Nja, första intrycket ger ingen "vill ha" känsla...
Framifrån är den direkt ful tycker jag. Något stämmer inte i proportionerna och vinklarna i denna single frame grillen.
Spontant måste jag säga att Volvo lyckats fantastiskt mycket bättre med exteriören. IP: ...[211.115]
0.17 liter/mil...HUR lyckas man med det? Hur fungerar en "laddhybrid"? O är uppgivna 0.17 l/mil ens möjligt att nå säg under en landsvägstrip på 50 mil? Jag kan säg som så om den tar 0.35 l/mil så är det fantastiskt! Gällande designen ser den OK ut, men kommer säkert växa med tiden så att säg. IP: ...[.23.252]
Nej inte ens nära. Det är en förbrukning över en viss körcykel som är väsentligt kortare än så. I och med att bilen är laddad från början blir förbrukning så låg. Angivelsen är trams. Räkna med minst dubbelt så mycket i vanlig körning. Mer realistiskt 3ggr den siffran.
Exteriören blir jag inte riktigt klok på. Den ser både tunn och överviktig ut på samma gång.
Med exteriören har Audi lyckats få den att se mindre ut än den är jämfört med till exempel nya XC90 som ser väldigt stor och massiv ut. IP: ...[137.175]
BMW 320dAT (E91) Advantage 2012 BMW 325iA (E90) 2010 (såld) BMW i4 M50 (G26) 2022 BMW X1 Xdrive25e (F48) 2022
Den ser ut som en helt vanlig Audi, precis som de sett ut de sista.. 10 åren. Designavdelningen på Audi är t.o.m. tråkigare än de på Skoda och VW! IP: ...[150.192]
Bilen skulle egentligen visats i princip samtidigt som nya X5:an, men skickades tillbaka till ritbordet då ledningen inte var nöjda med designen. Ett år senare och det här är det man lyckats åstadkomma? Nuvarande Q7 hade åtminstone en mäktig närvaro på vägen, även om jag inte är jätteförtjust i designen i sig. Men detta kändes väldigt mycket mellanmjölk.
IP: ...[.118.34]
Ja, den var ingen höjdare, blir inte direkt orolig att Touaregen kommer att bli osäljbar iom denna bil.... De måste ha haft beslutångest/sönderstressade sista åren, eftersom de låg efter bla X5, och så blev den en halvmesyr till slut. IP: ...[3.4.138]
Fronten var väl inget vidare men från sidan är den väl inte så pjåkig? Inredningen lär nog vara bra i verkligheten också. Men det är verkligen inte min typ av bil. IP: ...[6.28.75]
Hellre den gamla modellen eller en Cayenne. Eller range rover. Ja, de flesta faktiskt. Och vad man får för pengarna så är även toadregg (pun intended).
Sen har jag väldigt, väldigt svårt för den sortens inbyggda skärmar som poppar upp ur brädan
Det ser bara malplacerat eftermonterat ytterligare