AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.800

info om m6 i varberg

do
641
dobo
BMW 640 GC n55 mhd steg 2+
Hej alla undrar om någon vet nåt om denna m6a som finns i Varberg. Nån som kanske varit och kollat på den tom...

Länk
do
641
dobo
Nån som kan ta en carfax på bilen kanske?
Som jag har fattat det så hjälper inte carfax om bilen är från tex Ty, It mm.

Hittar inget på WBSEH91010B777141 men det finns andra här som är bättre på att hitta info.

EB
We
1.913
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Om du verkligen vill ha en Carfax så är det bara att öppna plånboken istället för att be andra göra det. För det är väl inte gratis?

Den är troligtvis importerad från antingen Frankrike eller Belgien eftersom den levererades med Fransk instruktionsbok.

S854A Sprachversion französisch Language version French
S881A Bordliteratur französisch On-board vehicle literature French
Finns en fin svensksåld Individual i Småland om du vill ha en klockren bil med felfri historik.

Phille/ Ingen som visat intresse ännu?

EB
do
641
dobo
Vet att det är en fransk bil, ej mätarskruvad vad min kollega kunde se, ej något stort som är åtgärdat då av värdet var lågt. Tänkte mest om nån varit där och fått en uppfattning om skicket då den är en bra bit från sthlm. Man får väl åka ner och kika på den imorn annars och skaffa sig en egen....

Westersund
Inte för att låta otrevligt el nåt sånt men ibland hjälps man åt här på forumet då vissa har obegränsad tillgång till carfax (bilförsäljare etc) kan man ibland få ut den infon gratis. Desamma gäller mig då jag jobbar på bmw som mekaniker och har ett flertalet ggr hjälpt till andra forum medlemmar men info angående garantiåtgärder och milkontroller via ispa light som man ENDAST får ut om man står som ägare på bilen och om man betalar
700 kr. Tycker om när man hjälps åt och det handlar inte om pengar. Känns lite fel att gå till jobbet när man är sjuk för att kolla ett carfax annars har jag oxå obegränsad tillgång till det på min arbetsplats så hojta till om DU behöver hjälp.

Vill gärna ha din bil phoenixm3 men det är i en helt annan prisklass tyvärr.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
enligt carfax
Importerad 2013-07-02 115649km
Senaste besikting 2015-04-16 vid 126911km

Ser grön ut
do
641
dobo
Tusen tack Marin!!!
Pula: jag har två intresserade.
F*n också! Jag ville se den på BOS;)

dobo/ lägg några xtra K på en originalare med god historik, det kommer att bli billigare i längden.

EB
ri
1.024
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Pula, det är inte alls säkert att det blir billigare i längden. Jag köpte min ganska billigt och den har nu gått 19000 mil och hittils har det inte varit något dyrt som behövt att åtgärdas. Däremot bör man välja med omsorg men det är en helt anana sak! Min var ioför sig en enbils ägare men från Italien.
Den är inte såld innan den är såld :)
We
1.913
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
dobo - Jag håller med, tycker bara att jag ser alltför ofta folk som förväntar sig att någon annan ska ta en Carfax på bilar dom är intresserade av. Det förstår jag inte riktigt eftersom en Carfax inte kostar så mycket i förhållande till att köpa en bil med taskig historik. Sen att just du råkar jobba på BMW och har hjälpt andra förut är väl en jävla tillfällighet, sen råkar du vara sjuk just nu också och kan inte göra det själv för tillfället. ;)

Det är väl ett tag till jag köper nästa bil, men jag ska komma ihåg det. Tack! :D
richo/ bara att gratulera:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.