|
|
---|---|
Hej på er! Jag har problem med ett gnissel i bakvagnen när man åker i minsta lilla gupp. Hade problemet med dålig kompressor till luftfjädringen, så jag bytte kompressorn, undrar om det kan ha något med den att göra? Har haft den inlämnad på verkstad, men de kunde inte lokalisera vartifrån ljudet kom, deras förslag var dock någon bussning, men det känns surt att byta alla bussningar när det kanske inte ens är det som problemet! Så har ni några förslag på vart jag ska kolla och eventuellt smörja? mvh Peter | |
Har haft gnissel i bakvagnen på båda sidor på vår 545 e61. Tvätta rent med hjulen avplockade med mycket avfettning och högtryck, sedan spraya alla bussningar med sprayolja. Löste sig till 95% vid andra försöket (som va mer noggrant) gör jag om är det nog borta helt. Kan gnissla till någon gång, men väldigt sällan. | |
Lite mer liv i detta 10 år gamla inlägg. Det problemet fick jag på min E61 denna vinter. Visade sig vara vänstra bakvagnens kulled som är på väg att säga upp sig. Minsta gupp hördes att gnekande, skrapande ljud. Vad kan man begära av en bil som snart gått 40 000 mil? Öppnade ett litet hål i gummidamasken, sprayade in HD vaselin, knäpptyst nu. Ska permanentfixas med nya kulleder inkl. verktyg från Autodoc. Även "integral link" köpt när jag ändå ska brottas med bakvagnen. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.