Hej !
Bilen i fråga är en 525dt F11 - som rullat 9300 mil
Var iväg och bytte fälgar och däck till 19 " 245/35 pdw Vertigo.
Hade orginal 18 " innan och har ägt bilen i 3 veckor.
Jag vet inte om problemet har med bytet att göra äns men bara för att lägga fram alla korten på bordet.
När jag kom hem och klev ur bilen hörde jag att det pös från bakvagnen på båda sidorna vid bakdäcken.
Tänkte först att det är väll typiskt att ett däck släpper luft men så var inte fallet då jag kollade alla däck var där 3 bar i alla däcken.
På morgonen idag när jag gick ut är bilen helt sänkt bak till och får upp en varning på IDriven att
Nivåregleringen är ut funktion , markfrigången och kurvegenskaperna är begränsade ???
Är det verkligen nivåregleringskompressorn som gett upp redan på en 4 år gammal bil ?
Jag har BMW premium selection täcker detta en lagning av detta ?
Bilen ska lämnas in imorgon då Ac och insynsskydd ska fixas som överskommet vid köpet.
Bilen är köpt på förenade bil så det är inte en liten handlar.
Någon som har tips på vad jag kan göra alternativt en lista på allt som ingår i premium selection garantin ?
Okej ska höra med dem imorgon :)
Har haft bilen sen 2015-07-04 och detta händer:/
Så det behöver alltså inte tas via Premium Selection utan kan tas på någon annan garant ? Är det den vanliga 6 månaders garantin så dem inte börjar hävda att det är slitagedel och att jag ska stå för kostnaden?
Skriv gärna några tips vad man kan säga när man kommer dit :)
Ska inte vara något problem öht om det är en seriös handlare.
Om det mot förmodan skulle bli problem kan du hänvisa till att du nyligen har köpt bilen och det är ett ursprungligt fel enligt konsumentköplagen. IP: ...[109.251]
Ja det är ju Förenade bil så det borde ju vara seriöst.
Man brukar ju ha 6 månaders garanti för ursprungsfel så det borde dem ju åtgärda.
Jag jag j även Premium selection garanti.
Ska man byta tillbaka till sina 18 tums fälgar igen så dem inte hävdar att felet är pga fälgbyte etc ?
Lämnade in nyss och pratade med dem på Förenade bil, kille som hjälpte mig sa det inte skulle vara några problem då jag hade premium selection garanti och bara haft bilen i några veckor.
Hoppas utfallet blir så också när man ska hämta den.