Sida 1 av 2
|
|
---|---|
Riktigt snygg. Länk | |
Tycker den liknar 4an GC från A till C stolpen. Annars ser den bra ut Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! |
|
Mycket snygg! | |
Tänkte på Lexus när jag såg den. Kanske hade man lite för höga förväntningar efter urläckra f-type. | |
Frän grill, men trött på den där baken nu....XF och Tesla S ser ju precis likadana ut! | |
Jaguarfront med Lexus-mitt och bakdel som ger lite A5-vibbar...? Och med Mondeo-liknande hjul. Svårt att designa en bil i dag som slår på flera kontinenter, kanske. Kul dock att Jaguar ger sig in i detta getingbo - alla måste inte köra A4, 3-serie mm. Och den ser säkert bättre ut i verkligheten! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Det bör kunna vara en spännande produket, Jaguar har ju levererat fina vägvagnar i XF och F-type, samtidigt som de också placerat sig bra i kvalitetsundersökningarna. Att den ser ut som XF stör mig inte, XF är riktigt snygg och det är nog smart att skapa en "ny" märkesidentitet. Nu vet jag inte vad de har tänkt sig för volymer, men de behöver ju inte ta så väldigt många procent från tyskarnas försäljgning för att det ändå ska vara ganska hyfsat. 3-serie, C-klass och A4 säljer ju ENORMA volymer varje år, så det finns många kunder att bråka om. Vad som talar mot är ju att exempelvis Alfa har det så otroligt svårt, trots att 159 som nu är nedlagd var tillräckligt bra och riktigt snygg, utan att sälja alls. |
|
Den ser riktigt, riktigt bra ut tycker jag! | |
Mycket snygg, förhoppningsvis samma otroliga kvalitekänsla som XF. | |
mycket snygg.. kan bli succe då 3-serie börjar bli väldigt vanlig och för den som vill sticka ut passar denna bil perfekt | |
I England blir den ungefär 10% dyrare än en 3-serie, det är väl ungefär samma prisstrategi man har för XF och XJ? Vikten är lite av en besvikelse, förvisso lite större än en 3-serie, men inte nämnvärt mycket lättare. AutoMotorSport har varit och tittat på den; Länk |
|
Trist att deras starkaste dieselmotor är på sin höjd i klass med en 320d. |
|
Ja, det är underligt, den större XF finns ju med flera starka dieselmotorer. Kanske bedömer man marknaden som liten, de flesta 3-serier som säljs är ju ändå 318 och 320d? Det är inte första gången man beer sig underligt med modellvarianterna, på X-type gick det ju inte att kombinera diesel+automat förrän sista året och nuvarande XF som är en trevlig bil verkar inte gå att få med dieselmotor+4x4, vilket torde ha varit en attraktiv kombo. Listan kan ju göras längre och framförallt äldre, XJR och XJ12 salufördes paralellt under flera år, förvisso med lite olika kunder i tankarna men likväl med två jämnstarka och svindyra motoralternativ i samma kaross. |
|
Det lär väl komma fler alternativ längs vägens gång då de inte släpper allt på samma gång. Men det är ofta utbudet i sådana här lägen som det blir tydligt vilka resurser och möjlighet stora bilföretag har gentemot mindre. |
|
Sett till deras storlek är det ändå imponerande att de bygger bilar som ändå ofta får såpass god kritik som de ändå får, även om de sällan står som vinnare i några tester. Men 3.0 dieseln från XF borde vi ju få se i den, vad det lider. | |
Är det någon som vet om den kommer som Touring/Kombi eller vad det heter på Jaguarspråk? Skulle kunna tänka mig att byta in E91:an. |
|
Ja, fronten var i alla fall inte helt olikt. I övrigt ser jag få likheter. | |
Då börjar provkörningsrapporterna trilla in. Länk Länk |
|
Överlag har den fått väldigt bra kritik, kul! Men det är lite som med Alfa, jag förstår inte varför de är så svårsålda. XF har alltid fått bra kritik, och även vunnit en del tester, F-type likaså. Den sistnämnda vann till och med över 911, i ett tyskt test. |
|
Körde 72 mil i Jaguar XE 2.0d igår och blev mycket positivt överraskad. Länk + Förträfflig automatlåda. Ingenting att klaga på alls. + Oerhört snål. Fick i 37 liter och då var det bara motorväg i tempo 120-140 (stundtals även över) som gällde. Detta dessutom med automat. + Tyst. Alltså riktig jäkla tyst. Upplevde den som tystare än både C-klass och F30. Framförallt var det tyst om däcken (17" sommar) vilket var skönt som omväxling. + Den är ju snygg så man närmast vill äta upp den. + Krängstyv och kul att köra men ändå med god komfort - 4 cyl diesel är ju så trist att man dör inombords. Finns ingenting positivt med ljudet överhuvudtaget. - Dålig sikt, fönsterytorna är små - Trånga insteg. Väl inne i bilen satt man väl iofs ok. - Bagaget är kasst. Golvytan är inte plan utan de främre 50% lutar kraftigt uppåt. - Bedrövliga stolar. Platta, små och inte möjliga att tippa i framkant. Satt faktiskt ganska illa. - Ingen vidare spännande inredning. Versionen jag körde hade textilklädsel och plastpaneler och det känns ju inte vidare jaguarmässigt. ------- //Lövet |
|
Kul att höra dina intryck från bilen Lövet! Jag har inte ännu sett den ens en gång irl men den ser onekligen fin ut på bild. |
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.