|
|
---|---|
Hej! Jag upptäckte nyligen ett gnissel från vänster bakhjul, ljudet uppkommer vid körning i gupp/ojämnheter. Jag kan framkalla ljudet genom att trycka/gunga ner fjädringen vid vänster bakhjul. Ljudet påminner om en gammal säng som gnisslar, inte skrapande, utan mer som vajer/fjäder/gummi. Ska åka till garaget strax och behöver tips och förhoppningsvis komma fram till en lösning. Ta hänsyn till att inget klonkande förekommer. Tack på förhand! | |
Hehe vilket alias Det kommer att börja klonka...då hittar du. En kulbussning gissar jag på. |
|
Stor chans att det är den yttre bärarmsbussningen som knarrar. Vi är många som haft samma problem och har löst det genom att byta bussningen. Bussningen ifråga är nummer 3 på denna bild: Länk |
|
Tack för svaret. Jag testade att smörja med litiumfett, något bättre i ett par mil. Har nu varit in till bmw och han förklarade att 9/10 gånger är det nummer 3 på bilden. 2200:- tog dom för att byta denna bussning. Hur svårt är det att byta denna själv? |
|
Vilken bussning är det dom gnekar på BMW e91 bak | |
Nr,3:Länk. Länk | |
Läste detta inlägg och bytte nr 3 på båda sidor bak och det löste problemet med missljud för min del. För mig gnekade/gnisslade det också när jag svängde och körde i gupp samtidigt eller att man bara gungade bilen i sidled. Enkelt att byta och 270:- för båda bussningarna betalade jag. Är man lite påhittig löser man det utan modellanpassade pressverktyg också. Jag gör säkert massa fel så hata inte men jag gjorde en enkel video. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.