AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Importera bil från Belgien?

Visad 5.347 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg321st
Postad/Inlagd2015-08-02 22:25
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
530iM Sedan -02 (e39)
530D -11 (F11)
Mini Cooper S -11
Funderar på att importera en bil jag hittat i Belgien. Hade hellre importerat från Tyskland men nu råkar rätt bil med rätt miltal, skick och utrustning till bra pris dykt upp i Belgien. Har letat info om det är några konstigheter med att importera från Belgien på nätet men inte hittat några riktigt bra svar. Undrar om någon här har erfarenheter eller råd att bidra med? Kommer vid ev köp ta hem bilen på biltransport, kommer inte åka ner och hämta själv. Känns lite läskigt att skicka över en bunt pengar till ett företag man inte känner till och hoppas på att man får en bil i utbyte.. Hur kollar man upp företag i Belgien och vad ska man tänka på vid överföring?           IP: ...[241.250]
Antal inlägg620 st
Postad/Inlagd2015-08-04 08:13
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
MB C300DE T -20
BMW M2 -17
Jag har köpt några bilar därifrån, sist från privatperson och det funkade ju bra.
Det som är bra är att för att få sälja en bil i Belgien så måste de ha en nyligt gjort teknisk genomgång, och sedan ta ut en Carpass vilket visar bilens mätarställning genom livet med datum för varje tillfälle (servicar, däckbyten, besiktningar m.m)

Jag vet inte hur man kollar upp företag mer än söka efter erfarenheter på företagte i fråga på nätet

IP: ...[227.245]
Antal inlägg1.328 st
Postad/Inlagd2015-08-07 12:43
Anmäl svaretAnmäl svaret
Precis som i Tyskland finns det allt från jättebra handlare till rena bovarna

Du får helt enkelt göra en bedömning av företaget, hur dom beter sig, bilder från firman, söka på nätet etc

Är dom en liten vimpelfirma eller stor märkesfirma. har dom få eller många bilar etc etc

Jag har importerat många bilar från Belgien med bara en på "distans" med biltransport och då var den en stor märkesfirma

Enkla svar finns nog tyvärr inte på dina frågor           IP: ...[200.131]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 449.000:-

BMW 320  -94
Pris: 30.000:-

BMW 750i  -91