AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Import ]

Funkar tillfällig registrering bra?

Visad 2.645 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg159st
Postad/Inlagd2014-05-16 13:30
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
535D GT -11
530D E61 -05
318D -11
Någon som tagit hem bil från tyskland och tycker att det funkade bra med tillfällig registrering?
Kunde ni köra bilen hela tiden då?

// Henke           IP: ...[1.53.99]
Annons
Antal inlägg71 st
Postad/Inlagd2014-06-16 23:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
X5 40d -11
Jag har tillfällig registrering nu och den beviljades samtidigt med ursprungskontrollen och innebär att jag får köra i 3 månader.

OBS! Kolla upp hur det blir med importförsäkringen för min gäller bara i 30 dagar och går inte förlänga (Länsförsäkringar).

Tänk också på att den tillfälliga registreringen upphör när du regbesiktigat bilen! (Bilen är då även avställd).
          IP: ...[.12.233]
Antal inlägg498 st
Postad/Inlagd2014-06-17 19:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
F10 530dA -10
Fast fyller tillfällig registrering någon funktion om man har möjlighet att registreringsbesikta bilen ungefär samtidigt som ursprungskontrollen är klar?           IP: ...[0.217.5]
Antal inlägg35 st
Postad/Inlagd2014-06-21 08:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
525d xDrive E61 -10
Använde det när jag tog hem min förra året. Jag var tvungen att använda bilen direkt och ville köpa mig mer tid för att göra reg- och kontrollbesiktning. Fungerade bra. Den tillfälliga importförsäkringen från TH var giltig i 30 dagar.

Försökte också tillgodoräkna mig en tysk kontrollbesiktning och hade gjort allt enligt boken men där lyckades Opus bilprovning rota till det men det är en annan historia.           IP: ...[.199.74]
Antal inlägg2.310 st
Postad/Inlagd2014-06-21 08:36
Anmäl svaretAnmäl svaret
X5 4,4 -01
Jag har gjort som ovanstående för att att kunna använda bilen direkt när man kommer hem. För mig fungerade det jättebra.

Dock tycker jag reglerna för tillfällig registrering och importförsäkringar är lite snåriga, hur länge det är tillåtet att köra etc           IP: ...[122.198]
Antal inlägg71 st
Postad/Inlagd2014-07-14 21:39
Anmäl svaretAnmäl svaret
X5 40d -11
Jag tog också tillfällig registrering för att köpa mig tid om det var långa väntetider på regbesiktning osv.

Obefogat dock då Opus i Umeå hade lediga tider för regbesiktning varenda dag! Tummen upp på det!           IP: ...[.12.158]
Antal inlägg2 st
Postad/Inlagd2014-08-19 14:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 330i Cabrio 2008
Ansökte om tillfällig registrering samtidigt som ursprungskontroll och fick beslutet igår, regbesiktade i dag och har således inte haft någon användning av den tillfälliga registreringen. Däremot ställde den till problem när jag skulle tillgodoräkna mig den nygjorda HU:n från tyskland då bilen redan blivit tilldelad slutsiffra så därför måste jag göra en kontrollbesiktning till våren igen. Hade jag inte haft tillfällig registrering sa besiktningsmannen att han kunde tilldelat en lämplig slutsiffra som stämt bättre med HU:n.
Nu hade jag tur att få en tid dagen efter jag fick hem beslutet om ursprungskontrollen men nästa tid här i stan var inte förrän 2september och då hade givetvis den tillfälliga registreringen fyllt sin funktion. Jag fick dessutom vänta nästan en vecka på trafikförsäkringsintyget innan jag kunde skicka in ansökan så jag hade förmodligen sparat en vecka i handläggningstid på att skippa den tillfälliga registreringen. Så kontentan är att om det finns gott om tider för regbesiktning så skippa den tillfälliga registreringen.
          IP: ...[.130.25]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318ti  -03
Pris: 37.000:-

BMW 730 d  -17
Pris: 449.000:-

BMW 320  -94
Pris: 30.000:-

BMW 750i  -91