad, så backade jag på sedanen pga. en knappt synbar repa på ena framskärmen och "uringult" tyg i sätena
Jag hittade en likadan, men en årsmodell nyare, dvs. en 2011, fast Touring i absolut nyskick! Den ser inte använd ut alls! 1 äldre ägare!
Samma utr. som den tidigare, men med Avantgarde både utv. o invändigt, och i den finare Tenoritgrau metallic över halvläder anthracit/anthracit pepita och längsslipade aluminiumlister samt redigt ljudpaket!
Jag köpte den direkt! Bra personalpris!
Jäkligt mycket tystare o trevligare än en E91 eller F31, faktiskt! Jag har ju kört min beskärda del av absolut hela BMWs modellprogram, så att säga, och i den klassen (E91,F31) är faktiskt Mercedesen överlägsen i sammansättningskvalitet! Bäst av allt är 156PS och 0,57l/milen, blandad! Sjukt tyst i kupén jämfört med BMW:n, faktiskt!
Ja, nu är jag ägare av en Mercedes Benz! Tänk att jag skulle skriva det här på vårt forum!
Mit Freundlichen Grüssen
/Unheilig von Stuttgart
IP: ...[154.198] |
1.621 st
2015-11-03 08:58
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
BMW iX3 Premier Edition -22
|
Har haft W140/S420, W220/S500 och nu W221/S350 med Distronic Plus och av det kan man nog drar slutsatsen att jag defintivt har gått över till "the dark side".
Alla vagnarna har gått på "högprofilsdäck", nuvarande W221 på minsta fälgen som nu är 17 tum. De går så mycket bättre på dessa och gör Airmatic helt underbar.
Distronic Plus är alldeles otroligt bra men det är ju inget unikt nuförtiden. Den Ford Focus tjänstebil som ersattes av W221'an (puh, äntligen) hade motsvarande system som också fungerade mycket bra och därtill aktiv styrning. Men W221 är snäppet vassare då den har automatisk kökörning vilket är riktigt trevligt och klart avstressande. IP: ...[132.189] |
2.898 st
2015-11-03 16:56
Anmäl svaret
|
Distronic är helt underbart. Glömmer aldrig då jag hämtade min dåvarande R230 SL600 facelift (517 hk) för några år sedan utanför Köln, utan tidigare erfarenhet av avståndsradar. Jag satte farthållaren på 220 kmh och rörde inte bromsen förrän avfarten till Puttgarden i höjd med Hamburg. Man blir oerhört bortskämd. IP: ...[0.171.6] |
1.360 st
2015-11-05 21:22
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Jag har blivit "farbror" i ordets rätta bemärkelse! På med sportmössan :-)
Vilken perfekt bil detta är för mig! Lagom skjuts i maskinen, suverän bränsleförbrukning, låg skatt, svinsnygg bil, lätt i allt och alla reglage, och parameterstyrningen får BMW:s att kännas överarbetad och gammal, iaf. i en sådan biltyp!
Hela bilen känns "less is more" på ett så fint, kvalitativt och minimalistiskt vis, att allt annat faller. Det är precis vad man behöver och bemästrar, på ett lätthanterligt sätt! (för en farbror som jag, som inte förstår allt digitalt...)
Svinbra väghållning för modell, och grymt tyst i kupén, trots "touring" och lågprofil! Ledigt tystare än E91/F31!
Jäkligt bra att dra med! Jag drog ett ton hö i Lördags, o det märktes knappt!
En kul sak är att Mercedes inte haft till närmelsevis lika mycket kvalitetsproblem i de senare modellerna, som BMW!
ALLT i bilarna sitter ju ihop på samma sjukt bra vis som i E32/E34 och Audi C3/C4! Det är FASTSKRUVAT och FASTCLIPSAT, punkt slut! Med ljudisolering!!!
Kul är också att det som ser ut som aluminium, metall och trä, ÄR aluminium, metall och trä! I minsta detalj! Tom blankdekorerna i fläktgallren! Det är det INTE i BMW! Inte ens i 7:orna nuförtiden!
Som det ser ut nu, är detta inte den sista Mercedesen för mig!
/Unheilig von Stuttgart IP: ...[154.198] |
1.360 st
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
Vilken perfekt bil detta är för mig! Lagom skjuts i maskinen, suverän bränsleförbrukning, låg skatt, svinsnygg bil, lätt i allt och alla reglage, och parameterstyrningen får BMW:s att kännas överarbetad och gammal, iaf. i en sådan biltyp!
Hela bilen känns "less is more" på ett så fint, kvalitativt och minimalistiskt vis, att allt annat faller. Det är precis vad man behöver och bemästrar, på ett lätthanterligt sätt! (för en farbror som jag, som inte förstår allt digitalt...)
Svinbra väghållning för modell, och grymt tyst i kupén, trots "touring" och lågprofil! Ledigt tystare än E91/F31!
En kul sak är att Mercedes inte haft till närmelsevis lika mycket kvalitetsproblem i de senare modellerna, som BMW!
ALLT i bilarna sitter ju ihop på samma sjukt bra vis som i E32/E34 och Audi C3/C4! Det är FASTSKRUVAT och FASTCLIPSAT, punkt slut! Med ljudisolering!!!
Kul är också att det som ser ut som aluminium, metall och trä, ÄR aluminium, metall och trä! I minsta detalj! Tom blankdekorerna i fläktgallren! Det är det INTE i BMW! Inte ens i 7:orna nuförtiden!
1.360 st
Anmäl svaret
 Äger följande bilar:
|
|
© 1997 - 2023
AutoPower.se
|
|
PowerBörsen Senaste 5 BMW |
 BMW 525 TDSA -95
Pris: 5.000:- |
 BMW 324td -93
Pris: 110.000:- |
 BMW 745 -03