AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Vad importera för BMW 1XX CAB?

Visad 4.052 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg110st
Postad/Inlagd2015-05-31 14:39
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Hej

Efter långa diskussioner hamnade vi på att vi önskade en 1XXD CAB.
Ni som är proffs som jag absolut inte är - nån speciell ute i europa ni skulle rekommendera.

Önskemål är automat och diesel.

[LÄNK]
          IP: ...[156.250]
Annons
Antal inlägg14.909 st
Postad/Inlagd2015-05-31 15:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Audi E-tron S-Line
Se till att välja en med xenonljus och sportstolar bara.

-------
//Lövet           IP: ...[.160.85]
Antal inlägg8.330 st
Postad/Inlagd2015-05-31 16:18
Anmäl svaretAnmäl svaret
Köp med värmesitsar (standard i Tyskland tillsammans med läderklädsel) och helst av en auktoriserad handlare.

Den här är riktigt trevlig, med garanti från en bra handlare (jag har köpt delar från dem flera gånger) [LÄNK]

Mvh Stephan           IP: ...[.60.202]
Antal inlägg2.856 st
Postad/Inlagd2015-05-31 23:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
228i cab
850i
M6 E63
Eftersom jag haft en 120d cab i snart fem år så anser jag min åsikt i frågan ha en viss relevans... Jag har för övrigt kört den i ca 6000 mil.

Det är en sjukt rolig bil - och desstuom rätt ekonomisk. Det är inga som helst problem med värmen på vintern. Sufletten är i tre skikt så den isolerar hur bra som helst.

Dieselmotorn som är vridstark på låga varv gör den här bilen galet rolig. 20d sitter ju i allt från 1- till 5-serien och E88 är ju den minsta och där kommer ju motorn mest till sin rätt. 23d blir ju då bara ännu roligare.

De flesta E88:or är rätt välutrustade och 23d är ju i allmänhet utrustade med både automat, navi med mera. Jag har för övrigt för mig att Xenon blev standard från -08 då E88:an kom. Den Stephan länkade till är ett mycket fint exemplar som har allt man vill ha i en E88. Jag tycker att den lite uppgraderade stereon är rätt viktigt, för då blir ljudet bättre när du drar på volymen som du ju måste göra när du cabbar ner.

Jag har haft tre fel på min som är rätt modelltypiska: Fotrumsmodulen har pajat (ca 10.000 kr men gick på maskinskadeförsäkringen), det tredje bromsljuset har gått sönder (det spricker i kall-lödningen pga att man smäller för hårt i luckan, ganska enkelt att montera loss och limma själv vilket håller bättre än en ny) samt att en felaktigt konstruerad lyftarm orsakade två likadana hål i "c-stolpen" på sufletten. Det sista fixade BMW på good will. Det är dock åtgärdat på -11 och framåt har jag för mig.           IP: ...[.155.12]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 2002  -70
Pris: 85.000:-

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 469.000:-

BMW 320  -94