|
|
---|---|
Fick ett kraftigt oljeläckage på min m3 e46 . Det forssa ut olja i framkant på motorn . Blev till å ta en bärgare :( Kollade idag upp vart det läker , har tydligen lossnat en frostplugg uppe på toppen alldeles under vanosen . Han någon varit med om nåt liknande ? Vad kan ha gjort att den lossna ? Nr3 på bilden Länk | |
Så ett lock/packning för 3,50:- kan förstöra en hel motor? Hoppas inte det hänt något allvarligt nu bara :( |
|
Skall ju sitta en gängad skruv innanför, att både lock o skruv lossnar? Saknades skruven kanske??? | |
Skruven sitter kvar det är bara locket som lossnat . Innanför locket är kamkejetransmission . Skruven sitter en bit längre in . Upptäckte som tur var att det börja rinna olja nästan direkt så den hann alldrig tappa nåt tryck . Funderar om det kanske kan va tryck i vevhuset det borde kunna få en sån plugg att lossna . |
|
Är inte detta en defekt vevhusventilation? |
|
Drabbades av ett oljeläckage i framkant på min gamla m3e46. Enligt bmw var det en bult som var lös så den spändes samt motorn rengjordes och klart var det :D. Dock var detta inget stort läckage. | |
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.