AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 2-Serien ]

M235i xDrive missljud i Continental vinterdäck

Visad 4.940 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg37st
Postad/Inlagd2014-11-23 11:46
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
M235i xDrive 2015
X4 2,0d 2015
Hej!

Har köpt nya vinterdäck Conti winter contact TS 830 RunFlat 225/40 18 M235 xDrive.
Jag köpte däcken av en däckfirma som även monterat och balanserat däcken. Däcken är monterade på originalfälgarna till bilen där 8" fälgarna är monterade bak och 7,5" fälgarna är monterade fram.
Det märkliga är att det i höger framhjul finns ett återkommande skrapljud, typ som om en balansvikt tog i fälgen, har lyft upp bilen snurrat på hjulet och det finns inget som tar i. Missljudet märks när jag kör rakt fram och ut från parkeringen, vid högre hastighet går inte missljudet att utläsa.
När jag 20 minuter senare parkerar bilen vid jobbet är skrapljudet borta, ljudet försvinner alltså efter en stunds körning.
När jag nästkommande dag kör iväg med bilen på morgonen så är skrapljudet tillbaka.
I och med detta problem har jag tagit ner rutan för att lyssna och har märkt att i vänster hjul låter det tjoff, tjoff, ungefär som om man körde med för lite luft i däcket och även det ljudet försvinner när jag kört en stund, har kontrollerat däcktrycket och det är 2,6 och stämmer överens med klisterlapparna på bilen.
Kan det vara så att detta försvinner när däcken är inkörda eller skall jag åka till däckfirman och reklamera däcken.
Problemet är att däckfirman finns 20 minuter bort och då är missljudet i högerhjul och tjoffandet i vänsterdäck borta.
Har kört med däcken i ca 20 mil och 5 dagar.
DOT är 4212 på framdäcken och DOT 4214 bak.

IP: ...[190.160]
Antal inlägg31 st
Postad/Inlagd2014-11-24 11:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
Fråga däckfirman i alla fall om de har några id'er på vad det kan vara? Bättre och säga direkt vad som är fel och om det är ngt fel försvinner det knappast av sig själv?           IP: ...[.187.51]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2019 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 330i  -07
Pris: 125.000:-

BMW 545i  -05
Pris: 60.000:-

BMW M5  -00
Pris: 239.000:-

BMW 740 Ia  -98