AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
10.659

Inte lika lätt att drifta med Audi S8...

Sida 1 av 2

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Vilket kasst "test", inget direkt mervärde.
Konstruktiv kritik tack Mixtus :)

Jag tycker att Alx alltid är itnressant att lyssna på.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Tack själv, jag tar inget extra betalt för det.

;)
Min poäng var att din kritik itne var konstruktiv, motiver gärna din kritik utförligare och vad vill du se i ett liknande test?

Gustav
16.381
Löwet
Tesla Model 3 LR
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Helt ärligt är detta närmast patetiskt. Vem kör en S8 på det sättet?

Testa en Volvo 740 nästa gång om testet går ut på att börna som ett par fjortisar.

Sen kanske kamerakillen kan få ett stativ också så det inte ser ut som att det är filmat från en båt.

-------
//Lövet
Bra med motivering. Jag kör en S8 så ibland, väldigt roligt.

Hade stativ på en kamera men itne den andra :(

S8 vill ma ntesta på gränsen, det är en sportsedan. Sen att få ställ med den så får man verkligen pressa den pga 265 mm breda däck RUNTOM :)

S8 är en förvånansvärt kul bil för sin storlek och inte alls lika båtig som te.x. 750Li XDrive. B7 Allrad hademan velat prova.
Am
730
Amli
Audi Q7 3.0TDI Quattro -18
Jag håller med Lövet till 100%. Bedrövligt.

För att förtydliga Lövet, vem KÖPER en S8 för att köra på det sättet? Ni skjuter helt utanför med detta "test" och jag är mest förvånad att ni får låna bilen av Audi.

Ska ni testa den på gränsen, ta den då till bana och inte försök spinna (inte samma som att lägga upp en bil i ställ...) runt i 8:or.
Men igen, ska det göras seriöst så är det höghastighetskörning på Autobahn som är dess rätta natur, inte tomma parkeringsplatser.

Jag kan däremot hålla med om att S8 är en förvånansvärt kul bil för sin storlek. Helt underbart drag.
Spinna / lägga upp på ställ är svårt. För att itne säga omäjligt med understyrningen, tyvärr.

Blir svårare att köra ner på Autobahn med den, blir nog för många mil. Den är dessutom strypt vid 250.

Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag kan bara instämma i det andreas_lofgren och Amli skriver.
Varför ska man spinna och lägga upp den på ställ ??
Verdi
Det är väl lite Top Gear-influerat. Ska vara underhållande och inga jäkla konsumentråd. :)

Btw, såg i lokalblaskan när jag var uppe hos mina föräldrar att du skulle ha nån träff på Statoil Gustav. Var sugen att åka dit men hade inte tid/möjlighet den här gången. Vad innebar träffen? Hade du en M3:a med dig?
Am
730
Amli
Audi Q7 3.0TDI Quattro -18
Underhållande hade varit att se den i långa ställ på en upplogad isbana i ett snöigt Norrland t ex om det ändå ska lekas. Det är var bara rätt och slätt dåligt.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag håller med om att det är en underhållande bil, har själv kört den på bana under ett event vi hade med alla s och rs bilar. Tycke dock inte testet som Gustav genomförde var något att hurra för. Bättre kan ni:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Okej, helt ärligt så tröttnade jag efter halva klippet, har alltså inte sett hela. Jag kan instämma med de andra att man hade velat se bilen på en bättre plats, helst racerbana. Men det måste vara mer action med snack och kameravinklar också. Om ni pratade på och sa roliga saker så skulle man inte tröttna och lite coola kameravinklar skulle hjälpa också. Men ge inte upp, när det blir bra så kommer det vara grymt sevärt! :)

/DJ
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Fan vad jag har fobi mot folk som står och lutar sig mot bilar..
Sl
1.138
Slippy
BMW IX 50

Sämsta testet jag sett på en S8, har ni tänk något på målgruppen?
Hehe, Cykeltjuv +1
ri
1.024
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Jag tycker det var ett helt okej test. Ibland kör jag som i testet och jag har funderat på Audi flera gånger men testat visar precis det som jag är skeptisk till mot Audi, dvs att den är inget kul att leka med. M5, det är grejer:). S8 är så klart ingen drifting maskin men den är ändå åt det lite sportiga hållet. Kan hålla med om att testet kunde vara aningen bättre men helt klart sevärt om man är intresserad av en S8.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det känns tyvärr som att "testet" är taskigt planerat och med en väldigt ung publik i åtanke (misstänker jag).

Här är ett mer upplysande test:

Det går visst att drifta en S8 :)

Mvh/ Niclas
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
1. Jobba mer med kameravinklar, filma från flera olika ställen(flera kameror). Kul början när kameran ramlar.
2. Slow motionsekenser som tar fram en känsla ni vill förmedla
3. Prata om bilen/känslan samtidigt som man visar bilen, blir tråkigt annars
4. Ta bort rutan i början/ibilen som täcker en av er, den stör
5. Fastmontera kameran i bilen så det inte skakar
6. När ni kör bilen hårt på banan skulle det varit kul att se inifrån kupén när föraren kör/pratar

Så skulle jag vilja ha det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.