AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ BMW-träffar och sammankomster ]

Nostalgi: Inga fler sommarträffar på Knutstorp

Visad 18.906 gånger
Besvara
Sida: 1 2 3 4 AutoPower Forum Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Inlagd av Fråga
Antal inlägg10.942 st
Postad/Inlagd2014-04-04 23:46
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag tycker det är synd att Knutstorpsträffen försvinner då jag har varit där i princip varje år de senaste 10 åren men samtidigt förstår jag den andra sidan då jag själv inte kör 50-60 mil till en träff norrut. Till Knutstorp tar jag mig på 20 minuter...

Min grabb kommer att bli ledsen när jag berättar att det inte blir någon träff i år då han alltid ser fram emot dessa träffar.

___
//Ulf
          IP: ...[175.197]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-04-05 00:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Alexanderk: Om avgiften höjs så kan vi ha fler banträffar på olika håll i landet ,och hade DU läst hela mitt inlägg så hade du förstått!

Hur vart de nu om kasta sten i glashus !!

Juridiklärartramset känns lite överflödigt i tråden!!

Stephan 735: De med nostalgi har du säkert rätt i! Tyvärr....           IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg496 st
Postad/Inlagd2014-04-05 00:42
Anmäl svaretAnmäl svaret
Z4 M Coupé -07
Enligt Bmwcs senast utgivna medlemsmatrikel ser demografin utefter postnummer ut som följer:

1xxxx: 26,2%
2xxxx: 18,5%
3xxxx: 6,6%
4xxxx: 11,5%
5xxxx: 10,0%
6xxxx: 8,5%
7xxxx: 11,1%
8xxxx: 3,8%
9xxxx: 3,5%
Utrikes: 0,3%

Översatt till körtid så bor 18,5% 0-2 timmar från Knutstorp, 25,1% 1-3 timmar och 46,6% 2-4 timmar.

Jag har 40 minuter med slingrande småvägar dit, tjurigt att det inte blir med en bmw-träff som mål i år.           IP: ...[127.141]
Antal inlägg704 st
Postad/Inlagd2014-04-05 10:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
Håller med skorpionen.....vidare tycker jag:
en bilträff bör i huvudsak handla om bilrelaterade saker, choklad provning mm finns det andra forum för.

Fler träffar precis som skorpionen föreslår är nog rätt väg att gå...mer vill ha mer och så blir vi fler!

Låt träffarna finansiera sig själva?

30 års träffen kunde väl planeras till ringen?

ps: varje år tjatas det om i diverse trådar hur trånga träffområdena är och att bilar ska parkeras hit eller dit, innanför eller utanför, betalande utställare/medlemmar för en dag mm.....ni tänker fel!!!! skräm inte bort folk med sånt....bjud in folk från höger och vänster och sälj något till dem som gör att ni finansierar träffen.           IP: ...[149.219]
Antal inlägg2.783 st
Postad/Inlagd2014-04-06 11:05
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 318dT ´11
"Bos gillar lite mer styling mot CS folket som gillar mera
Original bilar."
Det där kan jag inte hålla med om! Det var ganska blandat o väldigt få original bilar, snarare gamla o stylade en aning.

thekinglives: håller helt med dig! Det krånglas för mycket istället föa göra det enklare!

BMW - Beroende Med Wilja           IP: ...[107.227]
Antal inlägg353 st
Postad/Inlagd2014-04-07 21:47
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Tja, det var det. Känns lite meningslöst att vara medlem i klubben när det enda evenemanget som fanns på vettigt avstånd försvinner. 20 år jämnt blev det som medlem.
Jag förstår att man ska ha en rättvis geografisk fördelning av klubbevenemangen över året, men hur mycket händer i blekinge? Kanske iofs inte händer en enda klubbhändelse i stockholm heller, jag har inte koll på det. Då behövs ju träffen där:)

För tanken måste väl vara att attrahera fler medlemmar och därigenom få bättre ekonomi. För varje medlem som kanske hoppar av finns säkert flera stycken som blir medlemmar i götet eller stockholm. Logiskt, men trist för mig. Och det slår mig att om de flesta medlemmarna finns i närheten av stockholm trots att knutstorpsträffen är så långt bort måste de ha haft ett otroligt tålamod för att fortsätta som medlemmar, när jag ger upp med en gång när det omvända gäller......fast lite spelar traditionen in för mig när det gäller knutan.

En klubb som går back försvinner ju med tiden så ta hand om den och gör det bästa av den som det går.

Med vänlig hälsning,
Niclas

***bmwcs 2202***           IP: ...[5.15.80]
Antal inlägg2.158 st
Postad/Inlagd2014-04-14 20:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
330dA Xdrive touring - 10
330iA Cabrio -03
Har varit medlem sedan jag blev med bil och det torde bli knappt 15 år. Har varit på Knutan en gång men jag vill inte betala mer i medlmsavgift för att andra ska få åka på träff- min familjesituation medger inte träffåkande med övernattning just nu.
Jag är med för två aneldningar - tidningen ger mig information och reportage samt rabatten jag får hos min handlare (gör att det oftast blir vinst på medlemskapet ändå).
Hade gärna kört lite bana men det ryms inte i min tidplan med små barn hemma - banor ligger för långt bort och egoistiska jag vill inte betala fler hundralappar i medlemskap. Evenemang bör bära huvuddelen av egna kostnader med sina egna intäckter.

Jämförelsen med Porscheklubben låter som att Porscheklubben och BMW SC (sport club) är mer rättvis och lika än med BMWCS (Club Schweden).

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
          IP: ...[165.210]
Antal inlägg140 st
Postad/Inlagd2014-04-20 13:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
Jag har ju inte varit medlem så värst länge, men visst är sträckan till Knutstorp inte speciellt lång för min del. Det hade dock kvittat om Mantorp hade bytt plats med Knutstorp. Det är hela miljön vid Knutstorp som är grejen!

Väldigt synd! Sista medlemsavgiften är tyvärr betald. BoS för hela slanten...

Mvh Michael

IP: ...[190.147]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-04-20 13:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Vart inne på bimmer off sweden o tittade på deras aktiviteter på mantorp, och det ser ut som en riktig BMW träff ska göra.

Frågan e om inte BMW cs börjar bli mossiga , om man tittar till deras aktiviteter.

Ska själv ta en rejäl funderare 2014 om det här blir mitt 24 och sista år som cs medlem.           IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-05-21 16:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Förlängd anmälnings tid till BMW:s stora träff , nu till 12 juni!
Kan de vara för få som anmält intresse tro!?           IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg353 st
Postad/Inlagd2014-05-21 19:55
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Rätta mig om jag har fel men var det inte 140 rum bokade på arons-nånting där träffen skulle vara? Låter mycket.
Om man ska betala 2700 per person så är det inte troligt att det blir fullt i alla fall....
Gissar att det kanske t.o.m. ställs in
Jag vet att det fanns billigare för färre dagar men kom igen......är bmw-klubben en golfklubb numera? Trodde under 20 år att vi samlades kring ett bilmärke-inte en jämförelse av inkomster.

För många år sen ordnade jag en 02-träff i min hemtrakt. Ett tiotal bilar kom och vi hade jävligt kul (även om en bil råkade få en spräckt styrsnäcka:).
Där nånstans fastnade bmw i min själ på något vis, fast det var kanske mest folket i gemenskapen som bidrog till känslan.

Jag hade kunnat leva med att sommarträffen blev på en annan bana men detta är inte för mig.

Lycka till.           IP: ...[.52.120]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-05-22 09:45
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Hehehe. .. snart får man köpa golfklubbor istället för delar till bilen ,för att man ska till en BMW träff!!           IP: ...[.147.22]
Antal inlägg2.783 st
Postad/Inlagd2014-05-22 20:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 318dT ´11
Asså... Halva programmet eller mer.... Har inte så en med BMW att göra!
Jag vill träffa andra likasinnade o titta på bilar! Åka båt o shoppa kan jag göra på hemma plan!

BMW - Beroende Med Wilja           IP: ...[2.49.29]
Antal inlägg314 st
Postad/Inlagd2014-05-23 21:51
Anmäl svaretAnmäl svaret
530e Sport Line -18, Mineralvit
Innan vi dömer ut den nya sommarträffen kanske vi skall vänta ut resultatet, det kanske blir stor succé.
Och om det inte blir det så kanske Knutan återuppstår i en eller annan form.
Och vad majoriteten av medlemmarna vill ha för typ av träff bör också anammas av de som beslutar.
Själv t˙cker jag att Knutan är bland det roligaste på hela BMW året!

Lennart Bornhall
BMWCS #1085           IP: ...[.28.244]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-05-24 10:32
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Lennart: Vi får hoppas du får rätt ,att knutan uppstår igen.
Håller med att, klart medlemmarna skall bestämma hur ,var träffarna skall se ut och man hoppas ju att medlemmarna önskar bilträff på någon av sveriges motorbanor, framför chockladprovning mm, som inte alls är bilrelaterat.

Hoppas ni som ska på BOS på Mantorp får en riktigt trevlig helg med mycket fina bilar och mycket däcktjut!!           IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg49 st
Postad/Inlagd2014-05-24 15:44
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW F10

Börjar likna en pensionärsförening och där vill jag inte tillhöra trotts min ålder!! Smutta på ett glas rött o goa chockoladpralliner hör klubben inte till!!! Knutan var ägnad oss som älskar bilmärket och framförallt att köra våra bilar samt stå o snacka lite därefter. Och varför skulle inte dem stylade bilarna ha sin plats på Knutan? När jag var yngre så körde jag stylat NU kör jag originaldet och det kanske hör min ålder till? Kanske? Det är kanske på det viset vi kan få in ungdomarna och när dem blir äldre som vissa av oss då inser även dem att det är en viss charm det där med originalstuk nostalgi osv.
Jag kommer att sakna Knutan och möjligheten att ta dit mina barn och ingjuta det där med bilhobbyn, bankörning och den härliga atmosfären som alltid infann sig under Knutstorpsträffen. En epok går i graven !!!

PS: Min medlemsavgift kan ni glömma och jag verkar inte vara den enda!

MvH           IP: ...[125.207]
Antal inlägg364 st
Postad/Inlagd2014-05-24 22:34
Anmäl svaretAnmäl svaret
Ni som skriver och uttrycker er missnöje över utebliven Knutstorträff har ni framfört det på BMW CS hemsida? Mer passande där.           IP: ...[189.145]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-05-25 01:23
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Jovisst kan du ha rätt i de , men jag tänkte som så att, här på AP når man ut till lika många eller fler medlemmar än på BMW :s klubbsida!

Men de står ju vem som helst fritt att öppna en tråd på klubbens hemsida, för den som tycker de skulle passa.           IP: ...[2.59.44]
Antal inlägg353 st
Postad/Inlagd2014-05-25 09:40
Anmäl svaretAnmäl svaret
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Håller med. Det forumet har alltid överskuggats av autopower och 02tavlan. Ingen mening att skriva där om ingen läser.

Tror nog att det som skrivs här läses även av bmwcs.
Men det är väl heller inget problem med det?

Alla är fria att uttrycka sig, även de som inte håller med.
Jag anser att det är bättre med ett oberoende forum, och i denna tråden har det varit en civiliserad ton till skillnad från många andra trådar på detta och andra forum.

Jag var på bos igår och ska jag ge ett typexempel på hur en bmw -träff ska vara så är det svaret. Fick tillbaka den goa känslan av förväntan när vi stod i kön, samma känsla som Knutan på 90-talet!
En väl genomförd träff som gav mersmak. Om de skulle starta en klubb så tar de alla under 40 från bmwcs, och även några som jag, över 40.
Men de gör ju bara enstaka insatser som bär sig själva ekonomiskt, så det finns nog inga såna planer vad jag vet.
Bmwklubbens verksamhet är säkert mycket större.

Men då jag bor i blekinge är den övriga verksamheten 0.
Knutstorp var "min" träff.
Allting kan inte finnas i storstäderna.
          IP: ...[.143.61]
Antal inlägg1.298 st
Postad/Inlagd2014-05-31 20:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Kidneyfailure och zeerb.... bra och sakliga argument .... bra skrivit, kan bara hålla med er!!           IP: ...[2.59.44]
Sida: 1 2 3 4 Första sidanFöregående sidaNästa sidaSista sidan
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2021 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 530i  -02
Pris: 15.000:-

BMW 550i  -06
Pris: 135.000:-

BMW 320ci  -03
Pris: 90.000:-

BMW 640d x-drive  -13