AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
48.268

Nu går F serien med Diesel att optimera VTECH.SE !

Sida 3 av 4
Jag hoppas att jag inte varit otydligt tidigare .
Vi gör program optimering i bilens ECU / dator.
Inga lösa boxar eller liknade används!

Vi har redan gjort många BMW F serie.
Även steg 2 med partikelfilter borttagning .
Du / ni som tvivlar är välkomna till oss i Södertälje med era fordon .

www.vtech.se
0850087250 info@vtech.se
Nu optimering till nya F serien!
Visa användare
882
Vitoco
*Soon* G08 iX3 Charged Plus Carbon Black
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
Ok bra jobbat om ni verkligen lyckats. Men hur kommer det sig att ni inte ger er på bensinarna då?
e3
336
e39520it
520dT -14
Vad hamnar effekten på med steg 2 på en 20D? Hittar inte den infon på eran hemsida.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Hur går det med 535i?

F-serie bensinarna kommer vi släppa till inom kort.

En tråkig nyhet vi fått reda på är att BMW har en ny uppdatering som dom kommer börja uppdatera bilarna med väldigt snart.

Denna uppdatering kommer göra så att man får börja om från början med utveckling av läs/skriv protokoll.
(detta som tagit ca 4 år att utveckla, sedan F serie släpptes)

Ni som funderat på att optimera eran F serie bil nu eller i framtiden skulle vi rekommendera i dom fall det går att avstå mjukvaruuppgraderingen BMW kommer göra.
(Om du ej har garanti kvar har du rätt att avsäga dig denna uppdatering, få det inskrivet i serviceordern.)

För andra som har garantier eller av andra orsaker måste få uppdateringen gjord så har vi ett sätt att komma förbi nya spärren.
Dock kräver det att vi gjort en ECU backup innan BMW gör sin uppdatering. (Denna backup är helt osynlig för BMW)
Har vi denna backup sen innan kan vi utföra optimering även efter den blivit uppdaterad av BMW.

Så har ni funderat på att göra en motoroptimering med mjukvara i framtiden rekommenderar jag då att boka en tid hos oss för att göra en Backup av er ECU så snart som möjligt.
Antingen på plats hos oss på HK i Södertälje men det funkar även att skicka in ECUn till oss när endast backup ska göras.

Vi tar ut en kostnad av 500kr (+ev. frakt) för att utföra denna backup.
Denna summan (-frakt) dras av från totalpriset sedan när motoroptimeringen utförs.

OBS!!
Som det ser ut nu, så kommer Ingen kunna optimera en bil som fått denna uppdatering av BMW.
Så ska bilen in på Service se till att ha gjort en ECU Backup innan!
Detta gäller alla F serier både Bensin och Diesel bilar

Mvh// Michel, Vtech
www.vtech.se - 08 500 87 250 - info@vtech.se
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Brukar BMW uppdatera per automatik kostnadsfritt vid service (likt Volvo)? Annars lär väl få, som inte upplever några problem, betala x SEK för en uppdatering?

Mvh Martin
Ja tyvärr BMW uppdatera ofta per automatik vid service utan att tillfråga eller informera om det i förväg. Därav jag ville dela denna informationen ovan.

Har man ej garantier kvar kan man avstå dom, men rekommenderar att då få det inskrivet i arbetsorder när man lämnar in bilen.

Passar på och skriva här också till dom som frågat.
Stöd för F-serie Bensinarna är nu endast några dagar bort som det ser ut nu.

Mvh// Michel, Vtech

fa
104
falkn
116iM 5d -15
Hur blir det med dieslarna i framtiden då? Kommer det aldrig vara möjligt att trimma igen efter denna uppdateringen eller är det bara en fråga om tid?
Svårt att veta i förväg. Som det ser ut nu, nej kommer ej gå.
Tog nästan 4 år att knäcka krypteringen nu så då är frågan om det går och isåfall hur lång tid det tar nästa gång. .

Men gör vi backupen innan är det inga problem alls. och kostnaden för backupen dras av priset av optimeringen när den sedan utförs. Detta gäller både Bensin och Diesel bilarna.

mvh// Michel, Vtech

Försvinner er optimering då den nya programvaran från Bmw körs in ?
Och ser Bmw att bilens programvara ändrats vid service o dylikt eller måste dom gräva för att se detta.

Gör man en uppdatering hos bmw försvinner trimmet.
Man ska helst besöka oss innan man åker till BMW för att vara säker på att dom inte märker något.

www.vtech.se
0850087250 info@vtech.se
Nu optimering till nya F serien!
Ro
56
Ron523
525DA Lci Touring -07
535DA M-TOURING -11
Jag hade tidigare en optimerad E61 525d och den var fixad hos TM Racing i katrineholm den drog 0.77 blandat utslaget på ett år och då var det mätt med antal liter /sträcka då mätaren var lite väl possitiv i instrumentet( 0.62) effekten var då höjd från 197hkr till 275hkr och har hållt i allt dom 12000 mil jag kört med det.
Nu har jag en 2011 f11 535d med 299hkr och jag tycker den känns helt förlamad i jämnförelse plus att den drar 0.95-1.10 l/M Finns det någon box eller liknande som kan höja effekten rejält samtidigt som bränsleförbrukningen sjunker rejält så som min 525a ? Tyvärr kunde inte dom trimma min f11 i nuläget och alla andra seriösa aktörer vill ha överpris på 8-10000kr jag tycker 5000 är rimligt med tanke på arbetsbördan vs kostnad delar

Någon med tips?erfarenheter
Vi har sedan ett tag justerat priserna nedåt på F-serien
Både på Diesel samt bensin modellerna.
Även Steg 2 är upplagda för båda motoralternativen.
Mer info på www.vtech.se/?m=385

Ron523 vi undviker boxar så långt det går.
(Bara i dom fall inget annat går vi använde säljer sånt, som F serien var tidigare)

En effektbox kan aldrig bli lika bra som en riktig motoroptimering med mjukvara.
5000-6000kr är vad en box kostar som har både laddtryck och railtryck.

Vi tar numera 7900kr ink moms för en Steg 1 optimering av din bilmodell
Länk

vi lämnar även nöjd kund garanti, är du ej nöjd inom 30 dagar så får du pengarna tillbaka och bilen återställs till original.

vid frågor mejla gärna direkt på info@vtech.se

Mvh// Michel

Ma
73
Magle
740d x-drive -14
X1 x-drive -15
Mercedes 220SE -65
Går det själv att kolla om man har den nya uppdateringen eller måste man komma intill er för att få reda på det?

Norrlänningen
Sl
1.141
Slippy
M3 touring comp 2025

Verkar som SMO(Svensk Motor Optimering) gör mappningar av F-serien men V-tech gör det inte? Eller missförstår jag något?
Vtech.se gör mappningar av ALLA F serien.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Hur funkar det med 525d (204HP) och automat? Har för mej att automatlådans spec inte klarar det ökade vridmomentet.

Freude am fahren
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Länk

Någon som har provat?
Sv
182
Svane
535D F10 TMC
523i E39
Japp, jag har det i min.
Aj
466
Ajvar
BMW F11
M-SPORT
Svane, kan du förklara lite? Är det samma process som vtech och fick du bilen bänkad? Pris?

MVH
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.