Sida 2 av 4
|
|
---|---|
Det tar oftast inte så lång tid men vi vill ha den tiden på oss. www.vtech.se 0850087250 info@vtech.se Nu optimering till nya F serien! |
|
Ingen som gjort uppdateringen ännu på sin 525d med sexan och kan uttala sig om skillnad före och efter? :) | |
@ribban & @soundside Innan Orginal tycker bilen är ganska tam, köpte 325d(204hk) med vetskapen om att det var trimvänliga. Jag körde ca 1000mil orginal, jag kör ganska "aggresivt" och mestadels statskörning 80/20, låg före optimering på 0.75 med min kör-cykel. Bilen gick snällt och jämn och det var svårt att få den att släppa och man behövde sällan slå 1:a delen i anspinnet för att det skulle fungera tillfredställande. Efter Efter uppdatering så märker man ingen skillnad på tomgång, trodde inte att de hade gjort något först :). Sedan vid körningen så märker man direkt att man inte behöver gasa mot tidigare responsen är direkt och kraftigt. Bilen behövde helt enkelt inte varva lika mycket, och kraften fanns där direkt(vridet), nu var snarare greppet ett problem. Antspinnen del 1 var nästan alltid av och bilen gick riktigt bra. Speciellt i hastigeter över 70 då man kunne ligga aktivt på 3:an som inte hade nm-begränsning. Långtradarna krymptes, man kan göra säkra omkörningar :). Jag tycket bilen gick riktigt bra, snabbare en kompisens orginal 335d :). Drog ifrån en 996:a mkI från 70-240km/h 4ggr på raken. Förbrukningen kanske gick ner några centiliter, men om man vill räkna hem en optimering mha bräsnleförbrukningen är man nog fel ute. För att sammanfatta det hela: bilen blir ett helt annat djur, ulv i fårakläder. Ångrar att jag var tvungen att byta in pga av företags krav på Volvo. Mitt råd gör det direkt! |
|
Den långa tiden kanske beror på (vad jag har hört) att dom nya databoxarna är krypterade och det kanske behövs en viss tid för att knäcka krypteringen? Men jag kanske är ute och cyklar? | |
Ja i dagsläget så är det avkrypteringen av boxen som tar tid Tyvärr. Vi jobbar med att få ned den tiden, men tror det kan ta ett tag. Kan man stå ut att vara utan bilen under ca 1 vecka så kan njuta av en riktig motoroptimering och alla fördelar som det innebär jämfört med div. boxar. Bara denna veckan har vi levererat 3st F-serie bilar som optimerats. Imorgon ska vi leverera veckans sista F som är en 420D som fått sig en Steg 1+ behandling :) Mvh// Michel, Vtech |
|
Hej hur ser det ut med optimeringstider nu? Har 30 mil att åka o inga möjligheter att lämna mer en över dagen. |
|
Sorry missade att det fanns en andra sida så glöm min fråga. Är sjukt sugen på att optimera 435an men en vecka är omögligt. |
|
Harvest, Tyvärr så behöver vi en vecka på oss för man måste först komma förbi krypteringen i ECUn, det som tar tid. Vi har flera hyrbilsfirmor i närheten vanligaste som används är "rent a wreck" man får då en billig ok bil med fria mil. Det är fall man står ut några dagar med en lite äldre bil som inte är lika fin som den man lämnar in. Annars finns dom vanliga hyrbilsfirmorna som har lite nyare utbud. Mvh// Michel, Vtech |
|
Tack Michael, får ta o lägga in en semester vecka med flyg från Arlanda så slår man två flugor i en smäll. |
|
Medans ert fordon står hos oss kan vi via våra samarbetspartners erbjuda: Foliering - nu även Camo stuk Toning fönster. Rekond. www.vtech.se 0850087250 info@vtech.se Nu optimering till nya F serien! |
|
Är sugen att byta till en 530d eller 535d och en optimering vore isf intressant. Vtech, gör ni optimeringen hos er i Södertälje eller skickar ni boxen till ngn annan? |
|
Alla optimeringar/programvaror utförs av oss i Södertälje. | |
Jag är sugen på en 530d som tjänstebil nu när man kan optimera dom, beställa en ej m-sport(och komplettera med m-chassi och m-ratt) och utan enblem sedan slänga på 520d märken så är det ingen som bryr sig i avundsjukans land. |
|
Äh. på med ett 518d märke istället! :) //Anders |
|
Hur stor risk är det med S-tronic lådan om man trimmar A4 3,0tdi 240hk? |
|
Vi anpassar optimeringarna efter varje fordon. Är det en automat så gör vi en mjukvara för detta. Du behöver inte oroa dig för lådan. www.vtech.se 0850087250 info@vtech.se Nu optimering till nya F serien! |
|
Någon chans att detta kommer gå att göra i Göteborg inom en rimlig framtid? | |
michel@vtech, bara så jag förstår. Ni låser alltså upp boxen hos er i Södertälje? Är det fortfarande en veckas ledtid? | |
Waller Vi Gör hela trimprocessen i Södertälje. Även låser upp ecu. Nu har vi börjat ta bokningar där vi gör bilen över dagen. Alltså, ni som vill trimma era F serie behöver nu bara bara av med den i 1 dag. www.vtech.se 0850087250 info@vtech.se Nu optimering till nya F serien! |
|
Så vitt jag vet ska ingen ha knäckt kryptering på F3x ännnu, annars är ni först i hela världen med att ha lyckats. Varken Schnitzer eller Dinan som borde räknas som störst och närmast BMW. Boxtrimmning är inte en flash eller mappning där du går in i ECU:n och fipplat. Vilseledande marknadsföring här inne? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.