AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Bilvård ]

Ditec vs DTN Reckond i Göteborg?

Visad 12.314 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg26st
Postad/Inlagd2014-05-06 11:53
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
535d -08
Som frågan lyder, vilket skulle ni välja?
Ditec Sisjön är som sagt välkänt och beprovat med gott resultat. Till min gråmetalic 535:a fått ett pris på strax under 6 loppor för paket med rekond, polering och lackförsegling och hade mer eller mindre förberett mig på detta fram tills en polare började snacka om erbjudande på letsdeal på helrekond med lackförsegling från DTN Rekond för 2 loppor.

Det är 1/3 av Ditec men frågan är om det är värt det eller om det är bortkastade pengar??

Någon som har åsikter för eller emot det ena eller det andra alternativet?
Någon med erfarenhet av det billigare alternativet?

Som sagt, tar mer än gärna emot synpunkter och åsikter!!

Tack på förhand

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell           IP: ...[.124.91]
Antal inlägg3.039 st
Postad/Inlagd2014-05-06 12:20
Anmäl svaretAnmäl svaret
Z3 2.8 American Edition -99
Passat 2.0 TDI -14
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
2000 kr för en helrekond är förvisso rätt billigt, men jag tror inte att du kan förvänta dig något vidare resultat. Det finns naturligtvis ingen garanti för att Ditec gör ett bra jobb heller (allt hänger på vem som håller i polermaskinen) men jag litar nog mer på dem än på en liten firma med ett lågt pris.

/Masten           IP: ...[23.85.8]
Antal inlägg26 st
Postad/Inlagd2014-05-06 12:26
Anmäl svaretAnmäl svaret
535d -08
Visst är det så, men frågan är också vad som skiljer.
Nu kör ju visserligen DTN en drive: [LÄNK]
Så vad skiljer mellan Ditec och ovan nämda? Hur mycket jobb kommer man lögga på att få MIN bil snygg för 2 loppor?           IP: ...[.124.91]
Antal inlägg1.578 st
Postad/Inlagd2014-05-06 13:17
Anmäl svaretAnmäl svaret
G31 540i xDrive -19
F48 X1 20i sDrive -20
Jag tror skillnaden är just det du nämner, hur mycket tid de lägger på bilen. För 2000 kr hinner de helt enkelt inte lägga samma tid på bilen som om du betalar 6000 kr. Tror inte att behandlingen som sådan är särskilt annorlunda om de lägger samma tid på bilen.

Jag använde Ditec Sisjön men har börjat använda MrCap i Sisjön istället just på grund av att det känns som att de anstränger sig och tar den tiden det behövs för att få bilen fin. Klockrent resultat varje gång vilket jag tyvärr inte fått från Ditec. Har ingen erfarenhet av DTN men har verkligen fått vad jag betalat för vid tidigare bilrekonditioneringar, vilket får mig att bli skeptisk mot ett "superpris".           IP: ...[.10.100]
Antal inlägg5 st
Postad/Inlagd2014-06-01 14:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
Hej mitt namn är Amir och jag är stations ansvarig för Ditec Sisjön sedan 2012 feb. jag är lite nybörjare när det gäller forum sammanhang men jag googlade på Ditec sisjön och såg dom här inläggen så tänkte jag först och främst be om ursäkt till Wiberg det var väldigt tråkigt att höra men jag skulle vara väldigt glad om kunde hjälpa oss med lite feedback. Du kan mejla mig på info@bvtrecond.se eller om jag kan muta dig med en kopp kaffe.
När det gäller det priset gällande olika lackbehandlingar så kan jag hålla med att mycket avgörs av hur mycket tid du lägger på förarbetet (poleringen). Med rätt polerings metod så får lackskyddet mycket bättre vidhäftning och dessutom så får du mycket djupare glans. Vi arbetar med ett tre stegs metod som vi tycker att det ger bäst resultat (avverkar maximalt med repor och ökar glansen något oerhört) och den metoden tar en del tid ca 1-1,5 timme/steg. När det gäller val av lackbehandling så är det inte många som tänker på den primära funktionen och det är slitstyrka. Jag kan bara säga att just Ditec Lackkonservering ger både extra slitstarkt skydd som gör att du får mindre repor och stenskott, smuts och vattenavvisande yta så att man slipper tvätta så ofta och glans. Metoden har funnits sedan 1970 talet och är den mest beprövade ytbehandling. Ursäkta att jag skrev så mycket det kan bro på arbetsskada:)
          IP: ...[.25.195]
Antal inlägg16 st
Postad/Inlagd2014-06-03 00:31
Anmäl svaretAnmäl svaret
330d M-Sport PPK -13
Kan bara instämma till fullo med Wiberg...

Även jag har tidigare använt Ditec-Sisjön för både tvätt och recond - sätter aldrig min fot där igen! Slarviga, oprofessionella och utan servicekänsla är min egen erfarenhet och jag är tyvärr inte ensam om den åsikten.

Änvänder numera Mr Cap i Sisjön och är mycket nöjd. Lite dyrare, men med det resultat och bemötande man förväntar sig.

DTN känner jag tyvärr inte till.           IP: ...[.67.154]
Antal inlägg5 st
Postad/Inlagd2014-06-09 09:11
Anmäl svaretAnmäl svaret
Som representant för Ditec Sisjön så är det väldigt tråkigt att höra att ni har varit så pass missnöjda och därför så har vi kommit fram till att vi ska införa

KVALITETS GARANTI/100 % NÖJD KUND GARANTI FRÅN 2014-06-09.

Detta innebär att alla våra tjänster kommer och omfattas av ett helt ny garanti som innebär att om du är missnöjd så får ni pengarna tillbaka.Som ett litet plåster på såret för både Duckblade och Wiberg så kan även ni ta del av detta bara ni kommer in och berättar vad som har gått snett.

Vi på Ditec Center i Sisjön har som målsättning att ha 100% nöjda kunder och för att vi ska kunna nå dit behöver vi ha hjälp med vad ni tycker om oss så att vi kan fortsätta utvecklas.           IP: ...[9.41.32]
Antal inlägg1.280 st
Postad/Inlagd2014-06-12 14:54
Anmäl svaretAnmäl svaret

BMW 750 IA 1995
Hej.

Är själv rekondare och jag kan säga att man får vad man betalar för! Inga undantag. Möjligtvis släpper man loss en mindre erfaren "polernisse" som man har FAS3 stöd för på din bil för " 2 loppor " vilket också kommer att synas på resultatet. Att rekonda en bil med de punkter du uppger tar 2 fulla arbetsdagar om det skall bli bra.....finns inga genvägar, men vissa nöjer sig med mindre och då är det väll ok.

Med vänlig hälsning
Skalman           IP: ...[.61.219]
Antal inlägg2.725 st
Postad/Inlagd2014-06-12 15:27
Anmäl svaretAnmäl svaret
Audi A4 Q
Mazda Miata
Mercedes C180
Saab 9-5
Volvo 740
Mellan BMW just nu :)

Vore betydligt mer ärligt att tacka nej till jobbet än att släppa loss en okunnig person på bilen. Har själv råkat ut för detta och hade hellre betalat för att de inte gjort något med bilen överhuvudtaget.           IP: ...[.105.47]
Antal inlägg6.283 st
Postad/Inlagd2015-08-02 14:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag har funderat en del på att lämna in min bil för rekonditionering och lackkonservering, men kan inte bestämma mig för vart jag ska lämna in den. Det finns så många aktörer inom Göteborgsområdet.

Har ni några tips på ställen som gör ett bra jobb?

IP: ...[244.161]
Antal inlägg3.567 st
Postad/Inlagd2015-08-02 14:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
130iM-Sport LCI E87 2009/09

jobbat tidigare hos en Ditec center

ditec,mr.cap,perma shine osv, skiljer inte mkt åt

DÄREMOT gör det gällande "killen bakom maskinen/jobbet/förarbetet

det är A o O           IP: ...[170.198]
Antal inlägg613 st
Postad/Inlagd2016-03-13 16:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
320d xdrive Touring -10
Mazda MX-5 2.0 Sport -06
Opel Astra Kombi -01
Lyfter tråden. Är det någon som har anlitat Ditec City på Bältgatan (vid Stampen). Var där på besök med en bilklubb i veckan som gick. Överväger att lämna in någon av bilarna till dom för en Ditec-behandling. Men som alltid, jag avstår hellre än att dom ska 'sabba' lacken.

IP: ...[235.130]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2020 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 525d  -05
Pris: 37.500:-

BMW M3  -02
Pris: 175.000:-

BMW 335i E93 Cab M-sport  -09
Pris: 239.000:-

BMW 535i GT  -10