AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ BMW-träffar och sammankomster ]

Nostalgi: Inga fler sommarträffar på Knutstorp

Visad 18.939 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg166 st
Postad/Inlagd2014-06-01 15:30
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
Z3 Coupe 2,8 -00
318i sedan E46-99
skriver man något på BMWcs som har kritik eller annat blir man bara idiotförklarad,, det märkte jag när jag nyss postade en fundering på varför bmwcs blivit så tråkigt och mossigt, och nämn för fan in Bos träffar då brinner du i helvetet hahahahah nej har än mer bestämt JAG skiter i BMWcs , tur att Autopower finns bra forum och gillar även Garaget.com om man får nämna det :)

BMW Z3M-POWER FOR EVER           IP: ...[145.107]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-06-01 16:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Vart inne på BMW klubbens hemsida precist, vart nyfiken på vad de skrev om ditt inlägg.

Ett mycket tråkigt och arrogant svar som , i själva verket inte betyder ett dugg.
Förstår att du blev besviken, själv e jag glad att jag inte registrerat mig på deras forum.
De där med trötta hjärnor skulle jag säga , att de är en underdrift.           IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-06-21 18:14
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

12 juni är passerat, så anmälningstiden till BMW stora träff i Mälardalen är över.
Någon som sitter på info, om träffen blir av och hur många cs medlemmar det blir?

Mest om jag skulle ha vägarna förbi, och titta på alla som sitter halvtoppade i baren, medans ungarna leker mellan bilarna på utställningsområdet!           IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2014-06-21 20:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw
Alpina
Ja du herr skorpion. Det är jag som har trött hjärna och skriver arroganta svar på bmwcs. Du tycker att alla från Mälardalen ska finansiera och åka 50 mil till Knutstorp år efter år? Men du är inte beredd att åka mer än 20 minuter till en träff? Hur tänker ni i Skåne? Har åkt många gånger till Knutan och man kan lugnt säga att det inte har varit knökfullt varje år. Och ja jag har varit på BOS också tills evenemanget gick från att vara BMW träff till något annat. Till BOS kan man åka och ställa bilen och betala mer än en årsavgift i klubben till någon för en träff. Den entreprenören tar betalt (duktigt) för att andra ska få titta på din bil. Och ja jag vill fortfarande påstå att BOS inte längre har så mycket med just BMW att göra. Men. Det är det som är det fina med Sverige i den fria delen av världen (än så länge) att man kan göra som man tycker och vill. Du verkar ju ha driv nog att spy galla och klaga här, så varför inte starta en bimmers of skåne klubb? Då kan du ju ha alla träffar på Knutan inom acceptabelt köravstånd. Det kanske blir succe. Men i så fall kom ihåg vem som gav dig iden.           IP: ...[221.128]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-06-21 21:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Fint o passande namn ,denarrogantefan! glöm inte vem som gav dig idén till de namnet.

Spy galla o klaga har jag redan kommenterat i ett tidigare inlägg , (läs gärna hela tråden) innan du skriver.

Verkar som du har lite insyn i BMW cs , då ställer jag frågan: Blir de någon träff i Mälardalen?

IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2014-06-22 00:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw
Alpina
Spelar ingen roll om det blir i mälardalen. För jag åker gärna dit det blir. Insyn o insyn. Har inte mer eller mindre insyn än andra medlemmar. Blir så trött bara. Ni sitter här och klagar över cs. Du kanske skulle skriva dina inlägg på cs forum istället. Och sen då martyrmentaliteten.. "BUHUU!!! Ställer ni in Knutan säger jag minnsan upp medlemskapet!!" Du/ni kanske ska försöka påverka er klubb i den riktning ni vill ha den. Du/ni kanske skulle hitta på lite träffar i Skåne i CS. Uppenbarligen kanske ni inte är så många eldsjälar där nere. Annars hade kanske Knutstorpsträffen burit sig.           IP: ...[221.128]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-06-22 09:41
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ok, då får vi se vilka träffar de blir!!

Martyrmentaliteten var faktiskt lite roligt skrivit :) i den fria världen får man tycka o tänka som man vill.

AP är ett öppet forum och här finns många eldsjälar som både tillhör BMW cs och BOS samt de utan klubb.
Man når ut till långt fler BMW tokar här än på cs hemsida, men de har jag också skrivit TIDIGARE i tråden!.

OT: Snygg Alpina du har! :)

IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg91 st
Postad/Inlagd2014-06-22 12:11
Anmäl svaretAnmäl svaret
330ciM -04 E-46
denarrogantefan. Jag är nog lite trög i huvudet....vad menar du med (Och ja jag har varit på BOS också tills evenemanget gick från att vara BMW träff till något annat)? Vadå annat?

Jag har varit på några BOS-träffar...
Mantorp park -13 och -14 (inträde)
Strängnäs -13
Knutstorp -13 (inträde) BOS o BMW CS

En del kanske tycker att inträdet är för dyrt, men en del går ju till välgörande ändamål. Så jag tycker det är okej med 300kr. Kostar väl en del att vara på Mantorp o Knutstorp, och att dra igång de hela.
Strängnäs var det upp emot 100 bilar, kostade inte en krona att vara med där. Och vad jag har förstått, så har de en hel del sådana träffar varje år. Alla med en BMW är välkomna, oavsett klubbtillhörighet. Eller har jag kanske fel där? Rätta mig i så fall?
För mig handlar det om BMW och inget annat.

När det gäller missnöjet med BMW CS syd. Jag har ingen insyn där alls, men jag förstår inte hur de tänker.
Vi har Tisdagsträffar i Löddeköpinge hela sommaren gratis. Olika uppställningar för Jänkebilar, motorcyklar, mopeder, flygplan, veteraner och övriga. Övriga är en salig röra med bilar, men olika klubbar har sina platser. Typ Miata, Jaguar, Saab osv.
Ibland har och kommer BMW CS syd att gästa träffen, ett bra tillfälle för CS att locka till sig nya medlemmar kan jag tycka.
Men inte med attityden, betala medlemsavgiften o bli medlem i CS så får du stå bredvid våra bilar. Annars ställ dig bland övriga, vilket medför att jag ställer mig bland övriga bilar. Tisdagsträffarna är ju gratis för motor drivna fordon.
Varför inte låta mig och andra BMW-ägare ställa upp sig hos CS, och visa oss vad CS har att erbjuda som klubb o aktiviteter. Kanske några nappar o blir intresserade av medlemskap i klubben.

Så....Vad står BOS för, om inte intresset för BMW?
BMW CS syd....kan ändra på sättet att bemöta BMW intresserade.           IP: ...[158.202]
Antal inlägg154 st
Postad/Inlagd2014-06-22 16:09
Anmäl svaretAnmäl svaret
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Hej Mr Bean!
Jag läser ditt inlägg och ser att CS Syd tyvärr har gjort sig skyldig till en felskrivning i inbjudan till Tisdagsträffarna. Ja, vi har skrivit medlemmar och inte tänkt så mycket mer på det. Vi har dock varje gång vi varit på Tisdagsträffarna haft ett antal icke-medlemmar på "vårt" område och de har varit precis lika välkomna. Naturligtvis passar vi på att göra reklam för klubben och vill påverka folk att gå med. Därför lämnar vi över en folder och passar också på att berätta om våra övriga evenemang. Förhoppningen är att man ska vilja bli medlem.
Att du uppfattar detta som att du inte skulle få stå hos oss är beklagligt.
Jag hoppas du kommer på tisdag och parkerar hos oss så kan vi prata mer.
Om du sedan väljer att bli medlem kanske du också har idéer om träffar du kan tänka dig att arrangera tillsammans med oss i styrelsen för CS Syd. Alla som engarerar sig gör skillnad som du vet.           IP: ...[.148.83]
Antal inlägg91 st
Postad/Inlagd2014-06-22 18:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
330ciM -04 E-46
Hej Bumsan
Det var nu inte enbart texten, i er inbjudan som jag relaterade till. Jag blev stoppad på väg in, och blev hänvisad området för övriga bilar eller gästparkeringen. För att jag inte var medlem i CS, lite surt tyckt jag.

Har läst ditt inlägg och godtar det. Får se när jag kan komma nästa gång. Den kommande veckan jobbar jag kväll, kan tyvärr inte komma på tisdag. Annars är jag en flitig besökare på Tisdagsträffarna, så de lär komma flera tillfällen.

Den 28/6 kommer jag till Reloaded HotNight i Lödde, där CS också kommer gästa. Och kanske vidare till Night Race Event i Malmö om de hinns med. Jag kör dock ej några Rece med bilen, den är helt original från fabrik.           IP: ...[68.0.32]
Antal inlägg154 st
Postad/Inlagd2014-06-22 18:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Så tråkigt Mr Bean!
Vi har kommit överens med Tisdagsträffarna att de släpper in alla fina BMW när vi är där. Medlemskap är ointressant.
Kommunikationsmiss?
Vi pratar med dem igen på tisdag. Som sagt, så har man visat in ett antal som inte varit medlemmar till oss så det har ingen betydelse.
Kan berätta att vi vid ett tillfälle blev stoppade med M5:an och fick föreläsa lite, fast det var länge sedan. Vi ses den 28/6 på Reloaded!           IP: ...[.148.83]
Antal inlägg19 st
Postad/Inlagd2014-06-22 19:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
Bmw
Alpina
Tack skorpionen. Är nöjd med den så långt. Mr Bean. Bos är vinstdrivande verksamhet och det är väl i sig inget fel i det. Men jag är nog avig att låna ut min bil gratis till sånt. Sen att man ger en liten liten i sammanhanget slant till barncancerfonden är väl i mina ögon mer ett skickligt försäljningsargument. Men det verkar ju fungera så all lycka till arrangören. Och folk går ju på marknadsföringen med. Men en sak är i alla fall säker. Du får en träff för din femhundring där någon samtidigt tar inträde av andra för att titta på din bil. I klubbavgiften för samma pengar så får du ett års medlemskap med många träffar. Du får rabatt hos dom flesta återförsäljarna. Åka på provkörningar mm. Så jag vet inte var dom flesta "trötta hjärnorna" huserar? Den andra orsaken till att jag yttrar mig är att jag inte gillar att folk bara klagar. Det är massor med folk i klubben som lägger ner avsevärt med tid ideellt på att fixa o trixa. Ordna träffar förhandla fram rabbater på hotell, organisera tysklandsresor mm. För att sen få kritik bakvägen på APs forum. Man tar sig inte ens besväret att skicka ett mail till styrelsen eller skriva på CS forum. Eller för all del åka på årsmöte och ta upp sina synpunkter?           IP: ...[221.128]
Antal inlägg353 st
Postad/Inlagd2014-06-22 22:15
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Hej alla som visar att de har ett engagemang!

Jag vill börja med att fråga en sak, svara den som vill. Om jag ordnar en träff för tex 02:or, som ligger mig närmast, kan jag då få bidrag från bmw cs?

I texten ovan nämns att man får många träffar i medlemsavgiften. Men ingen är i blekinge eller i näheten av blekinge. Om jag kan få stöd från klubben för en träff så ska jag erkänna att jag haft fel, annars är det ju bara så att jag betalar för träffar någonannanstans. Ja, jag har rabatter på olika saker som är bra, men det har ju ingen klagat på heller. Om jag ska ordna en träff och det blir till självkostnadspris är det ju dock inget som "man får för sitt medlemskap".

Jag har alltid, så länge jag varit medlem, gjort reklam för klubben och talat väl om den och de arrangemang som jag haft möjlighet att åka till. Men det är väl klart att folk blir besvikna om man slaktar en helig ko. Hade man från klubbens sida förväntat att det skulle passera obemärkt? Det slog mig när jag fick mail från klubben om sommarträffen i år, har man fått inbjudan så tidigare? Minnet kan svika men jag tror inte det. Annars kunde det vara ett sätt att få fler till knutan. Nåväl, det är väl för sent. Ville bara klargöra att jag inte bara klagar utan faktiskt har skrivit i tråden för att det är synd och tråkigt att en sån epok har avslutats på ett lite konstigt sätt.

Jag har kört till mantorp och varit med på träffar där. Det hade kanske känts lättare om träffen flyttats dit istället för till något som inte känns som en träff för en bilklubb, utan kanske mer en golf- eller jaktklubb för bättre bemedlade. För var är skillnaden mellan bos och bmwcs när det kostar mig och min familj 10000:- att bevista hela träffen? Den ingår inte i medlemskapet?
För många som talar emot dem som "klagar" här tar upp det som ett argument, att bos tjänar pengar på folk. Bmwcs tjänar väl pengar på mitt medlemskap?

Jag accepterar gärna att bmwcs anordnar den här träffen, lika mycket som alla andra träffar som jag inte kan åka på. Men inte som ersättning till knutstorpsträffen.
Mitt medlemskap är med och betalar för allt som klubben gör.

IP: ...[.173.74]
Antal inlägg91 st
Postad/Inlagd2014-06-22 23:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
330ciM -04 E-46
denarrogantefan
Okej, då förstår jag vad du menar. Visst är det vinstdrivande, i alla fal de träffarna som hålls på Mantorp. Det är en till två om året, alla de andra träffarna som hålls har ingen som helst ekonomisk inkomst. De träffarna har endast utgifter för BOS, då i form av sponsrade prylar o kläder som lottas ut med ett lotteri. Lotten är gratis, visa din BMW-nyckel och du får en lott. Jag är från Malmö, och BOS är från Eskilstuna. Blir dyrt o jobbigt att åka på dessa. Hur många sådana träffar de har om året, har jag ingen koll på. Har min plastdotter i E-tuna, hon säger att de har en hel del sådana träffar.
Den så kallade glass-träffen i Strängnäs som jag var på, drog med sig upp emot 100 bilar. Var det någon där som gick i vinst, så var det nog kiosken som sålde glass. I vilket fall måste de göra något rätt, som kan dra till sig 100tal bilar för att äta glass en lördagkväll. Eller?
Liknande träffar skulle vara önskvärt att ha i skåne också, med eller utan CS medverkan. För alla som äger en BMW, rostig, ful, fin, stylad, original mm.

Beträffande BMW CS
Så kan jag bara hålla med dig om att de, har som du säger en del bra saker som medföljer medlemskapet. Naturligtvis gör de säkert saker som inte passar mig, men de gör väl alla föreningar o klubbar. Kan ju inte passa alla, vi är ju olika o har olika intressen. Personligen klagar jag inte alls på vad CS gör med medlemsavgiften, för jag har ingen insyn.

Hörsägen och klagomål.
Om de nu stämmer att CS har fixat till en träff, för att prova choklad, sitta i baren o dricka mm. Så kan jag bara säga att sådant är inget för mig, och inget jag heller vill att min medlemsavgift skulle användas till. Som jag sa, inget jag har belägg för. Endast hört o läst lite om.

En fråga denarrogantefan
Du skrev....(I klubbavgiften för samma pengar så får du ett års medlemskap med många träffar.)
Om CS skulle fixa till en träff på Mantorp eller Knutstorp, kommer det då inte kosta mig något på den träffen?           IP: ...[68.0.32]
Antal inlägg154 st
Postad/Inlagd2014-06-23 08:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Hej Kidneyfailure!

Jag ser att du framför allt är intresserad av 02:or och det finns ju en särskild 02-sektion som du säkert vet. Har kollat på deras sida på bmwcs.com och på Facebook och sektionen ska vara på Ronneby Nostalgia den 28/6. Varför inte kontakta dem om du vill ordna en 02-aktivitet?

Styrelsen för CS Syd har under några år haft sin bas i Nordvästra Skåne men vi har nu folk som bor även i Lund och Åhus.
Medlemmar i östra delen av Skåne har tagit initiativ till träffar i sitt närområde och ordnat dem i samråd med styrelsen. Senast var vi på Grand Prix-museet utanför Kristianstad och därefter på AutoPartner, BMW i Kristianstad.

CS Syd ska egentligen täcka Blekinge också, och vi har dåligt samvete för att vi inte gör det. Vi skulle gärna ordna träffar där men styrelsen hinner inte vara överallt utan måste förlita sig på aktiva medlemmar.
Kan du tänka dig att ordna något i Blekinge är det utmärkt. Du får gärna Powerposta mig om du har något förslag.

Christina
Ordf Sydsektionen           IP: ...[.148.83]
Antal inlägg353 st
Postad/Inlagd2014-06-23 10:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Hej,
Istället för powerpost:
Som svar på frågorna: jag är medlem i 02-sektionen. Har inte facebook (på tal om att gynna externa aktörer :)). Har redan anmält att jag har garageträff hemma efter nostalgia, alla oldtimers är välkomna, samt i mån av plats, alla andra bmw också. Läs på 02-tavlan för info. (Brorsan skulle lägga in på fb också).

Så nej, jag sitter inte bara och gnäller, jag gör lite med:). Men frågan är om man skulle ordna något större, kan man få ekonomisk hjälp med inträde till museeum eller vad det kan gälla, eller är det självkostnadspris dom gäller?
Jag har under många år varit utan 02/varit sjuk/inte haft tid, men har ordnat 02-sväng i blekinge innan dess.

Ett förslag som direkt kommer upp är att inbjudan till träffar i södra sverige ska gå med epost till ALLA medlemmar i samma område, inte bara till 02-sektion eller sydsektion. Men kul att veta att ni har blekinge under ert paraply också, har alltid trott att vi inte fanns alls i klubbens medvetande.

Ta det i mångas ögon dåliga exemplet med bos, apropå att känna gemenskap, de lägger inför träffarna upp trådar om samåkning på garaget, eller annan plats (läs AP), sen sköter det sig självt. Enkelt sätt att få upp intresset, och göra att folk känner sig välkomna. Är rätt kul också faktiskt. Detta sagt on topic, tråden är från början en hyllning till knutan. Hade nog kommit fler om man gjort så för flera år sen.

Så: jag är medveten om att en klubb inte blir bättre än sina medlemmar, men kanske kunde de tydligen icketrötta hjärnorna kommit på förändringar i knutstorpsträffen som lockat folk, och inte bara flyttat den till 08-land? Eller hur ser ni i sydsektionen på saken? Kanske gjort större utskick som gått även till ickemedlemmar efter x kriterier? Eller annonserat i tidningar som inte är interna i klubben där alla redan är med.
          IP: ...[.170.24]
Antal inlägg154 st
Postad/Inlagd2014-06-23 12:53
Anmäl svaretAnmäl svaret
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Nej, jag tycker inte alls att du gnäller. Det är bara positivt att någon vill ta tag i saker.

Vad beträffar Facebook så är det ett av alla sätt att nå ut. Syd lägger även in info på Autopower och naturligtvis lägger vi ut info på bmwcs.com i Syds forum.

Du kan också prenumerera på Syds nyhetsbrev genom att gå in på Syds sida på bmwcs.com. I högerspalt finns en funktion för att anmäla sig till nyhetsbrevet.

Funktionen att skicka till alla medlemmar i området hade vi gärna velat ha, men den finns inte i nuläget utan man måste anmäla sig.

Och ja, man kan få ekonomiskt bidrag till det du föreslår. Varje år söker sektionerna anslag för att ordna träffar och kan också söka tilläggsanslag om det dyker upp något nytt.
Så, jag är nyfiken. Kan du tänka dig att ordna något i Blekinge?           IP: ...[.51.161]
Antal inlägg353 st
Postad/Inlagd2014-06-23 13:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Det är givet att jag vill, måste bara få 02:an på hjul....
Tack för informationen.

Det jag menade är att informationen i de kanalerna går till redan frälsta.
Jag talar alltså fortfarande om huvudämnet knutstorpsträffen. Är rätt säker på att den gått att rädda, tex med större tillströmning av nya medlemmar. Det är ju information i allmäna medier som gör att bos har över 1000 bilar på mantorp.

Att bmwcs inte gjort samma fast tidigare kan bara, i mina ögon, bero på två saker: att man inte känner till hur man gör, eller inte tycker det är värt att göra det. Möjligen kan det vara så att ingen tänkt på det bara, så då blev det tre saker. Jag hoppas på det sista.

Jag hoppas återkomma med inbjudan till träff när bilen är klar. Troligen blir det till 02-sektionen då jag är gammal vän till Krille. Men bra svarat och svaret inger lite hopp om framtiden. Då kan man få något för medlemsavgiften i alla fall.           IP: ...[.170.24]
Antal inlägg154 st
Postad/Inlagd2014-06-23 13:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Håller tummarna för dig och för bilen och att du återkommer. 02-sektionen och Syd kan ju göra något tillsammans, eller hur?           IP: ...[.51.161]
Antal inlägg1.935 st
Postad/Inlagd2014-06-23 16:04
Anmäl svaretAnmäl svaret
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Varifrån kommer uppfattningen "Inga fler sommarträffar på Knutan"? Inget är skrivet i sten. Men i år valde CS att prova något mer. Den klubb som inte vågar, har snart försvunnit. Så synpunkter är inte fel. Även om tonen i vissa kunde vara lite mer...

Kan vara bra att kolla upp litet på CS hemsida vad som händer söderöver!
Knutan tillsammans med Förenade bil 4-5/6
Knutstorp Revival 24-25/5
Ronneby Nostalgia Festival 28/6
Südschleife 20/9
Knutan 10-11/10
Lägg därtill att BMW SC har 6 bankörningar runt om i landet (ja, mest söderut iofs)

Sen det här att man måste vara medlem. Det är väl klart att de som betalar en medlemsavgift ska ha en fördel. De har ju redan betalat "inträde". De som kommer utan att vara medlemmar är välkomna att bli det, eller ställa sig på "allmän plats". Inget konstigt i det, eller?

Man kan ordna träffar för alla, men inte EN träff som passar ALLA!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!           IP: ...[108.218]
Sida: 1 2 3 4 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 520d G31 xDrive M-sport  -19
Pris: 423.000:-

BMW M5 Touring  -07
Pris: 249.000:-

BMW 328i M-sport  -97
Pris: 70.000:-

BMW 320 cab M Tech II  -92