|
|
---|---|
Nu finns en provkörning av BMW 428i xDrive Gran Coupé med massor av bilder: Länk Mycket nöje! | |
Tackar! Fin bil det där - dock önskar jag att den vore mera linjeskön, såsom 6GC (eller CLS för den delen)...nu är den nästan förvillande lik en 3GT, på bild iaf :) Sådant sker ju på kostnad av huvudutrymmet bak, men det kan det vara värt. |
|
ProPro-medlem 23.225 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 HVA M29 1952 Ariel LH Colt -1954 Captur Intens II-19 |
Gott att få läsa ett repotage av Mattias igen !! ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Välskriven och intressant artikel. Redovisa gärna antal körda mil och literförbrukning samt däckdimensioner. | |
Var iväg och provkörde en 428i GC i veckan som som gick och blev lite imponerad över chassisättningen som var fast men ändå bekväm. Mindre stötig än min gamla 530i e39. Däremot blev jag besviken på ljudnivå i bilen. Inte mycket motorljud men alldeles för mycket vägljud. Lite besviken över känslan i styrningen också, eller snarare bristen på känsla. Styrningen är direkt och exakt men ger inte mycket feedback till vad som händer på vägen. Antar att det är så det är med moderna bilar med elservo till styrningen och kanske en vanesak men inget som imponerade på mig. I övrigt en trevlig bil som jag mycket väl skulle kunna tänka mig. Gillar stora bakluckan med möjligheter att få i ganska mycket grejor. Fast åkte ändå därifrån med frågan i huvet: vad gör en 428 som inte min gamla e39 redan gör?? Åker tystare i 530:an och även om motorn i 428 är väldigt trevlig (inte minst växlellådan!) så undrar jag om jag inte föredrar min gamla sexa i alla fall? Skulle gärna haft fjädringskomforten från 428 i min e39 dock! Värt att lägga 400´ eller mer emellan för detta?.. Njaaa.. | |
Hur funkar det med frihjul och farthållare? | |
Rille000: Intressanta erfarenheter du beskriver - fick samma upplevelse av vägljud. Dessa bilar hamnar i en prisklass där den här typen av vägljud knappast hör hemma. Synd på en sådan i många avseenden fin bil! F30 bör också få ner vägljuden på motsvarande sätt. |
|
Håller med om vägljudet. Har kört flera 4-seriecabbar och alla har haft mycket däcksbuller. Alla har nog haft 18 tummare, vill jag minnas. Lite besviken. Synpunkter, tips? | |
Låter som adaptiva chassiet inte är nödvändigt egentligen? | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.